Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Triva

Triva

20-08-2017 om 09:06

Jongeren van drank en drugs afhouden: ijsland kan het.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2188776-jongeren-van-drank-en-drugs-afhouden-ijsland-lukt-het.html

We proberen het hier niet eens...

zelf proberen

Aangezien de betrokkenheid van ouders de belangrijkste factor is, let je niks om het zelf te proberen. Ik ga mijn niet-rokende en niet-drinkende 15-jarige echter niet dwingen om tig uur per week te sporten. Ik denk dat ze dan elders gaat wonen. Die avondklok en dat surveilleren van ouders spreekt mij ook niet aan. Ik maak liever zelf afspraken met mijn kinderen.
Ik ben er wel voor om verkooppunten voor sigaretten en drank sterk te beperken Drank niet meer bij supermarkt maar alleen bij slijterijen.

Manja

Manja

20-08-2017 om 14:00

Alkes

Het is niet alleen sport! Ook theater, muziek, van alles. En gewoon betaalbaar. Want jeeeee in Nederland zijn sportclubs en theaterlessen enz ontzettend duur en ook nog maar eens per week of 2 keer als je mazzel hebt.
Gaat in ijsland natuurlijk wel gepaard met hoge prijzen voor alcohol en roken en alleen verkoop in speciale winkels Maar het idee dat we voor ALLE kinderen tot een jaar of 18 vrij toegankelijk en kwalitatief goede vrije tijdsbesteding hebben spreekt me zeer aan.
In Nederland gaan veel zwembaden dicht, hier in het dorp is ook sporthal en buitenbad gesloten, geen winst meer uit te halen.
Ik was onlangs ik ijsland en je staat echt verbaasd over de mooie zwembaden en sportaccomodaties in zeeeeer dun bevolkte gebieden. Prachtige velden met dito tribunes en kleedkamers en kantines. Daar steekt onze plaatselijke voetbalvereniging schril bij af met zijn houten noodgebouwen die al 10 jaar noodgebouw zijn.
Echt investeren in de jeugd helpt.

Het spreekt me ook aan

En IJsland is geen preutse of controlerende cultuur, dus ik denk dat het wel
goed zit. Het gaat om het groepsgedrag: je kan wel afspraken maken met je eigen pubers maar zoiets werkt alleen wanneer de hele groep meedoet.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.