Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
moeder

moeder

12-11-2016 om 13:12

Moeder (ik zelf) onrust

Ik ben moeder van 2 kids 14 en 17 jaar.
En voor mijzelf beleef ik onrust in mij en dat heeft ook te maken met mijn kids.

De ene keer dan is het zus en de andere keer is het zo.

'morgens is het nog van dat ga ik straks doen of halen en dan is het weer een andere tijd en dan gaan ze weer op de brommer en dan lopen ze weer door het dorp.

En constant op de telefoon online te appen of iets anders.

Ik wordt hier zelf heel onrustig van en ga me er af en toe mee bemoeien.
Wie herkent dit en heeft tips voor mij.

Nu ga ik vanmiddag naar de stad, maar wil eigenlijk thuis blijven om te zien wat mijn kids allemaal doen.

laan

laan

12-11-2016 om 13:47

loslaten en meer controle

Deze leeftijd *is* natuurlijk ook eng.
Ik heb het gevoel dat je een heetje controle lijkt te verliezen.
Bespreek het met je kinderen, kijk samen hoe jij je minder ongerust kunt voelen.
En na betere afspraken natuurlijk oefenen in loslaten

tante Sidonia

tante Sidonia

12-11-2016 om 15:53

moeder...

Laat los!
Ga wat leuks doen.
Je kinderen varen er wel bij als je ze wat meer met rust laat op deze leeftijd. Zeker die van 17.
Stel duidelijke eisen als dingen echt belangrijk zijn over dingen die ze zouden doen en afspraken met een duidelijk doel,

alles wat er niet echt toe doet: laat dat los!

moeder

moeder

13-11-2016 om 09:22

Moeder

Ik ben gisteren wezen shoppen en uiteten met mijn zus.
Vriend en 2 kids thuis.

Kom ik thuis, allemaal vloeitjes op de kamer van mijn 14 jarige zoon en het stonk er naar rook. Ik mijn vriend gevraagd, ja ik heb wel gezien dat mijn zoon zijn vriend in de raamopening stond te roken. Maar hier wordt niets van gezegd. Dus ik was al weer heel erg boos en kan er niet bij dat je daar niets van zegt.

Mijn andere zoon had rijles, maar ging niet door omdat het te laat was, vlgs de rijinstructeur. Als ik er was geweest had ik actie ondernomen.
Want deze afspraak heeft de rijinstructeur zelf gemaakt. Mijn zoon wil niet de app laten zien waar het op staat dat de rijinstructeur heeft afgezegd, ik ben namelijk bang dat mijn zoon zelf heeft afgezegd, omdat hij druk bezig was om een scooter te maken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2016 om 10:41

Je bent niet ongerust

Je kunt niet goed loslaten. Dat is wat anders.

Is je vriend de vader van de kinderen? Maw heeft hij ook een opvoedende taak?

Elfje65

Elfje65

13-11-2016 om 10:51

Rijles

In dat geval zou ik toch zelf met de instructeur bellen alsnog. Als jouw gevoel klopt zal je waarschijnlijk deze les wel moeten betalen. Dan zou ik alsnog even een hartig woordje met zoon praten.

Maar eigenlijk

Snap je niet waarom je vriend zich niet meer met de kinderen bemoeit heeft en het roken heeft voorkomen en gezorgd dat er een zoon tijdig naar autorijles ging?

Angela67

Angela67

13-11-2016 om 13:43

niet betalen

als hij rijlessen wil mag hij het zelf betalen
weet je als je bij een 17 jarige dit soort dingen nog niet met elkaar kunt bespreken dan gaat dat niet komen denk ik. hoe belangrijk is het autorijden voor hem? als het belangrijk genoeg is gaat hij er welvoor werken.
die 14 jarige roken, dat vind ik ernstiger eerlijk gezegd.
denk niet dat vriend ook vader is, anders had je als ouderpaar wel andere problemen.
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.