Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-12-2011 om 13:11
Als je gemachtigd bent op de bankrekening van een ander hoe maak je dat dan ongedaan? Kan dat zonder de toestemming van de rekeninghouder?
30-12-2011 om 13:23
Eenzijdig iets
Het lijkt me dat dat een eenzijdig iets is. De rekeninghouder geeft jou toestemming iets te doen. Alleen de rekeninghouder kan die toestemming ook weer intrekken.
Je bent natuurlijk niet verplicht van die toestemming gebruik te maken.
Maar waarom vraag je dit, loop je tegen een probleem op dat hiermee te maken heeft?
Groeten,
Temet
30-12-2011 om 13:53
Inge
Ze moet even met de bank bellen lijkt me, het kan best dat ik het verkeerd zie en dat er andere wegen zijn. Maar anders zou ik denken: als moeder niet mee wil werken houdt het op, en moet die dochter maar gewoon besluiten nooit van die machtiging gebruik te maken.
Groeten,
Temet
30-12-2011 om 22:51
Volgens mij is dat best moeilijk
Een paar maanden geleden was ik er (ongewild) getuige van dat de familie van een zwakbegaafde jongen wilde dat zijn moeder niet meer de gemachtigde zou zijn.
Dat was ook nog een hele heisa om dit voor elkaar te krijgen. Die arme jongen zat de hele tijd te huilen. Zijn moeder had zijn rekening dus bijna kaal geplukt !
G