Mummums
11-10-2013 om 21:59
Kadootje voor gastgezin uitwisseling
Zoon gaat binnenkort op uitwisseling naar een Duits gastgezin en we zijn op zoek naar een leuk typisch Nederlands kadootje.
Ik zit te denken om stroopwafels van de markt te halen, bij een stroopwafelkraam maar wil er nog iets bij doen, leuk verpakken enzo.
Ik hoop hier ideetjes te vinden
patrica1966
11-10-2013 om 22:05
hagelslag
Vorig jaar was hagelslag zo ontzettend favoriet als broodbeleg, dat wij onze duitse gast een paar pakken hebben mee gegeven naar huis. Was hij ontzettend blij mee.
Jasam
11-10-2013 om 22:19
Typisch Nederlands:
Zoethout
Edammer kaasje
Wilhelmina pepermint
Kwartet met Nederlandse afbeeldingen
Iets van Heineken
Delfsblauw spaarvarkentje/ molentje/ huisje
Borrelnootjes
CD met Foto's van je eigen omgeving met typisch Hollandse huisjes, molens, kerkjes, straatjes, enz.
Boeren Jongens of Boeren Meisjes Likeur
Klompen
Bosje plastic tulpen
Pluche pantoffel klompen
Haagse Hopjes
Autodrop
Pindakaas
Hagelslag
Dalarna
12-10-2013 om 08:26
Jasam
Het zal wel aan mij liggen maar ik geef een kind geen alcohol mee, dat is sowieso strafbaar in het openbaar!
Jasam
12-10-2013 om 09:16
Darlana
Ja, daar heb je helemaal gelijk in, zat er even niet meer aan te denken wie het cadeautje moest geven, toen ik zat te verzinnen wat er nu allemaal typisch Nederlands was.
angel3
12-10-2013 om 09:43
stroopwafels
Je kan stroopwafels in zon delfs blauw blik doen Bij de xenos hebben ze bv delfs blauw klompjes sleutelhangers. Ook altijd leuk voor de uitdeel.
moeder van uitwisselingsstudent
12-10-2013 om 09:44
Mummums
Mijn zoon (16) woont momenteel voor een jaar in Amerika, ook in een gastgezin. De meegebrachte stroopwafels waren vooral een succes. De hagelslag vinden ze er ook leuk. Inmiddels is er alweer een pakketje per post met die dingen naar de VS gegaan
Op de drop werd nogal verschillend gereageerd. Zijn gastvader vindt het heerlijk, de rest vindt het maar niets. Hoe dat in Duitsland zit? Geen idee. Misschien staan er ook wel gewoon stroopwafels in de schappen?
Pindakaas: lollig dat dat altijd als typisch Nederlands wordt gezien. Ik ben op veel plekken geweest, en werkelijk overal kwam ik peanut butter tegen in de supermarkt. Daar lijkt mij weinig Hollands aan.
Een Nederlands kaasje (werd al genoemd) lijkt mij ook een leuk kadootje.
Of kun je iets verzinnen dat niet typisch Nederlands is, maar iets dat echt bij jullie woonplaats hoort?
Mummums
12-10-2013 om 10:10
Delfts blauw
Op naar de Xenos dus, ik wist wel dat ik eens ergens van die artikelen had gezien maar niet meer waar, bedankt dus Angel! Hebben ze daar ook die blikken dan?
Een kaasje is natuurlijk ook leuk erbij.
Ik heb voldoende ideetjes, bedankt!
Leen13
12-10-2013 om 12:33
Koningshuis
De laatste internationale student heb ik een koektrommel, met Hollandse koekjes als speculaas, met foto's van de kroning mee kunnen geven. Ik weet niet of dat nog te vinden is? Maar ik hoor altijd dat Duitsers ons Koningshuis ook leuk vinden.
Mummums
12-10-2013 om 17:01
En het is geworden
Kom net uit de stad met zoon, hebben op de markt bij de stroopwafelkraam een echt hollands blikje met verse stroopwafels gekocht en verder rode tulpenbollen die ik verpakt heb in folie met rood/wit/blauw lint en een kaartje van onze stad.
We zijn tevreden
Bij de Xenos niks meer te vinden in Delfts blauw trouwens..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.