Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Anoniempje

Anoniempje

13-02-2016 om 09:41

Kinderen in gevaar

Goedemorgen iedereen hier.

Ik zit een beetje vast, ik ken 3 kinderen van onder de 10 bij 2 ouders.
De eerste 2 kinderen zitten tussen de drugs,drank,dealers, mishandelende vader.
De andere kind zit vaak alleen thuis zonder iets te eten.
De kinderbescherming zeggen mij dat ze alleen iets kunnen doen als ik de volledige namen en geboortedatums weer.
Ik vind dit een beetje raar deze kinderen moeten hulp krijgen voordat het verkeerd afloopt. Heeft er iemand advies ?

Angela67

Angela67

13-02-2016 om 10:59

geef ze eerst zelf eten

en probeer vertrouwen te winnen. Als je met eigen ogen zaken hebt gezien die schadelijk zijn dan kun je wijkagent vragen. Dat is dan volgens mij ook een stap naar hulp van AMK of hoe heet het tegenwoordig. Ik vind het op zich prijzenswaardig dat kinderen niet direct uit huis gehaald worden als zo maar iemand iets doorgeeft. Die geboortedata moeten hopelijk leiden tot een genuanceerde melding van iemand die direct betrokken is.
Let op ik zeg niets over jouw waarnemingen, als die volledig uit eerste hand zijn en je weet van de hoed en de rand dan zou ik direct met wijkagent gaan overleggen.
gr Angela

Anoniempje

Anoniempje

13-02-2016 om 11:14

Ik kom er persoonlijk niet meer over de vloer, het is ook nog eens familie. De oudere zoon komt vaak bij mij en geef ik eten enzo.
Ik vind het raar dat als ik een melding maak ze van alles moeten hebben, ik weet het adres en gegevens van de ouder. Maar ik heb heel slecht met datums. En als ik erom vraag en kort daarna de kinderbescherming komt dan ben ik het zwarte schaap. Maar die kinderen lopen tussen de drugs en dpelen der zelfs mee als de vader even niet oplet. Is er een nummer of organisatie waar ik terecht kan die zonder afspraak even gaat kijken ?
Als ze het van te voren melden dan is het ineens heel erg netjes, zo zijn ze al vaker er onderuit gekomen

Angela67

Angela67

13-02-2016 om 11:25

wijkagent

als het echt zo erg is als je zegt kan wijkagent altijd onaangekondigd gaan. waarom wil je per se dat meteen de kinderbeshcerming komt?
gr Angela

Dat wil je niet

Anoniempje, dat wil je niet, zo'n achter-de-deur-kijkers die afgaan op anonieme meldingen.
Vreemd dat je de namen en geboortedata niet kent. Heb je geen geboortekaartjes ergens tussen je papieren liggen?
Je kunt ook altijd nog naar het centrum voor jeugd en gezin gaan en zeggen dat je je zorgen maakt over neefjes/nichtjes en daar bespreken wat je kunt doen. Zeg tegen je broer/zus dat je je zorgen maakt, dan weten ze dat. Als er sprake is van meldingen en onderzoeken, dan weet je dat ze boos op je worden. Maar als het echt slecht gaat met de kinderen zou dat een kleine bijzaak moeten zijn.

Tsjor

Anoniempje

Anoniempje

13-02-2016 om 11:39

Ik heb evaring met de politie dat ze je niet anoniem houden ook al vraag je dat. Namen weet ik wel, maar volledige namen zoals de tweede naam weet ik niet. Heb het contact afgekapt met de ouders zelf, maar bv de app foto van hun vader is zijn dochter met een blow in der mond en een zakje wiet in der handen..... ik wil anoniem dit melden omdat ik geen zin heb in ruzie met de rest van mijn familie.

Hortensia

Hortensia

13-02-2016 om 11:55

klopt dat echt?

"De kinderbescherming zeggen mij dat ze alleen iets kunnen doen als ik de volledige namen en geboortedatums weer."

Is dat echt zo?

Dus als ik regelmatig hoor hoe mijn buurman zijn kinderen door het huis slaat, moet ik ook hun volledige namen en geboortedata weten?

Ik zit er over na te denken, maar ik zelfs geen idee wat die van mijn neven en nichten zijn. Ja, wel hun roepnaam en geboortedatum, maar niet hun volledige namen. Nee, geboortekaartjes bewaar ik niet.

CJG

Ik zou je dan toch adviseren om naar een CJG te gaan. Daarachter zit een heel netwerk van instanties die allemaal signaleren en upgraden als het signaal daartoe aanleiding geeft. Niet dat er vervolgens iets mee gebeurt, maar dan heb je het in elk geval gesignaleerd!
Besprek ook een smet de rest vand e familie, waarom zoudenze ruzie maken met jou, wat vinden zij dan van de situatie van de kinderen? en is er niemand die iets kan doen, bijvoorbeeld met de ouders praten?

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2016 om 13:02

Hoe oud zijn de kinderen?

Een kind met een zakje weed in de handen van 16 is minder alarmerend dan een van 3. En zolang dat het zakje weed dicht blijft in handen van een kind is het ook geen drama. Gaat de drugs verder dan weed? Heroïnespuiten lijken mij genoeg om alarm te slaan. Voor een rokend kind van 12 zullen ze vast ook niet komen opdraven. Het moet dus echt wel iets zijn waarvoor jij het risico wilt nemen van hoogoplopende verwijten en ruzie met je familie, maar belangrijker: voor het overhoop halen van het leven van de kinderen. Is daar reden voor?

Weeg alles dus goed af. Desnoods met lijstjes van voor en tegen.

Imogen

Imogen

13-02-2016 om 16:20

Anoniempje

http://www.vooreenveiligthuis.nl/ik-maak-me-zorgen-om-iemand/ik-ben-ouder-dan-18-jaar/ik-maak-me-zorgen-om-een-kind/

Volgens deze website kun je altijd bellen met een hulpverlener, er staat niets over gegevens die je minimaal nodig hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.