Tineke
20-11-2008 om 16:32
Kruistocht in spijkerbroek
Wat vragen aan wie de film heeft gezien. Komt er geweld en dood in voor? Hoe spannend, eng, is de film? En wat voor muziek wordt er gebruikt?
Lelietje van Dalen
20-11-2008 om 16:45
Kaatje
Ik weet niet of je wat aan mijn reactie hebt, omdat ik niet meer weet of de film eng of gewelddadig was. Ik weet alleen nog dat ik het zo'n enorme tegenvaller vond. Het boek vond ik echt prachtig, heb ik talloze malen gelezen, maar van het verhaal is in de film zoveel veranderd, dat ik het onherkenbaar vond.
Dusse....misschien voor je hem koopt (Sinterklaasideetje?) eerst eens zelf bekijken of je het de moeite/geld waard vindt? En anders wil ik je trouwens zo onze versie opsturen.(Als ik hem kan vinden)
Groet, Lelie
Puck2
20-11-2008 om 16:48
Ben met Lelietje eens dat het boek 1000 maal mooier is dan de film. En ja: er wordt in gevochten en er gaan mensen in dood en dat wordt in beeld gebracht.
josephine*
20-11-2008 om 19:39
Tsja
Bij het begin van de kruistocht liggen er kinderen die zijn gestorven langs de kant van de weg en iedereen loopt er gewoon langs. Er gaan een aantal "goede" kinderen dood en er is onrechtvaardigheid (tegenover kleine kinderen) in beeld gebracht.
J.
Tineke
20-11-2008 om 19:51
Nix dus
Het klinkt niet heel geruststellend, jullie reakties. Ik denk dat ik morgen mijn (nu heel gevoelige) dochters niet meelaat gaan met de klas naar deze film.
Bedankt.
Asa Torell
20-11-2008 om 21:07
Lijkt me ook niet
Ik zou het zeker niet doen als ik jou was en de beschrijving lees. Zelf was ik een maand of 8 na het verongelukken van een tante naar een film over een auto-ongeluk. Dat ging echt niet goed. Kun je nagaan, het was echt 10x meer verwijderd dan wat jouw dochters nu meemaken.
Saskia00
21-11-2008 om 09:46
Nee, doe maar niet
Ik zou ze niet mee laten gaan. Mijn stiefdochter van toen 8 (die een hoop kan hebben!) vond hem al supereng door die dode kindjes en de wolven. Ze heeft nooit nachtmerries ofzo, maar van dezefilm wel! Het is een jeugdfilm, maar geen kinderfilm. Gewoonweg te heftig!
Groet,
Saskia
reina
26-11-2008 om 17:50
De film
Ik vond hem ook wel mooi en mijn leerlingen ook, maar ik kan me voorstellen dat Kaatjes kinderen nu net iets anders in de wereld staan dan hun leeftijdgenoten.