Corien :-)
12-07-2012 om 12:46
Kleding krijgen, wil graag bedanken, maar hoe?
Onze dochter krijgt regelmatig kleding van een dochter (15 jaar) van een vrienden van ons. Regelmatig is ongeveer één keer in de drie maanden, een vuilniszak vol. Daarin zitten van alles, van schoenen, broeken, winterjassen, leren jas, blousjes enz en alles in perfecte staat. En aan de merken te zien ook niet de goedkoopste kleding.
Ik heb al regelmatig (dus één keer per kwartaal) gevraagd wat ze er voor willen hebben, maar iedere keer krijg ik hetzelfde antwoord: niets.
Toch wil ik ze bedanken, origineel. Moeder én dochter. Maar ik heb geen idee hoe. Geen geld maar liever iets. Geen kadobon, maar echt een kado oid.
Ben al maanden aan het nadenken, maar heb werkelijk geen idee.
Misschien jullie wel?
Ben benieuwd,
Groeten Corien
Puck
12-07-2012 om 12:50
Ander soort bon
Ik weet niet wat je onder een cadeaubon verstaat, maar je hebt ook cadeaubonnen voor een etentje, een workshop bonbons maken, een high tea en dat soort dingen. Is dat een mogelijkheid.
Of iets van een bad/douche-verwenpakket, kaarten voor de een pretpark, evenement, oid.
Anneque
12-07-2012 om 12:52
Stones
Eerste wat bij me opkomt: een bon voor een uitje/pretpark/dierentuin/concert/evenement/whatever, waar hun interesse ligt. Mij zou je bijv. blij maken met een kaartje voor de Stones
Een cadeau voor hen samen lijkt me lastig, maar met een uitje heb je ze allebei te pakken. Of ze samen lekker uit eten sturen, zoiets?
12-07-2012 om 13:31
Jaah een uitje!
Inderdaad een uitje voor moeder en dochter, dat ik daar zelf niet op kwam.
Een high tea is leuk. Of een theatervoorstelling, vinden zij ook vast leuk.
Zelf zat ik meer aan mode, kleding, oid te denken, daar liggen hun interesses vooral
Laminaat
12-07-2012 om 14:20
Een zomerjurkje
Corien,
Ik zou met die dochter van je vriendin een middagje de stad in gaan. Mag ze een zomerjurkje uitkiezen (of zoiets) en samen koffie en gebak op een terrasje. Dan heeft het meisje een leuk nieuw kleertje en dat bespaart de moeder kleedgeld. Meisjes van 15 vinden zoiets meestal erg leuk.
Groetjes,
Laminaat
Trix
12-07-2012 om 15:53
Het gaat om het idee
Het feit dat je iets geeft, is al voldoende. Een mooie bos bloemen, goed boek, maakt niet uit. Het gaat om het idee, dat je er echt blij mee bent en dat je het waardeert.
Ik heb al flink wat dozen kleding en spullen gegeven aan mijn schone broer en zus en heb nog nooit iets gehad, behalve een mager bedankje. Maar toen zij een telefoon over hadden, mocht ik wel betalen...
Hanny61
12-07-2012 om 18:23
Corien
Ik geef ook graag kleren waar mijn kinderen uitgegroeid zijn weg. Waar ik het meest blij van word, is, als ik zie dat de kleding gedragen wordt. Maar daarnaast is een aardigheidje ook altijd leuk. Ik heb wel eens een boek gekregen van mijn lievelingsschrijfster. Was niet nodig, maar ik heb het in dankbaarheid aanvaard.
Ik weet niet hoe close jullie zijn, maar kun je niet een leuk uitje met zijn vieren doen? Een high tea met zijn vieren vind ik leuker dan met zijn tweëen.
12-07-2012 om 18:45
Leuke tips
Leuke tips!
Naar de stad gaan met dochter van vriendin is wel een leuk idee, maar ik houd echt niet van winkelen. Koffie met gebak, daar ben ik wel voor te porren natuurlijk.
Ook wil ik graag moeder bedanken, ze kan ook de kleding verkopen of aan iemand anders geven.
Ik zag dat er in 't theater lover of loser komt. Is dat wat een vijftien jarige met haar moeder? Eerst een high tea en dan net tweeen naar 't theater?
Ontzettend bedankt voor 't meedenken.
Vertigo
12-07-2012 om 19:32
Geen kleding toch?
Als je een jurkje met dat meisje koopt, krijgt jouw dochter het 3 maanden later weer
Klinkt leuk, een theaterstuk!
Kaaskopje
13-07-2012 om 00:19
Denk je niet
een beetje te groot? Ik vind je ideeën echt heel leuk en zeker royaal, maar ik zou als gever van de kleren al zéér verguld zijn met een zelfgebakken taart. Een high tea zou ik helemaal een enorme verwennerij vinden. Nog een theatervoorstelling erachteraan zou ik totaal niet verwachten. Ik bedoel ermee te zeggen dat je best iets leuks kunt doen, maar het hoeft niet heel groot te zijn om duidelijk te maken dat jullie blij zijn met de kleren.
albana
13-07-2012 om 08:17
Ik zou niets verwachten
Wij geven de kleding van jongste aan buurmeisje (9 jaar, oudste is 14, maar ze hebben hetzelfde 'figuur' en jongste is maar een beetje groter). Ik verwacht daar niets voor en een uitje zou me zelfs een schuldgevoel geven. Of een verplicht gevoel om het nu altijd te geven ofzoiets. Nee denk kleiner...een bos bloemen, een ijsbon om ijs te eten of een taart...dat is genoeg. Die kleren passen niet meer....je kan er dus niks meer mee doen en moet het toch kwijt. En dan is het leuker naar iemand die er blij mee is dan naar een onbekende via kledingophaal of kringloop ofzoiets.
groeten albana
Brianna F
13-07-2012 om 10:19
Toch
Het is leuk om zoiets als een tegoedbon voor iets te geven. Ik lees dat er merkkleding bij zit, ze hadden het ook kunnen verkopen via MP (genoeg vraag naar) maar in plaats daarvan gaat het naar Corien. Dan is het heel leuk om onverwachts zoiets te krijgen.
Temet
13-07-2012 om 10:56
Precies
Wat Brianna zegt, denk ik ook. Die kleding kan ook op MP nog wat opleveren, maar in plaats daarvan wordt het aan Corien gegeven. Daar mag best een bedankje tegenover staan. Geen kleding, dat is toch een beetje alsof je jezelf op termijn wat cadeau doet. Ik zou het ook in de abonnementen- of bonnenhoek zoeken (je hebt trouwens ook bonnen voor abonnementen, kunnen de dames zelf kiezen).
Groeten,
Temet
Karin*
13-07-2012 om 11:33
Appeltaart
Wij krijgen iedere keer een zelfgebakken appeltaart van de verre buren die onze te klein geworden kleren krijgen. Heerlijk. Een groter kado zou ik denk ik niet leuk vinden.
Tango
13-07-2012 om 12:44
Bonnen
Hier geven wij ook altijd kleding door aan vrienden met kinderen net onder die van ons. Vrienden zijn er altijd heel blij mee, dat ik op zich al geweldig en bovendien krijgen we altijd wel een kadobon, van de Hema meestal, van 20 euro. Vind ik helemaal prima.
Gisteren kreeg ik een paar enorme zakken kleding van een buurvrouw van verderop. Echt superveel. Ze gaat ook nog op onze kat passen in de vakantie, dus na onze vakantie krijgt ze iets leuks van ons vakantieadres en daarnaast ook nog een kadobon, ik denk ook van Hema maar misschien bedenk ik naar aanleiding van dit draadje nog iets anders.
Ik had van haar onlangs ook een bon gekregen omdat we voor haar konijnen hadden gezorgd en haar zoontje regelmatig meenemen naar school. Zo doen we dat een beetje over en weer.
+ Brunette +
13-07-2012 om 14:33
Over bonnen (advies van een arme sloeber)
Bij mensen die alles al hebben zou ik kiezen voor een bioscoopbon, saunabon, of iets anders origineels. Als het om mensen gaat die het niet heel breed hebben dan zou ik een algemeen te besteden bon geven. Een Hema-bon kun je stiekem aan iets nuttigs uitgeven dat je toevallig nodig hebt maar waar je geen geld voor (over) hebt.
Lowie
13-07-2012 om 15:04
Ik zou
het ook niet te groots doen zoals Kaaskopje ook zegt. Een lekkere doos chocola of iets anders waar ze van houden en dan een bon er bij. Ik lees in een aantal berichtje dat als het om merkkleding gaat je dit zeker mag belonen. Mij zou het niet uitmaken of het wel geen merkkleding is. Ik zou sowieso een kleinigheidje geven maar ik laat dat niet afhangen van de prijs van de kleding. Dat doet er mijn inziens niet toe.
Brianna F
13-07-2012 om 15:22
Lowie
Niet het feit dat het merkkleding is vereist een beloning, ik gaf alleen maar aan dat als het merkkleding is, deze heel goed te verkopen is ipv door te geven.
Margriet*
13-07-2012 om 21:59
Ik zou lekker doen wat jezelf wil
En waar jij je goed bij voelt. Voor de een is dat een appeltaart voor de ander mag het iets groter zijn omdat er met regelmaat gegeven wordt. Ik geef ook vaak dingen weg en merk in zijn algmeenheid dat het vaak redelijk vanzelfsprekend is (hier ging het van autostoeltjes tot fietsjes, skeelers en vaak kleding). Ik heb echt meerdere keren gehad dat er opmerkingen werden gemaakt, oh is die er nog niet uitgegroeid? Ook krijg ik veel. Ik probeer af en toe iets uitgebreiders te doen of kinderen eens een iets duurder kadootje te geven dan gemiddeld bij de gevers. Soms is het een taart. Bij sommige krijg ik wel bedankjes in verschillende vormen maar ik heb meerdere mensen die het redelijk vanzelfsprekend vinden en er nog net een klein bedankje af kan. Ik probeer andere mensen er blij mee te maken, hoef er ook niet perse iets voor te hebben, maar heb er zelf ooit wel de volle prijs voor betaald. Ik zou het leuk vinden als mensen je dan af en toe belonen of één keer goed. Zo'n theaterbon zou ik als gever heel leuk vinden. Een hightea en een theaterstuk ook leuk. Dat je kind eruit is gegroeid vind ik geen argument. Je hebt er ooit kosten voor gemaakt en dat hoeft die ander niet te doen. Bij mensen die minder hebben heb ik ook andere verwachtingen, vanzelfsprekend.
viridantia
13-07-2012 om 22:47
Ik zit in dezelfde situatie
en ik geef na een aantal zakken een cadeaubon van de etos of de ikea of een irischeque en een leuk verjaardagscadeautje voor het kind in kwestie.
16-07-2012 om 06:54
Lastig
Het wordt een high tea. Ik denk dat ik daar beide dames blij meemaak. En mochten we weer kleding krijgen, dan komt de cadeau bon aan de orde. Ontzettend bedankt voor 't meedenken.
Wat wel duidelijk is, dat 't wel wordt gewardeerd als er iets wordt gegeven, wat 't ook is. Fijn.
Manda Rijn
16-07-2012 om 13:26
Ehh
alleen de 1e paar postings gelezen, je krijgt iets en ze hoeven er niets voor terug.
Ik zou dus een appeltaart oid bakken, regelmatig dus iets wat jezelf gemaakt hebt geven. Iets wat dus niet veel geld kost maar waar je wel met liefde en tijd wat van hebt gemaakt.
Ik zelf krijg ook regelmatig kleding en geef ook kleding door. 1 buurvrouw betaald er voor, die heeft dan 1e keus (geeft ook aan als de jongste in iets leuks loopt dat ze dat naderhand wil overnemen, een soort bestelling dus , dat zijn spullen die normaal op marktplaats gaan (duurdere merkkleding) en waar ze ook nauwkeurig naar kijkt voordat ze het over neemt. Verder gaat er heel veel naar goede doelen.