Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
dihanne

dihanne

17-02-2017 om 12:53

kleine attentie voor kinderen, thema 'boek', leeftijdsgroep: breed

Hoi allemaal,

Ik ben met een paar mensen een activiteit rondom de boekenweek aan het voorbereiden.
Een van de onderdelen is dat we kinderen gaan vragen een stukje voor te lezen uit hun favoriete boek

We willen alle voorlezers dan een kleine attentie aanbieden.

Heeft iemand daarvoor een idee?

Thema is dus boek (of schrijven,...), budget is klein, en de leeftijdsgroep is breed (ik verwacht stiekem ook wel ouders die met hun peuter komen, tot ongeveer 14 jaar(?).

Ik heb zitten denken aan: notitieboekje, mooie pen... maar er vast iets leukers te bedenken.....

groetjes
Dihanne

een veel kleurenpen?

zon pen waarbij je steeds een andere kleur naar beneden kan schuiven?
Ik denk dat ze t met alle leeftijden leuk vinden met een cellofaantje en een krullintje er aan.

liza

liza

17-02-2017 om 13:39

Het beste....

Mijn advies, Als kinderen en ouders komen krijgen ze ook een kleine flyertje, met een stripverhaal daarop die inhoudelijk van lezen en schrijven en hoe dat kan en wat het is en hoe leuk dat is, dat alles samenvat. Stripverhaal als slimme leraar. Kortom bestellen van een leuke leerzame en realistische stripverhaal van een van locale striptekenaars... "Geheime tips voor een jonge schrijver." Joost Pollman is bijvoorbeeld zeker iemand die zou iemand kunnen aanraden die met korte productietermijn een mooie realistische stripverhaal kan jullie maken daarover. Over boeken, over strukturele kant van schrijven. Het gaat zoals bouwblokjes op elkdaar zetten, toch. Tips voor schrijven en lezen... het is een goed visualiseerbaare thema dus. Goedkoop het kunstwerk op een 2 zijdige flyer zetten, niet moelijk ook. Achteraf kunnen kinderen met herinnering van zon verhaal veel veel schreefstukken maken... Ook is tegenwoordig stripverhaal een cruciale stap voor kinderen die in een literatuurwereld eigene pad vinden en eerste routes daar wandelen, hebben zeker een wandelstok nodig.

Lou

Lou

17-02-2017 om 19:30

Makkelijker

Ik zou niet iets speciaal laten produceren als ik jou was. Zoek het meer in dingen als een magnetische boekenlegger of zo'n mooi klein blanco boekje.

dihanne

dihanne

20-02-2017 om 11:13

bedankt

bedankt alledrie

nee, iets speciaal laten maken is buiten proportie
het gaat maar om een klein onderdeel van een grotere activiteit.

ik zal eens kijken naar magnetische boekenleggers, lijkt me wel leuk

anders inderdaad kleurenpen of notitieboekje

groetjes
Dihanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.