Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
flowertree74

flowertree74

24-07-2009 om 12:26

Mama en mama

Hallo,

Ik heb een vraag aan lesbische moeders en anderen die mee willen denken:
Hoe laten jullie je noemen door juliie kind(eren)? Mijn vriendin en ik willen liever niet bij de voormnaam genoemd worden en mama-plus-voornaam, vinden we ook niet echt een idee. Allebei mama, is erg verwarrend voor iedereen. Heeft iemand sugesties?
Alvast bedankt!

Groetje,
Flowertree

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

de ene mama noemen en de andere mammie of elke andere variant op mama.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2009 om 13:33

Je naam deels gebruiken

Als jij Marieke heet ben je mamarieke en als je partner Marloes heet is zij mamaloes.

Ik ben een tijdje Babushka genoemd. Ik ging er vanuit dat dat oma betekent, maar dat vond ik niet erg. Ik zie net dat er hoofddoek uit de vertaling komt... Nou ja, het klonk wel lief

ishtar

ishtar

24-07-2009 om 14:03

Kaaskopje(ot)

babushka betekent ook schatje, liefje.

ishtar

ishtar

24-07-2009 om 14:08

En ontopic

denk ik ook de ene mama en de andere een variant, of allebei een variant als moeilijk is uit te maken wie 'mama' als titel krijgt.
Het is alleen wel lastig als ze dat later af gaan korten, krijg je alsnog 'mam'.
Wat is het probleem met mama en dan de naam? Of gewoon allebei mama, en als jullie allebei in de buurt zijn, of er een specifiek iemand nodig is mama plus naam?
Ik reageer nl ook wel als papa geroepen wordt, wij zijn voor de meeste zaken 'inwisselbaar'

Mama en mem?

Nog Friese roots?
Dan zou je voor mama en mem kunnen kiezen.
Of mama en moeke, mama en maman (op z'n frans), mama en maai, mama en mommy.

Eerlijk gezegd lijkt het me voor een kind toch het makkelijkste om gewoon mama te kunnen zeggen...jullie zijn toch allebei hun mama? En dan inderdaad je naam erbij of zo.

Chantelle

Chantelle

24-07-2009 om 15:39

Voor wie is het een probleem?

Als het voor de buitenwereld een probleem is (je kind zegt mama, mem, moeke, oid en de juf heeft nog steeds geen idee welke mama er wordt bedoeld) los je het probleem niet op met 'mama' en 'mam'.
Als wij hier allebei eenzelfde naam zouden hebben, zou het niet echt een probleem zijn. Een kind roept de ouder die het dichtst in de buurt is. Twee mama's is dus eigenlijk alleen maar handig? Ik zou gewoon allebei de titel 'mama' aanmeten. Er lopen miljoenen 'mama's' op de wereld rond en toch is het zelden verwarrend.

Mama en mama dus

Voor zover ik weet gaat het bij mijn lesbische collega zoals Ishtar beschrijft: kind roept 'mama'en de mama van dienst reageert, zijn ze toevallig beiden binnen gehoorsafstand dan roept zoon de voornaam erbij (of alleen de voornaam, dat weet ik eigenlijk niet). Het valt kennelijk inderdaad nogal mee met die verwarring.

Groeten,

Temet

Polly Shearman

Polly Shearman

24-07-2009 om 23:03

Wijst zich vanzelf

Bv met opa en oma hier. De ene werd opa hondje en de andere opa plaatsnaam. Wij hebben daar nooit een draai aan gegeten dat ging vanzelf. Hier om de hoek woont een stel dat kleine mama enz grote mama heet. Dat hebben hun zoons zelf zo bedacht.
Groet pol

Suzanne

Suzanne

28-07-2009 om 13:04

Moekie

Mijn kinderen noemen me geregeld Moekie, is gekomen door een toneelstuk wat ze een paar jaar geleden zagen, daar speelde een maf type in die Moekie heette, ben ik lekker mee Eigenlijk vind ik het wel leuk en wat origineler dan mama. Wordt trouwens ook wel mama of mem genoemd, net hoe het uit komt.

Bloemetje

Bloemetje

28-07-2009 om 18:51

Twee mama's

Nee hoor ik vind twee mama's niet onduidelijk. Ik vind allebei mama dus de leukste oplossing. Zoals iemand al zei, dat zijn jullie toch allebei? Ik vind het heerlijk om mama genoemd te worden, die titel is de mooiste en belangrijkste die ze me kunnen geven! en het zou me niks uitmaken als er in huis dan nog een mama is in plaats van een papa. Papa en mama of twee mama's is voor mij dus ook: twee maal de hoogst haalbare positie ten opzichte van het kind. Daarna komen de tantes, opa's, oma's etc. Niks onduidelijks aan hoor!

En een babushka is wel degelijk een omaatje. Een Russisch omaatje dat op straat groente en fruit verkoopt om in haar pensioen te voorzien!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.