zomaar een naam
18-10-2010 om 11:48
Legend van ga hoole zonder 3d
Mijn dochter wil heel erg graag naar die film met die uilen Legend van ga hoole NL. Maar ze wil niet naar de 3 D versie omdat ze daar moet zo goed tegen kan. Ze vind dat eng.
Maar ik kan alleen maar de 3D versie vinden.
Weet iemand of er wel een gewone versie bestaat.
Liefst omgeving Rotterdam.
Zijn er meer kinderen die 3D eng vinden?
Brianna F
18-10-2010 om 12:21
Niet eng
ze worden er wel misselijk van en jongste krijgt er hoofdpijn van. Ik vrees dat het steeds moeilijker gaat worden om een bios zonder 3D te vinden.
Wilma
18-10-2010 om 15:07
De mijne vinden 't ook eng
Allebei (12 en 6 jaar) vinden ze 3D geen tractatie. Mochten we ergens zijn waar iets 3D is (museum ofzo), dan zetten ze meestal 't brilletje af als de film begint.
Oudste krijgt sowieso hoofdpijn van bioscoopbezoekjes.
Groetjes,
Wilma
Polly Shearman
18-10-2010 om 16:19
Weet je het zeker?
Ik weet niet hoe oud je dochter is? maar ik vond het een vreselijk film! ik was met zoon, en wat vriendjes ( 9 ) maar echt...pffff taalgebruik is vreselijk moeilijk, lange zinnen, lastige woorden, moeilijke namen! Het is een agresieve film, Gewoon een stel uilen die oorlogje voeren... bij het woord LEGENDE denk je aan iets moois, maar dat was dit absoloot niet.
Zelfs zonder 3d is deze film erg heftig...
Als ik het van te voren had geweten was IK niet gegaan.
groet, polly
Leandra
18-10-2010 om 21:38
Wel leuk
Ik ben afgelopen vrijdagavond met mijn zoon van 9 naar de 3d versie geweest (heb 'm nog niet in 2-d gezien) en ik vond het wel een interessante film. Mijn zoon ook, die best gevoelig is. Hij is wel heftig soms, maar ik vond het een duidelijk verhaal met duidelijke inzichten. Een broer die je verraad en echt slecht is, zie je niet vaak in een kinderfilm. De film leverde hier juist ook gespreksstof op. Ik vond er ook mooie scenes inzitten, juist door 3-d. Maar smaken verschillen!
Groet Leandra
Polly Shearman
19-10-2010 om 09:28
Misschien was mij insteek niet goed
Ik dacht naar een film te gaan over uilen, en een legende ( sprookje) maar ik vond het dus feitelijk een oorlogsfilm. Zoon en zijn vrienden vonden hem wel geweldig hoor.
zomaar een naam
19-10-2010 om 13:19
Andere film
Bedankt voor de reacties.
We hebben besloten om maar naar foeksia de minimale te gaan. Legend of ga hoole kijken we dan wel als hij op dvd uit komt.
Na de reactie van Polly twijfel ik of hij wel geschikt is voor mijn dochter. Ik dacht ook aan een mooie filmer veel dieren. Dochter is gek op fantasiefilms met dieren zoals bv narnia.
Ik vind het wel erg jammer dat veel films alleen nog maar in 3D versie gedraaid worden er zullen vast veel meer kinderen zijn die dit niet fijn vinden.
zomaar een naam
19-10-2010 om 14:19
Toch nog gevonden
Net nog even gegoogeld op Legend of ga hoole 2 D en toen kwam ik zowaar een kleine bioscoop niet zo ver hier vandaan tegen waar hij dus 2 D draait.
Even met dochter overlegt en ze wil hem toch graag zien. Hij draait om kwart voor 5 dus we gaan vanmiddag nog.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
zomaar een naam
20-10-2010 om 18:00
Goede maar heftige film
Dochter vond het een hele mooie film. Maar soms ook wel een beetje heftig.
Vooral dat stukje met al die vlammen (ze is bang voor alles wat met vuur en brand te maken heeft) vond ze eng.
En hoewel ze van de film genoten heeft was ze erg blij dat ze niet naar de 3D versie geweest is.
Zelf kan ik me ook heel goed voorstellen dat hij dan wel heel erg heftig is.
Wij zijn blij dat we deze bioscoop gevonden hebben. Ik denk namelijk dat ze geen 3D mogelijkheden hebben en nu kunnen we er in de toekomst veel vaker gebruik van maken.
dirksmama
21-10-2010 om 13:56
Ook gezien
Vorige week in Australie, in 3D.
Heftig, maar goede film. We willen nu de boeken gaan lezen (net als na How to Train Your Dragon...die boeken zijn trouwens nog 100 keer leuker dan de film).
Maar mag ik weten waar in de regio R'dam je een kleine bioscoop hebt?
Fianna
21-10-2010 om 22:02
Welke leeftijd?
Ik wilde deze film wrs gaan kijken met mijn zoons van 5 en 7. Maar als ik het zo lees is het een vrij heftige film voor die leeftijd? Ik weet dat leeftijdsgrens 6 jaar is maar dat zegt niet altijd wat.
zomaar een naam
21-10-2010 om 22:46
Hellevoetc
De kleine bioscoop was Tivoli in hellevoetsluis .
Ik weet niet vanaf welke leeftijd je er heen kan elk kind is ook anders.
De uilen vechten veel met elkaar.
Mijn dochter is 9 en kan er redelijk goed tegen en kon ook het verhaal goed volgen.
Pauline
22-10-2010 om 09:25
Foeksia voor welke leeftijd?
Foeksia lijkt mij leuk, maar is het meer een meisjes/kleuterfilm?
Mijn jongens zijn 7-11, is Legend van ga hoole misschien beter.
Bastet
22-10-2010 om 09:38
Pauline
Mijn dochter van tien ging met twee vriendinnen,en vond Foeksia enig,ze noemde het jeugdsentiment..)
Omdat ze ooit alle boeken heeft gelezen.Maar voor jongens van die leeftijd,nee,zou ik niet doen.The last airbender is ook een goeie film.
Bastet
Pauline
22-10-2010 om 17:11
Dank
Enig...zegt genoeg, da's dodelijk voor jongens.
Last airbender zegt mij weer helemaal niks, ben slecht op de hoogte. Ik ga wel weer even googelen.
Bastet
22-10-2010 om 18:31
Pauline
Ken je de tekenfilmserie Avatar? Daarop is The last Airbender gebaseerd.Mijn zoon van 13 vindt die zelfs nog leuk..
Bastet
Pippin
23-10-2010 om 15:13
Airbender
Oei, wij vonden de bioscoopfilm ook enorm tegenvallen. Mijn kinderen waren echte fans van de tekenfilm. Ik moet zeggen dat ik hem ook wel leuk vond, grappig, positief en met mooie effecten.
We misten de humor zo verschrikkelijk. In de bioscoopfilm zijn de karakters veel serieuzer. Aang vonden we ongeloofwaardig. Hij kwam helemaal niet over als een tig-keer gereincarneerde oude ziel. Ook de special effects vonden mijn kinderen erg tegenvallen. Dat sturen, dat ziet er zo onbeholpen uit in de film, het leek meer op een magische dans, jammer vonden we dat.