Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-01-2013 om 14:23
Justine, OOL en Erik Gerritsen twitteren 26 januari.
Erik Gerritsen wuift de kritiek weg op zijn organisatie, oa. dat ongewenste reacties op zijn column in BB gecensureerd worden. Kritiek komt van steeds dezelfde enkelingen. En anders moet je maar met bewijs komen.
Elke vorm van zelfkritiek ontbreekt helaas. Ouders die op aangeven van BJZ bij de kinderrechter een OTS hebben gekregen zijn natuurlijk geen betrouwbare getuigen.
En zo blijf je in een kringetje ronddraaien. Bovendien beschermen ouders zichzelf en hun kinderen vanwege de repercussies door BJZ. De ouders en familieleden die wel naar voren komen, soms omdat hun situatie toch al hopeloos is en niet meer kan verslechteren, of die boos geworden zijn en een blog beginnen, zoals Sven Snijer, dat een podium is voor de rest, zijn natuurlijk querelanten.
Het enige dat je als ouders dus kunt doen is elkaar blijven waarschuwen.
28-01-2013 om 15:52
Meer 'incidentele' klachten
http://www.pvdaamsterdam.nl/algemeen/2012/04/imago-jeugdzorg-moet-beter/
Ook Maarten Poorter, Amsterdams gemeenteraadslid, woordvoerder Onderwijs, Jeugdwelzijn, Kinderobesitas en Dierenwelzijn, merkt het volgende op.
"Ik vind het belangrijk dat het imago van de jeugdzorg verbetert. Ik heb het afgelopen jaar veel ouders gesproken die zeggen: “jeugdzorg pakt je kind af”.
Misschien kan Maarten een keer binnenlopen bij Erik Gerritse? Andersom zal wel lastiger zijn.
Er wordt hard gewerkt aan het imagoprobleem.
28-01-2013 om 22:18
Erik
weet prima de weg binnen de gemeente. Zoek maar eens op wat zijn vorige baan was.
Erik Gerritsen vind jeugd belangrijk, maar zichzelf nog meer.....Ik ben bang dat hij zichzelf als columnist heeft aangeboden... Ik ben geen fan...
Even nog als opm:
Het imago van de jeugdzorg wordt ook van binnen uit verbeterd (zie iniatiatieven als opvoedpoli e.d). Ook binnen instelling zijn enorme veranderingen gaande. Maar daar schrijft jou columnist sven helaas niet over op zijn site. Ik ben trouwens eens gaan lezen en ik stuit ook op redelijk ranzige dingen op die site, om dit zo openbaar op internet te zetten: http://jeugdzorg.info/hoe-jeugdzorg-kinderen-uit-huis-sleurt/ Wat is het doel hiervan?
Dat blijft een manco in het iedere keer opnieuw een discussie willen starten. Het is zo beperkt (het gaat altijd maar over BJZ en eenzijdig belicht...
28-01-2013 om 23:46
Margriet
Ik snap wel waarom die uithuisplaatsing gefilmd is. Ook in die situatie, zonder daar op de details in te gaan, voelen mensen zich geschoffeerd en als gezin verscheurd. Het doel is dat je hoopt dat mensen zich realiseren wat de impact is van dit soort ingrijpen. Het komt ook maar niet nader tot elkaar. Er zijn extreem verschillende perspectieven. BJZ is noodzakelijk want er zijn zoveel multiproblemgezinnen tot BJZ veroorzaakt de problemen die ze zegt te bestrijden. BJZ wijst naar de mishandelde kinderen, ze worden maar niet gevonden en de cijfers dalen maar niet, en ouders wijzen naar de gevolgen van het stigmatiseren en uitvergroten van problemen bij gezinnen die om hulp vragen danwel gemeld worden.
We hebben hier in Nederland het hoogste aantal UHP van Europa en dan worden kinderen er vaak niet beter van.
Afijn, wat zou jij dan willen Margriet?