Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderwagen met meerijdplank

hi mama's!

Over twee maanden ga ik bevallen van mn tweede kind. Dan is mijn dochter bijna 2. Heb nu een green tom, en die is niet zo handig voor een meerijdplankje. Dus nu willen we een nieuwe wagen hebben. De eerste paar kan ik de huidige wagen nog gebruiken icm een draagzak, maar als de baby wat zwaarder wordt wil ik wel een wagen hebben. Denk dat eentje met een meerijdplankje het makkelijkst is, maar wel een beetje oke kunnen lopen achter lopen.

Situatieschets: We wonen twee hoog zonder lift, dus willen een wagen die klein opklapbaar is om het achter de deur te laten.

Help me mommy's ❤

Duo wagen

2 Jaar is wel wat onvoorspelbaar of kind het volhoudt op het plankje.
Vooral als je langere afstanden ermee maakt en ergens op tijd moet zijn, bijvoorbeeld voor je werk.

Voor kortere afstanden waar je meer tijd hebt maakt het niet zoveel uit. Kan een plankje maar misschien ook al een loopfietsje oid.
Of nog even de baby in een draagzak.

Ik zou zoeken naar een inklapbare tandem buggy. Goede kwaliteit met genoeg vering.
Ik zag een mooie op Marktplaats. Inklapbaar.

Ik had er zelf een. Een stevige zodat je er ook makkelijker pakken luiers en boodschappen mee kunt vervoeren. Achterin maakte ik de maxicosi goed vast. Ik woonde alleen wel begane grond en hoefde niet in te klappen.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-09-2020 om 21:55

Toch je huidige wagen

Volgens de website van Greentom, en ervaringen van gebruikers, past er prima een plankje bij de Greentom, dus ik zou die lekker blijven gebruiken. Overigens is geen een wagen met een plankje eraan heel prettig om mee te lopen.

Hira

Hira

05-09-2020 om 14:20

Dochter

Mijn dochter heeft een duowagen. Je hebt ze achter of naast elkaar en ook een soort dakpansgewijs boven elkaar.

ophijsen?

Hoeveel ruimte is er boven de voordeur? Genoeg om de kinderwagen op te hijsen? Dat geeft dan al weer wat meer opties, als het niet heel klein opbouwbaar hoeft te zijn.

Zitplanlje

Naast de sta-plankjes bestaan er tegenwoordig ook zit-plankjes. Op straat zag ik een vierjarige op zo’n zitplankje achter de kinderwagen. Voordeel is dat ze niet snel van het sta-plankje afspringen wanneer ze iets bijzonders zien; ze zitten wat rustiger op hun plek zodat de kinderwagen ook stabieler voor te duwen is.

Ik kon niet eens de kinderwagen in huis plaatsen want drie hoog en geen lift. Dus stond de kinderwagen altijd in de schuur. Baby ging in maxi cosi en Ik liep drie etages trappen.

Ik vind een te grote of te brede kinderwagen best behelpen. Vaak zijn de doorgangen te smal of moet je omlopen. En dan is een zit- of staplankje wel een uitkomst.

Mijntje

Mijntje

09-09-2020 om 13:54

dikke banden

Wij hadden een driewieler met dikke banden, een duowagen, met twee zitjes naast elkaar, van marktplaats. Maar deze was niet inklapbaar volgens mij.. Zitjes achter elkaar hadden we ook kort, maar meteen weer verkocht, die reed niet lekker met die kleine wieltjes.
Je oudste is al twee, tegen de tijd dat de draagdoek te zwaar wordt kan hij best zelf lopen. Dat gaat natuurlijk wel wat langzamer, evt een plankje. Het gaat maar om een vrij korte tijd.
Denk anders aan een rugdrager, dan kan je nog wat langer je baby meesjouwen.
Als je het toch niet kan laten: let op de banden, dikke banden rijdt een stuk beter.

Mijntje

Mijntje

09-09-2020 om 13:55

bakfiets

oja: of koop een bakfiets voor de langere afstanden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.