Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Leuke ouders leuke kinderen?

laatst zei iemand -en deze zin heb ik vaker gehoord -

Leuke ouders leuke kinderen, stomme ouders stomme kinderen.

Als je de ouders leuk/stom vindt, vind je dan doorgaans de kinderen ook leuk/stom ?

Ik moet even aan de camping, daar was een stijf en kil stel, ik vond de kinderen ook kil en speelden niet leuk. Die kinderen straalden precies het zelfde uit als de ouders.

Als ik zo eens om mij heen kijk dan klopt het in grote lijnen wel, als ik de ouders leuk vind dan vind ik de kinderen meestal ook leuk. Het is een soort algemene uitstraling of houding die mij dan aanspreekt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-11-2008 om 13:16

Haha

Natuurlijk geldt dit voor ons eigen gezin 100% !!!!
Maar......wij hebben leuke vrienden met kinderen die wij echt niet leuk vinden! Daar gaan wij dus alleen heen als we weten dat de jongste op bed ligt en de oudste zich op zijn kamer bevindt (dat laatste is altijd al het geval, dus daar hoeven we niet op te gokken)
Groetjes, Minet

Marlou H.

Marlou H.

19-11-2008 om 15:07

Lastige kinderen lastig ouders

....aldus een leerkracht bij ons op school. Ik herken het wel overigens, alhoewel je natuurlijk ook weer niet kunt generaliseren.

Marlou

Hillary

Hillary

19-11-2008 om 15:41

Leuke stelling

Gaat niet altijd op denk ik. Wel merk ik vaak nu de kinderen ouder worden en het dus voorkomt dat we het kind eerder kennen dan de ouders, dat daar inderdaad vaak leuke ouders bij horen. Maar ik ken ook een stel erg leuke mensen (familie)waarvan de kinderen echt niet leuk zijn. Je probeert ze dus steeds meer te mijden. Hoe vaak lees je ook niet dat vriendschappen bekoelen nadat er kinderen zijn gekomen.

Bij ons klopt het in ieder niet helemaal

in de zin dat wij als ouders beide weinig sociaal zijn ( letterlijke betekenis effe voor de duidelijkheid) in de zin dat wij niet een giga brede vriendenkring hebben, maar zoonlief lijkt daar totaal de andere kant in te gaan hahahaha

Ook andersom

Maar dan net iets anders als Jetteke: Kinderen die ik echt niet leuk vind, of die in mijn ogen vervelend of brutaal of soms totaal onopgevoed zijn, daarvan vind ik de ouders ook op voorhand al niet leuk. Kunnen best leuke mensen zijn maar ik heb er dan al weinig behoefte aan om ze te leren kennen.
Zo zit er op school een kind (net 5) dat te pas en te onpas zijn middelvinger naar alles en iedereen opsteekt en roept dat hij het een of andere kind de kop in gaat slaan. En moeder staat erbij te lachen. Ja sorry, maar dan ben ik dus totaal niet nieuwsgierig of ze verder leuk of aardig is. Mijn conclusie is dan (ws te snel) getrokken.

Ook nee hoor

Ik heb leuke familieleden met vervelende stomme kinderen en vriendinnen met etterbakkies. Maar ik respecteer ze allemaal. Dat moeten ze mijn kind tenslotte ook!(al is dat natuuuuuuurlijk een schatje!)
Ik geef ze altijd de kans eerst eens groter te worden en beter te leren kennen. Ik probeer niet te oordelen bij een bakkie koffie. Dat zijn ook maar momentopname`s. Soms is zo`n kind een hele dag bij mij en vind ik ze eigenlijk best wel lief.

Asa Torell

Asa Torell

19-11-2008 om 22:49

Ik weet het al niet van mezelf

of ik leuk ben, of mijn vriend het is en of mijn kinderen het zijn. Dwz. ik weet niet of ik iemand anders die precies op ons lijkt wel leuk zou vinden.
Daarentegen tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke kinderen in de vriendenkring, hooguit is het ene peutertje wat rebelser dan het andere. Maar ik kan me voorstellen dat dit nog gaat veranderen, oudste is 4 en neemt dus steeds meer eigen vriendjes mee naar huis.

MRI

MRI

19-11-2008 om 22:54

Nee

Wel een heel leuke vraag maar nee. Ik vind van niet. Ik ken teveel leuke kinderen met echt super stomme ouders. Ik ken ook leuke ouders met stomme kinderen (of een kind is stom en de anderen niet). Veel minder overigens. Maar ik vind kinderen minder snel stom dan de ouders dus daar ga je al.
Wat me ook opvalt is dat veel mensen het feit dat hun kinderen leuk zijn op hun eigen conto bijschrijven en het feit dat ze zelf 'leuk' zijn ook, en niet op hun ouders.
Ik vind eigenlijk dat er geen peil op te trekken valt. Helaas.

MR

juno

juno

19-11-2008 om 23:10

Klopt

Domme ouders domme kinderen, slimme ouders slimme kinderen.

Ardnax

Ardnax

19-11-2008 om 23:53

Leuk, juno, leuk....

Het ging niet om dom of slim, het ging om leuk.
En nee, ik heb die ervaring niet. Ik heb ontzettend leuke kinderen, maar zelf ben ik een lastpak
(dus gelukkig is er ook nog hoop voor Juno's dochter....)
Grtz.
Ardnax

reina

reina

20-11-2008 om 07:09

Onzin

Leuke ouders, leuke kinders - leuke ouders, nare kinders- nare ouders, nare kinders- nare ouders, leuke kinders: ik ken alle variaties! Gelukkig is iemand geen kopie van zijn ouders en lang niet alleen het produkt van zijn opvoeding. Wat wel zo is dat je bepaalde gewoontes en een bepaalde manier van leven wel of niet leuk zult vinden omdat het al dan niet bij jouw ideeën past en dat kunnen ouders van hun kinderen overnemen.

trijntje71

trijntje71

20-11-2008 om 09:36

Hoe meer ze lijken hoe leuker

dat is meer hier het geval, dwz vrienden die kinderen hebben in dezelfde leeftijdsklassen daar heb je het meest mee en dat is dan ook vaak het leukst. Kinderen zitten in dezelfde fase, je begrijpt die kinderen beter en daardoor ben je toleranter. Mijn lagereschoolvriendin heeft 3 kids die al tieners zijn, die van mij nog lang niet. Stonden er 3 puberjongens in mijn woonkamer naar een kleuter en dreumes te kijken en de duplo....liep wat stroef en het voelde daarom minder vertrouwd en daarom ook in eerste instantie minder leuk.

angel3

angel3

20-11-2008 om 11:22

Perspectief

volgens mij heeft het te maken met tolerantie. Als je mensen leuk vindt kun je gewoon wat meer hebben van elkaar en daarmee ook van de kinderen. Als mensen minder leuk vindt ga je het al eerder invullen en zoek je bevestiging: 'zie je dat kind is ook al niet leuk'. Je hebt al een etiketje in je onderbewustzijn zitten en dat voert dan door op de kinderen. Ik denk niet dat het feitelijk zo is dat de kinderen dan ook per def. leuk ZIJN of niet leuk, maar dat het beeld wat je van elkaar hebt wel doorgevoerd wordt....Zoiets, denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2008 om 11:38

Nee hoor

Over ons eigen gezin kan ik niet oordelen, ik zie wel dat vooral mijn jongste dochter wat luchtiger in het leven staat dan ik, haar zus en mijn man. Lang leve de lol. Daardoor wordt ze gewoon leuk gevonden en maakt ze makkelijk vrienden. Ze hoeft haar tong maar uit te steken of haar vriendinnen liggen plat. Ik wordt ook aardig gevonden, maar niet omdat ik ieder moment zo grappig ben.
Omgekeerd ben ik lang niet altijd net zo blij met de kinderen van familie en vrienden als dat ik met hun ouders ben. Met de kinderen van mijn beste vriendin, kinderen die ik vanaf hun geboorte ken dus, heb ik helemaal niks. Ik kan er niets aan doen.

Enne

binnen 1 gezin kan je toch heel verschillende kinderen heb, met een heel ander karakter? Soms zijn die kinderen zelfs helemaal anders dan hun ouders. Dan gaat je theorie dus niet op.

juno

juno

20-11-2008 om 14:20

Spiegel

Toch zijn kinderen vaak de spiegel van hun ouders..........

Sancy

Sancy

20-11-2008 om 14:27

Ja inderdaad juno

Of dan toch in ieder geval van één van de ouders.

Terpi

Terpi

20-11-2008 om 16:21

Ik ben thuis duidelijk de leukste!

Maar die kinderen zijn ook redelijk leuk
Hahaha!

Nou, okay, serieus, ik geloof dat ik maar 1 voorbeeld kan noemen waar ik de ouders en de kinderen 'leuk' vind, maar nog minder waar ik de ouders en de kinderen allemaal 'niet leuk' vind.
Groet Terpi

Dropke

Dropke

21-11-2008 om 15:28

Gedeeltelijk waar

Een kind is een product van zijn of haar ouders. Je ziet wel vaak overeenkomsten. Toch ben ik het niet geheel eens met die stelling. Ik heb zelf twee kinderen met problemen. De een heeft adhd en pdd en de ander heeft epilepsie met frontaal-problematiek. Ik weet dus dat mijn kinderen vaak helemaal niet zo leuk zijn. Dit heeft weinig met "die spiegel" te maken, maar met de problemen in hun hersenen. Volgens mij gaat het dan maar gedeeltelijk op.

Dropke

Monique D*

Monique D*

23-11-2008 om 22:42

Gaat niet altijd op

Bij mij in de buurt woont een norse vrouw die moeder is van twee hele lieve en intelligente (volwassen) zoons. Die vrouw heeft over iedereen een mening klaar (iedereen heeft het gedaan, behalve zij). Er zijn daarom heel weinig mensen die haar mogen. Door haar beperkte inzicht vind ik haar heel dom overkomen en vraag mij daarom af hoe het nou kan zij nou zulke leuke beschaafde kinderen kan hebben? Ze zijn toch door haar opgevoed?
Tja, misschien zie ik alleen maar de buitenkant..

Sjillie

Sjillie

24-11-2008 om 21:00

Jippie!

mijn man en ik zijn leuk....ik heb hele leuke kids....

Sassefras

Sassefras

28-11-2008 om 23:46

Gaat hier niet op

Onze kinderen zijn namelijk véél leuker dan hun ouders!

Prulletje

Prulletje

01-12-2008 om 20:52

Haha sassefras!

Dat gevoel heb ik nou ook. Hoe kan het toch dat wij zo een geweldig kind hebben gemaakt? Zo leuk zijn we zelf nou ook weer niet

Prulletje

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2008 om 21:14

Ooooooo ja

En zelfs hun eigen kinderen hebben stomme vaders, waar ze vanaf willen

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.