Marilene
21-09-2014 om 18:35
Mag je kind een tweede beenamputatie ondergaan om te sporten?
In Engeland wil een meisje van 15 ook haar tweede been laten amputeren (de eerste moest medisch) om meer kans te maken op een medaille bij de paralympics.
Zou dat mogen van jullie als ouder?
vlinder72
21-09-2014 om 18:47
Nee
Er worden geen gezonde ledematen geamputeerd. Ik hoop toch ook dat er arts is die daar zijn medewerking aan verleend.
Meisje Klein
21-09-2014 om 18:57
enige reden?
Ik ken de details niet, maar wellicht loopt het comfortabeler met 2 protheses? Dus niet alleen met oog op paralympics maar ook in het dagelijks leven? Dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
Ad Hombre
21-09-2014 om 19:10
Masochisten
Ik ben juist zo blij dat ik dat soort beslissingen *niet* hoef te nemen!
Kaaskopje
21-09-2014 om 19:18
Als sport de enige reden is?
Nee natuurlijk niet.
Bij borstamputatie, na borstkanker dus, kan ik me wel heel goed voorstellen dat je de andere borst ook maar meteen kleiner laat maken, vanwege de scheve belasting van je rug en toch ook wel het cosmetische effect.
Wat de opmerking van Meisje Klein betreft: hoe kan een prothese comfortabeler lopen dan je eigen been?
Meisje Klein
21-09-2014 om 19:52
reden?
Nou misschien om dezelfde reden als het voorbeeld dat jij aanhaalt. Gelijke belasting van je lichaam? Het is maar een gedachte, zelf geen ervaring mee gelukkig.
wil40
22-09-2014 om 12:33
Geen idee.
Dat zijn nou typisch beslissingen die je pas kunt nemen als je er zelf voor staat. Op voorhand zeg ik nee, maar ik ken het meisje niet, alle redenen voor deze wens niet en de gevolgen.
Mach
24-09-2014 om 14:47
Ben bang
Dat het gaat om de concurrentie die veel minder groot Is bij twee protheses...
Dus meer kans op medaille.
Ik zou het verbieden
Lynn
24-09-2014 om 15:15
Mach
Ja, dat doel (meer kans op een medaille) leek mij wel duidelijk.
Als dat de enige reden is zou ik het trouwens ook verbieden.
Maar ja, ik houd dan ook niet van aantasting van een gezond lichaam. Heb zelfs geen gaatjes laten prikken in mijn oren .
Anooo
24-09-2014 om 15:22
britse artikels erover
zijn wel een beetje anders. Daar gaat het om de amputatie van een voet waar toch al iets mis mee is, en ze schijnt ook pijn aan haar been te hebben.
Maar wat eerder kwam, de pijn of het idee van de paralympics, wie zal het zeggen. Het meisje is natuurlijk erg jong nog en nog helemaal niet zo snel. Je zal maar nog een (stuk) been laten afzetten en dan nooit goed genoeg worden voor de paralympics :-s
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.