Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

07-10-2010 om 10:31

Kinderschoenen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

09-10-2010 om 10:54

Maar albana

Mijn zoon groeit binnen twee maanden uit allstars,ze gaan alleen jaren mee als ze voor mij zijn..)

Naar school?

Naar school ook Tops?
Ik zie zulk soort schoenen alleen als ze uit gaan. Ja die Boots zie ik ook wel eens voorbijkomen. Maar eigenlijk noem ik dat ook 'laarzen'.
En voeten groeien meestal tot een bepaalde leeftijd. Dochter van bijna 17 staat al zeker 3 jaar stil...en daarvoor was het héél lang 1 maat kleiner.
Lijkt me ook logisch...als je de verhalen van jongentjes van 12/13 leest die al maat 43 of 45 hebben....
Dus dan kunnen je allstars gewoon de wasmachine in en volgend jaar weer aan...
En op een bepaalde leeftijd 'spelen' ze ook niet meer (voetballen enzo) scheelt ook stukken in het kapotgaan.
groeten albana

kaatje43

kaatje43

09-10-2010 om 16:31

Tip

YTA, Ik beoordeel ook altijd zelf of schoenen goed zitten. Net als jij vroeger heel lang in een schoenenzaak gewerkt tijdens mijn school.
Wat ik ook nog doe (naast alle dingen die jij noemde) is ze even laten rennen. Dan zie je ook snel of ze goed zitten.

Guinevere

Guinevere

09-10-2010 om 21:32

All stars

Albana, er zijn ook leren All Stars! Ideaaaaaaaaaaal, alleen ze kunnen natuurlijk niet in de wasmachine.

Tuurlijk tops

Ik had die andere schoenen ook wel gezien. Maar ik bedoel het echt zo hoor....Hier is een scherpe scheiding tussen ' uitgaanschoen' en 'door-de-weekse-school-gaan-schoen'. Naar school gaat b.v. vrijwel niemand (oke enkeling nagelaten) op hakken. En ook niet ouder of jonger. Ik zie best veel pubers als ze naar school gaan (is wel allemaal 16+ of weer erg jong 12) omdat ze beiden altijd worden opgehaald door een aantal en dan met een groepje naar school gaan. Die oudsten zijn wel altijd helemaal 'kant en klaar' (haren goed, ogen goed, gel erin etc.) maar qya schoenen is het vrijwel allemaal plat. Als ze uitgaan daarintegen hebben ze héél ander schoeisel aan. Dat schoolschoeisel dus nooit. Zelfs de jongens niet. Ik vind de metamorfose die er dan plaatsvind altijd zeer verbazinwekkend en zie dan opeens mij totaal onbekende pubers die mij blijkbaar wel kennen (ik herken ze niet). Hoge hakken, plateauzolen, de gekste combi's en de bijzonderste kettingen en oorbellen.
groeten albana

elsje78

elsje78

10-10-2010 om 11:35

Hier

dochter met echte hollandse kuiten dus niet makkelijk leuke laarsjes te vinden.
Bij de duurdere winkel leuke laarzen gekocht, best duur. Maar de rechter (die in de winkel stond) past prima om de kuit, de linker zit nogal strak.

Dus gister bij scapino nog een ander paar gehaald, zodat ze die duurdere langzaam kan inlopen.
Echt hele leuke en ook wel goede volgens mij..

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2010 om 14:47

Tops

Nou, mijn dochter kan wedijveren met Imelda Marcos. Ze kan innig tevreden haar schoenen op een rijtje zetten. Flatjes om op naar school te gaan en van alles met een hakje tot een cm of 5, platte degelijke om op te werken, hakken voor het uitgaan. Ik weet niet in welke streek jij woont, maar wij zijn maar provinciaaltjes.........Ik mocht na de vakantie de schoenen van mijn dochter verhuizen (naar haar nieuwe kamer). O, of ik de rest ook meteen mee kon nemen.

Tirza

Maylise

Maylise

10-10-2010 om 15:26

Herkenning

Ik herken wel wat Tirza zegt. Zowel bij mijn dochters als bij mezelf. Ik draag ook kleine of geen hakken in het dagelijkse leven maar als ik uitga dan doe ik wel speciale schoenen met wat hogere hakken. Daar loop ik dan aan het eind van de avond op te strompelen terwijl ik alleen maar kan verlangen naar het moment dat ik thuis ben en ze uit kan doen maar mooi staan ze wel.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2010 om 00:55

Imelda

Mijn jongste dochter is ook een ImeldaZe verzamelt echter alleen hetzelfde soort schoenen: sneakers in allerlei uitvoeringen. Ze kijkt daarbij niet op een dubbeltje. Doordat ze er nogal netjes mee omspringt doet ze ook erg lang met een paar schoenen. Het maakt haar op schoenengebied niet uit waar ze is, dus ze zal niet opeens op hakjes de kroeg ingaan.

Wat grappig!

Al die verschillende gewoonten...! Misschien vallen die matemarfoses mij ook meer op. Hier op de 2de verdieping is namelijk een 'metamorfose-honk'ontstaan die gelukkig maar 1 dag in week 'geopend' is (pff het kost veel sinas en cola en cassis namelijk). dan verzamelen ze allemaal hier. Eerst de meiden (soms eet er 1 of 2 mee en soms blijven er ook nog wat slapen) en dan gaan ze dus slonzig naar boven (meestal in joggingbroek+oude sweater) en dan komen er steeds meer en meer en meer, enkelen al wel kant en klaar en dan komen de jongens en dan is het zo gebeurd en komen ze allemaal in vol ornaat beneden. Het schijnt hier te moeten gebeuren omdat wij redelijk gunstig gelegen zijn én omdat oudste geen oudere broers of zussen heeft waar ze dan badkamer of wat dan ook mee moet delen en haar enige zusje is nog écht te jong om uit te gaan. Ook heeft ze nog een eigen wastafel op de kamer,incluisief grote spiegel. Die omkleedpartijën vallen wat die van ons betreft nog wel mee. Die heeft hoogstens een hak aan i.p.v. een platte schoen en een wat andere bovenkleding (b.v. blousje of hempje i.p.v. trui of slodderblouse), en als het écht bijzonder moet zijn haalt ze wel eens haar krullen eruit. Maar als dat 3 keer per jaar is,is het al veel,want door zowel wind als regen komen die toch weer terug dus kleine kans dat het zo blijft. Maar sommige ándere meiden,die kúnnen er wat van zeg! Een paar jongens zie ik ook met een totaal ander kapsel als door de weeks. Die herkennnen wij dan dus totaal niet...omdat ze er gewoon zó anders uitzien. Zo'n andere 'look' of hoe zeg je dat.
Ik moet eerlijk bekennen dat ook wij of ik niet hetzelfde aandoen naar een feestje als door de weeks. En zelfs voor een dagje uit of iets niet zo bijzonders als een verjaardag kleed ik me om (nu niet in feestkledij, maar toch enigzins 'netter' of in ieder geval schoon goed!).
Misschien hoort het wel bij de streek, géén idee.
Ik vindt het idee erachter, dat je áandacht besteed aan je uiterlijk als het een andere dag dan andere is, toch wel leuk ook. Ik zou het denk ik ook niet op prijs stellen als mijn collega mijn verjaardag bezoekt in precies dezelfde out-fit als gisteren op het werk. Net of het haar niet interesseert of ik jarig ben ofzoiets. Of zie ik dat heel raar? En zo gaat het dus ook hier met uitgaan. Je bouwt een feestje met elkaar en besteed daarbij dus ook aandacht aan je uiterlijk. Voor een concert wordt meer op een praktische manier aandacht aan het uiterlijk besteed. Koud=dikke warme laarzen, leren jas, regen=regenlaarzen en regencape etc. Laatst was er een concert en hebben er 2 meiden een legging van mij geleend om onder hun spijkerbroek te doen...het was nogal freezing namelijk en zij hadden daar niet aan gedacht en oudste was al door háár voorraadje heen. Kreeg ze wel keurig weer terug,gewassen en al.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

11-10-2010 om 22:07

Hahhahahah

Ik zeg maar even niks. Dochter bedrijft een sport waar ze zóveel aandacht aan uiterlijk besteden, dat ze hier iedereen in de schaduw zet. De kleding, haardracht, schoenen en makeup die dáár gebruikt worden kan doorsnee puber jaaaaaaren mee vooruit. Maar goed, dat was het onderwerp niet. Ik ben blij dat ze al jaren dezelfde schoenmaat heeft

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.