Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Li

Li

10-01-2018 om 12:56

Haha

Lijkt me geweldig!

Hoge terugkijkcijfers

https://nos.nl/artikel/2213231-terugkijkrecord-voor-de-luizenmoeder.html

"Het is natuurlijk de inhoud van een serie die het programma tot een succes maakt, vindt ook Kunzeler. "De serie past heel goed bij het tijdsbeeld en houdt ons een spiegel voor in deze politiek correcte tijd. Het is vilein, soms ongemakkelijk en voor veel mensen enorm herkenbaar."

Het effect, hilarisch, was bij mij wel wat uitgewerkt, nadat ik even naar de eerste aflevering had zitten kijken. Leuk, maar meer van hetzelfde gaat mij vervelen. Mijn kinderen zitten dan ook niet meer op de basisschool.

Half a twin

Half a twin

22-01-2018 om 19:03

hilarisch

Gisteravond zat ik te kijken en werd meteen 12 jaar terug in de tijd gesmeten. Voelde helemaal mee met die moeder die in plaats van een middag naar de sauna 4 kinderen mee kreeg op een speelafspraak.
Dat gekonkel bij het hek waar je, voor mij althans, als verse kleutermoeder in terecht komt. Je kind mag wel met Marietje spelen maar dan eerst bij Marietje want dan kan die moeder kijken of je kind en jij er wel bij passen in de klas. Truusje mag altijd alleen bij jou spelen want de moeder van Truusje kan er niet tegen als er meer dan 1 kind in haar huis is.
De moeder van Marietje kan en doet alles en inderdaad als haar "projektje" naar de middelbare gaat en kotziek is van de bemoeienis blijft ze nog een jaartje als voorzitter van de OR.

Juline

Juline

23-01-2018 om 07:43

Dat vinden wij niet gek...

Geweldige serie. Misschien juist wel doordat mijn kinderen niet meer op de basisschool zitten. Dat betuttelende is herkenbaar, kliekjes op het schoolplein, een stressvolle juf, heerlijk dat ik er niks meer mee te maken heb. De eerste aflevering vond ik beter dan de tweede, ben benieuwd naar de rest!

Amsterdamse

Amsterdamse

23-01-2018 om 08:09

Juf Ank

Juf Ank twittert ook!
@juf_ank_klimop

lieverdje

lieverdje

26-01-2018 om 15:25

nog herkenbaar ook

Mijn kinderen hebben op een school gezeten met zulk gekonkel op het schoolplein. En een juf - wat zeg ik, 3 juffen - van het type juf Ank. En er was een dergelijke hiërarchie was onder de moeders (en ja, de 'belangrijkste' moeder was de enige die mee mocht naar alle schoolreisjes en het schoolkamp).
De directeur kreeg zelfs een relatie met een moeder op school...!

Al met al heel herkenbaar en ik ben ergens wel blij dat we van die school weg zijn...het is toch grappiger als je er niet tussen zit

@Emma

@Emma

26-01-2018 om 15:33

Het is een karikatuur natuurlijk, ware het niet dat het zo verdomd realistisch is.
Vooral die moeders inderdaad, meidenvenijn in het groot, brrrr, blij dat dat hier geweest is.

ik moet er ook erg om lachen

t Is al jaren geleden dat kinderen op de basisschool zaten maar inderdaad die ouderraad,brrr.
Ik wilde er nooit in en werd steeds gevraagd.... nou nee dank je. Wat een gekonkel,ik kom wel knutselen,lezen en luizenpluizen. Ik wilde ook al niet mee op schoolreisje,haha.

Ophelia

Ophelia

26-01-2018 om 15:52

Ja, zeer herkenbaar, dat schoolpleingekonkel, ook na al die jaren nog. De hierarchie en de ouders die zich daardoor oh zo belangrijk vinden. En dat onderbrengen van kinderen. Ik had ook zo'n moeder: ze willen afspreken. ik: oh, leuk, is goed. En dan meteen die andere moeder: het kan niet bij mij. En dan sta je met je mond vol tanden want zeg dan nog maar eens nee.
Maar vinden jullie Ank nou echt zo verschrikkelijk? Ik vind haar erg duidelijk en ze pakt meteen door. Dat gehang in de klas van ouders vind ik zo herkenbaar. Ik heb me altijd afgevraagd waarom ouders maar bleven zitten en niet weggingen, ook al maakte de docent meer dan duidelijk dat er begonnen ging worden. Ook dat aan de kaak stellen door ouders van de regels die gesteld worden (het oranje licht, bedoel ik, bij de zwaaipaal). Dat gezang van Ank klinkt misschien wat raar maar de regels zijn daardoor wel duidelijk. Bij dat liedje gaan de ouders weg en bij dat andere liedje begint de les. Mijn kinderen zouden dat heel erg fijn vinden en een aantal ouders ook.

Ophelia

Ophelia

26-01-2018 om 15:53

bot

Oh ja, ze was natuurlijk wel erg bot tegen R(L)ianne en haar vaders. Ik heb niks gezegd.

Juline

Juline

26-01-2018 om 21:34

Ophelia

Het is wat mij betreft niet persé de benadering van Juf Ank, maar meer de manier waarop. Zo’n juf die al twintig jaar hetzelfde liedje zingt, die vroeger nog respect kreeg van de ouders en nu omver gelopen wordt, die het liefst wil dat alle kinderen uit ouderwetse doorsneegezinnen komen en geen etiketje hebben. Vastgeroest in haar routines. En dat maakt de serie zo geweldig, want op elke school lopen wel van die types rond.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-01-2018 om 22:59

Hee juf Agnes

20 jaar ouder dan juf Ank en inderdaad vroeg met vroegpensioen....

Nou, nu doe ik haar tekort. Juf Ank is wel een beetje de overtreffende trap.
Waar het knelt is het gebrek aan respect dat juf Ank uitstraalt. Al zullen de juffen Anks van deze wereld er ook wel een aantal notoire ouders in herkennen.

Carnavalsliedje

Het liedje van juf. ank is nu door André van Duin op gepakt als carnavalskraker. Wordt vast een hit 😉
Wij zongen het en de andere versies van de week bij t overleg ook steeds. Werden er gewoon melig van,gelukkig waren we klaar,haha. Het blijft toch hangen net als die uitspraken bv. Wij vinden niets raar wij vinden iets bijzonder.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-01-2018 om 15:39

heeeel bijzonder

Lilian

Andre van Duin met zijn carnavalshit bij DWDD


https://www.youtube.com/watch?v=wqrSpAqGefw

rode krullenbol

rode krullenbol

27-01-2018 om 18:01

Ja, leuk!

En met enig geluk tref je het dat een kind van jou in de klas zit bij een kleinkind van George Baker en hij subiet antwoordt met: "I'm just a bird in the sky"!

Zie:


https://youtu.be/R4zneISzHVI

Marieke

Marieke

27-01-2018 om 18:08

Rode krullebol ot

Zijn zoon is in ieder geval een lekker ding )

Carnavalskraker


https://www.youtube.com/watch?v=YwDJDIYVxLU

Gebroeders Rossig uit Groesbeek. Alleen de clip ontbreekt nog.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-01-2018 om 23:13

Geheel ondenkbaar, uiteraard, maar ...

Wat nu als de juf opeens het volgende te horen krijgt?


https://youtu.be/q1D6qWO-JzQ

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-01-2018 om 22:35

Zo snel zo'n kijkcijferhit

Dat is toch wel heel bijzonder :p

Ik wacht op de onthulling dat er in dat fietsenhok helemaal niks bijzonders is gebeurd. Dat de oppermoeder het alleen maar heeft verzonnen.

De afleveringen zijn geput uit ware ervaringen

Volgens mij hadden ze die directeur dan op onze school gespot. Sprekend!
Wij hadden ook een juf die t presenteerde om bijna heel t gesprek humhum te zeggen....nou ja te hummen,dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.