Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

me too, she too

Beste allemaal,

Onderstaande bijdragen heb ik (recent) eerder geschreven op een forum van en voor mensen met ervaring met seksueel misbruik.
De #metoo uitingen passen bij mijn eigen behoefte om meer open te zijn over het seksueel misbruik van mijzelf en mijn kind (als peuter). Zij het nog onder een pseudoniem.
De pedo-terroristen, zoals ik ze hier onder noem, zoeken en vinden helaas te veel slachtoffers. Iedere ouder moet zich daarvan bewust zijn.

Ik hoop dat de toenemende openheid over dit onderwerp meer bescherming zal bieden aan alle kinderen en slachtoffers zal helpen met hun verwerking.

m.vr.gr.,
Yin Yang

Yin Yang

Yin Yang

10-11-2017 om 23:43 Topicstarter

Mijn leven op dit moment

Beste allemaal,

Ik ben (hier) Yin Yang, man, 50+.
Mijn vrouw heeft kanker. Ongeneeslijk, maar chronisch en langzaam. Er is hoop dat zij nog (heel veel) jaren bij ons kan zijn.
Dit weekend waren wij op lotgenotendagen. Wat fijn om dan met gelijkgestemden te kunnen praten.
Waarom kan dit niet ook op zo'n manier met seksueel misbruik?
Is het mijn (onze) schaamte?

Ik besloot mij aan te melden hier.
Toch angst na de aanmelding. Dat mijn vader er achter zou komen. Maar die is al bijna 10 jaar dood en heb ik het nog verteld voor zijn dood. Tja, die angsten en emoties kunnen soms bizar zijn!
Als klein kind ben ik regelmatig ernstig misbruikt door een buurman. Ik wist het niet. Ik was namelijk te jong om er woorden aan te kunnen geven. Er was alleen altijd die grote angst voor mijn innerlijk: mijn gedachten, gevoelens en herinneringen.
Pas toen ik 25 werd en na mijn studie moest gaan werken, trok ik het niet meer. Heel geleidelijk kwamen mijn herinneringen boven. Pas toen kon ik er, als volwassene, woorden aan geven en ontdekte ik dat ik ernstig was misbruikt. Na vele jaren kwam de rust terug in mijn leven. Af en toe onderbroken door nieuwe beelden, nieuwe inzichten. Bijna altijd gaan die bij mij gepaard met ernstige lichamelijke klachten. Mijn lichaam protesteert. Ik denk dan eerst dat ik iets lichamelijks mankeer. Met heel veel moeite en geduld lukt het mij dan om de pijnlijke plek te ontspannen. Daarna barsten de emoties vaak naar buiten, die gepaard gaan met een beeld, een gedachte of een kreet. De laatste echte uitbarsting (al weer meer dan een jaar geleden) was een kreet naar mijn moeder: "je wist het!". De tranen komen dan uit mijn tenen.

Tot mijn verbijstering zag ik in mijn dochter eenzelfde patroon ontstaan van worstelingen, klachten en verdrongen herinneringen.
Ik hielp haar en gaf haar de ruimte, maar begreep het niet: wij hebben haar (door mijn ervaringen) nooit alleen gelaten met mannen. Een half jaar geleden werd alles duidelijk: een vrouw waaraan zij, als klein meisje, was toevertrouwd had mannen tot haar toegelaten. De heks had mijn kleine meisje beschikbaar gesteld!
Wij proberen nu, in overleg met opsporingsdiensten, bewijs te verzamelen en hopen de daders ooit voor de rechter te brengen.
Helaas realiseren wij ons dat dit een heel moeilijk proces is.

Ik vind het fijn om dit te delen, maar heb zelf de kracht, met mijn vrouw en kinderen, om dit aan te kunnen.
Ook mijn dochter is een sterke meid!
Zorgen jullie alsjeblieft allemaal ook goed voor jezelf!

Lieve groet,
Yin Yang

Yin Yang

Yin Yang

10-11-2017 om 23:44 Topicstarter

pedo-terroristen

Hallo allemaal,

Er is weer een nieuw kabinet.
Debatten gaan natuurlijk ook weer over terreurdreiging uit de moslimwereld.
Laat er geen misverstand over bestaan: iedere aanslag uit die hoek is verschrikkelijk, zoals ook iedere aanslag uit extreem rechtse kring of van een gestoorde enkeling verschrikkelijk is.

De aandacht voor deze vorm van terreur is echter enorm in vergelijking met de aandacht voor de terreur die pedo's en andere seksueel delinquenten over de maatschappij uitstorten. Terwijl getallen steeds weer uitwijzen dat het aantal kinderen (en volwassenen) dat te maken krijgt met deze vorm van terreur buitensporig is. Getallen wijzen ook steeds weer op een sterke relatie tussen zelfmoord en ervaringen met seksueel misbruik. Indirect hebben deze pedo-terroristen heel veel doden op hun geweten.
Waarom is er dan (relatief) zo weinig aandacht voor vanuit de politiek? Dat is totaal onterecht!

Toen ik erachter kwam dat ook onze dochter slachtoffer is geworden van een pedo-terrorist, moest ik helaas constateren:
wij beschermen onze pincode beter dan onze kinderen. Op allerlei manieren worden we erop geattendeerd dat we voorzichtig moeten omgaan met onze pincode. Onze kinderen zijn echter veel belangrijker. Pedo-terroristen zullen altijd op zoek gaan naar manieren hoe zij misbruik kunnen maken van onze kinderen: bij scholen, creches, sportverenigingen en (het allerergste in het eigen gezin.
Er moet veel meer aandacht komen voor opsporing van en bescherming tegen deze terroristen.
En daarnaast natuurlijk voor hulp aan degene die slachtoffer zijn (geweest).

Dit moest ik even kwijt.

Yin Yang.
Omhoog

vuurvlinder

vuurvlinder

11-11-2017 om 16:31

yin yang

Wat een vreselijk verhaal! dan vertrouw je je dochter toe aan iemand, die haar vervolgens laat misbruiken.
Ik hoop dat jullie voldoende bewijs kunnen verzamelen tegen deze mensen. ik ben met je eens dat het goed is als hier aandacht voor komt!

Marga

Marga

12-11-2017 om 23:17

Yin Yang

Ik begrijp inderdaad niet dat er niet veel scherper op mogelijk misbruik van kinderen gewezen wordt. Heel veel sterkte voor jullie hele gezin!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.