Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-06-2012 om 11:55
Vorige week heb ik voor mijn zoon een spionnenfeestje gekocht bij Hexos. Ik had hier al veel enthousiaste reacties gelezen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Tenminste dat dacht ik. Het viel heel erg tegen. Aan het begin werd niet duidelijk waar het spel om ging: in envelop 5 zat pas het velletje wat nou de bedoeling was! Envelop 1 begon direct met getuigenverklaringen. In een groen mapje zat een kaart van een dierentuin, niemand begreep wat daar de bedoeling van was. Op de bijgeleverde dvd staan drie hoofdstukken, er staat niet aangegeven wanneer je wat moet afspelen. De bedoeling was dat de kinderen zelfstandig het mysterie op konden lossen, vergeet het maar. Tien kinderen van 11 jaar zijn dus niet in staat om de instructies te vertalen naar daden. Zonder onze hulp waren ze er nooit uitgekomen. Ook werkte sommige filmpjes niet: gebeld met 'hoofdkantoor' en wat blijkt? We hadden programma's op onze pc moeten hebben die de filmpjes aan konden. Leuk, zegt dat dan vooraf dat je dat nodig hebt. Er komt wel een mail met aanvullende instructies zei men, nou die mail moet nog komen. Noodgedwongen hebben we een heel stuk moeten overslaan. We hebben tijdig aangegeven geen extra 'geheim agent' in te zetten zodat de kinderen de laatste dvd zelf moesten gaan zoeken. Wat krijgen we? Een mail dat er een geheim agent gaat komen. Pff, en dat voor 124 euro.... Ons advies: niet doen!
18-06-2012 om 18:24
Doorneuzen
Heb je wel de site goed doorgeneust en de brief voor de ouders eerst gelezen? Je had ze ook kunnen bellen, dat was ook de bedoeling geloof ik.
Ik zou het zelf voor de zekerheid allemaal bekijken. (overigens nooit gedaan, maar werd nieuwsgierig)
18-06-2012 om 18:49
Hexos
natuurlijk heb ik geklaagd en heb ik een deel van het geld teruggevraagd, maar ik heb nog geen antwoord. Alles vooraf bekijken, is niet de bedoeling! In de grote envelop zitten 5 dichte enveloppen, dat doet Hexos express zodat de kinderen het spel zelf kunnen spelen en de ouders zich er niet te veel mee gaan bemoeien. Wij gingen er dus vanuit dat het spel te spelen is! Ergens in een van de enveloppen staat dat de kinderen naar een website moeten gaan, waar een filmpje afgespeeld moet worden. Dat weet je dus vooraf niet. Je gaat uit van de instructies, tenminste wij wel.
19-06-2012 om 10:05
Wel succes
Wat jammer dat het zo gelopen is bij jullie. Bij ons deed en werkte alles wel en was het een groot succes (ook met 11-jarigen). Uiteindelijk zijn ze er zelf achter gekomen wie de daders waren. Wij hadden de ontvoering van de professor.
Hadden jullie geen instructie-dvd die je aan de kinderen moet laten zien voordat je begint? Daarin werd uitgelegd wat je met die getuigenverklaringen moet doen en hoe je met de bijgeleverde kaartjes moet omgaan. Daarbij werd er regelmatig gebeld om de kinderen op het goede spoor te houden.
Groet,
Pina