Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderombudsman en waarheidsvinding jeugdzorg

Vandaag in de krant, maar het bericht is al van 22 maart j.l.: de kinderombudsman gaat onderzoeken of BJZ en raad voor de kinderbescherming hun rapporten wel voldoende baseren op feiten:

www.dekinderombudsman.nl/86/volwassen/nieuws/kinderombudsman-onderzoekt-waarheidsvinding-in-de-jeugdzorg/?id=267

Voor wie het weten wil.

Tsjor

Bedankt tsjor

Ik denk dat de kinderombudsman zelf ouders gaat ondervragen die zich gemeld hebben omdat er geen reactiemogelijkheid bijstaat. Maar dat is ook goed. Ik ga er vanuit dat de kinderbescherming bij iedereen zo'n zelfde ouder aanvallend rapportje opmaakt. Dat komt wel boven water. Anders zou ik zelf ook nog reageren.
Ik heb indertijd wel kunnen reageren bij de thuiszitters en heb ook netjes bericht terug gehad.
Het lijkt alsof de kinderombudsman steeds beter in beeld heeft hoe het in werkelijkheid toegaat. Dat zie ik aan het rapport over de thuiszitters en de voorstellen die daaruit gekomen zijn.

Stenna

Stenna

20-06-2013 om 20:05

Steeds meer

Ik signaleer dat steeds meer kranten hier recentelijk steeds vaker aandacht voor hebben, voor misstanden in de jeugdzorg. Er lijkt wat gaande, langzaam maar zeker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.