Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-01-2011 om 20:11
http://www.themompetition.com/2010/09/why-i-cant-make-mom-friends.html#comments
Bij mijn oudste in de peuterklas zit ook zo'n moeder, dus ik vond het wel herkenbaar
24-01-2011 om 11:59
Hahahah
Ik had ook zo'n medemoeder als collega. We hadden tegelijker tijd een kindje gekregen en haar kindje kon alles sneller. Tot dat, op eenn slechte dag voor haar, ik vertelde dat mijn zoon zijn eerste tandje had.
Ik zag gewoon haar gezicht betrekken. Yer right.... het maakt mij niet uit... maar sommige hangen er van alles aan op!
24-01-2011 om 13:21
Grinnik
De film op zich vond ik leuk, het commentaar eronder echter nog veel leuker
Dit is mijn favoriete commentaar:
"joining the throng of other women to thank you for posting this. I practice what I like to call "Survival Parenting": if at the end of the day, all three of them are alive, fed something resembling food, and are relatively clean, and I'm not halfway through a bottle of Pinot Noir, then it's a good day. Since I work out of the home in an area that has a LOT of SAHMs, it's hard to meet other moms, and I admit I get very intimidated by those Super Moms who are so concerned about doing everything "just right", while I'm struggling to find a pair of clean underwear for my barely potty-trained three year old, my six year old is parked in front of the Wii and my 5-month old is laying on the floor getting licked in the face by the dog. "
24-01-2011 om 14:57
Waarom is het eigenlijk een filmpje
Ik vond de tekst heel grappig hoor, maar na een tijdje was ik wel wat op die beide dames uitgekeken. Of is dat precies het hele idee? (Ik geloof het wel, stond er niet zoiets als 'iedereen kan een filmpje maken', maar heb de site niet lang genoeg bekeken).
Margje
24-01-2011 om 17:58
Heb ook genoten
Ben het met Margje eens dat het visueel magertjes is, maar ik denk dat alle werkende moeders hier veel lol aan beleven. Sancy, geweldig commentaar inderdaad, heb heerlijk gegrinnikt.
Tja, ik ken ook zulke moeders - wie niet? En natuurlijk roepen ze een schuldgevoel op, bij mij tenminste wel, terwijl ik tegelijkertijd iets van opluchting voel omdat ik mij die waslijst met verplichtingen niet op de hals heb geladen.
Overigens wijst onderzoek na onderzoek uit dat de rol van ouders beperkter is dan ze zelf graag zouden willen, met name in het voorkomen van allerlei narigheid. Ouders die het fout doen, veroorzaken veel ellende, maar ouders die het goed doen, ja zelfs Supergoed, krijgen daarmee geen garanties.
Groetjes
Massi