Justine Pardoen (Ouders Online)
06-02-2014 om 11:12
Last van medische gegevens in dossiers? Op zoek naar jouw verhaal.
Ik hoor graag uw verhaal: heeft u ooit persoonlijke medische gegevens verstrekt en nu spijt? Omdat u last heeft van de gevolgen? Bijvoorbeeld: problemen met hypotheek, stageplek, opleiding, sollicitatie of verzekering.
Kan om uzelf gaan, uw partner of een kind.
Denk ook aan situaties dat u iets uit een dossier wilde krijgen, maar dat dat niet gelukt is.
Mail je me? Heel graag! [email protected]
Dank alvast!
Justine Pardoen (hoofdredactie Ouders Online)
Vera*
06-02-2014 om 11:22
Kinderarts
De kinderarts van mijn dochter wilde niet méér gaan onderzoeken of er mogelijk nog iets anders kan gaan spelen dan dat wat nu bekend is.
Als je iets niet weet kun je er ook niet over liegen/meineed plegen was zijn redenatie. Dit met het oog op aangaan van bijvoorbeeld verzekeringen.
Stenna
06-02-2014 om 14:42
denk ook aan
problemen met het verkrijgen van een rijbewijs. Als je ooit hebt aangegeven dat je medicatie hebt gebruikt. Lopen veel adhd-ers tegen aan bijv.
Emine
06-02-2014 om 18:08
Jeugdzorg
Ik ben wel eens bang voor de gevolgen van het dikke dossier dat er over ons bij jeugdzorg ligt. Het is wel geen doktersdossier, maar een gezinsvoogd kon er echt in opschrijven wat er in haar opkwam of wat haar zo uitkam. Tot diagnoses die alleen door een psychiater gesteld mogen worden aantoe. Hoewel inmiddels vast staat dat er heel veel niet klopt, willen ze het niet vernietigen of wijzigen. Dat zou niet mogen. Het zou 30 jaar bewaard meoten worden. En dus ligt er een dossier waar niets van klopt. Ik ben wel eens bang dat het mijn kinderen hier nadeel gaan ondervinden.
Knutselkei
07-02-2014 om 14:11
zoon
was geboren en we moesten alle verzekeringen etc inlichten waaronder de Dela, eerlijk verteld dat ie geboren was met een hartafwijking en meteen werd ie geweigerd....
Nee t kon niet veranderd worden omdat het risico te groot was en ik kon alleen de basis verzekering afsluiten. Woest was ik.
Knutselkei
07-02-2014 om 14:13
wat betreft rijbewijs:
Dat heb ik vorige week nagevraagd bij de rijschoolhouder. Hij moet een bewijs hebben van de huisarts dat ie t aankan voor hij op examne zou mogen. Geen probleem bij ons maar.....Natte vinger werk want hoe weet een huisarts of dat een ADHD-er bv dat kan, ieder is toch anders?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.