Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-02-2021 om 13:03
"Om u en andere ouders te helpen met deze politieke keuze hebben Ouders & Onderwijs en Stichting Voor Werkende Ouders een speciale kieswijzer ontwikkeld: Kieswijs Ouders."
Twee partijen waar ik wel met gemengde gevoelens tegenover sta, maar elke kieswijzer is natuurlijk een goede oefening en om je gedachten weer even in de juiste 'kiesstand' te krijgen. En ook om ideeën op te doen, waar is men mee bezig.
Resultaten: niet verbazend dat ik het meeste matchte met de 'dierenpartij' maar ook de 'piratenpartij'.
Daarna kwam 'Oprecht', een nieuwe partij tegen de windmolens. Maar ja, ik ben natuurlijk voor windmolens, dus dat wordt het niet.
En daarna 'NIDA'. Zoon had al gezien dat ze een sociaal programma hebben en zoon kent er mensen.
Ik wacht nog op 'Kieskompas'.
07-02-2021 om 18:06
De stemchecker is een andere variant. Daar wordt gekeken op een aantal onderwerpen wat de partijen de afgelopen jaren hebben gestemd in de Eerste Kamer, in plaats van je stem bepalen op dat wat ze nu beloven.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.