pookie
07-10-2008 om 16:01
Jongens op meidenfietsen
het was me nooit zo opgevallen maar sinds zoonlief een meidenfiets wil zie ik ze ineens overal: jongens op meidenfietsen. Ik vind dat wel een hele grappige trend.
Vroegah werden jongens bij ons in het dorp uitgelachen als ze op een meidenfiets reden, en wij meiden wilden nog niet dood gevonden worden op een jongensfiets.
Nou ja, zoon krijgt dus een meidenfiets...
*Sophie*
07-10-2008 om 16:17
Hoi pookie
Hier zoon een omafiets, maar misschien bedoel jij die ook. Nog honderd andere jongens rijden hier op zo'n omafiets, al een paar jaar, maar ik snap het wel hoor; pas als jezelf een gele Kever hebt gekocht zie je er veel meer, zoiets toch?
Leuk dat je je over je verbazing heen zet en je zoon een meidenfiets geeft ;- ) Wat voor een soort fiets is het precies?
groetjes, Sophie.
nyed
07-10-2008 om 16:59
Ook hier meidenfiets
Hier ook, zoon wilde perse een omafiets.
Heel de school heeft een omafiets, wel grappig, het fietst nl. heel licht zeggen die jongelui.
Silone
07-10-2008 om 18:16
Tja
Zoon had heel creatief een stokoude (maar oerdegelijke) batavus van echtgenoot in een metallic zwart geverfd met keurig witte onderdelen daar waar nodig. Verder heel de fiets opgeknapt, werkende lampen, enfin de hele rataplan. Kon ie laatst z'n fiets niet weer terugvinden bij school, want hij viel niet op tussen alle zwarte oma-fietsen (van jongens en meisjes). Duidelijk de verkeerde kleur gekozen. Ik zal Pelle's idee voorstellen. Roze met k-3 stickers en lintjes aan het stuur
emmonis
07-10-2008 om 20:37
Hier ook
Een Batavas Koala 20 inch meidenfiets, oranje met geel en een vleugje rose. De fiets is van zijn zus geweest, maar zoonlief fietst er graag op. Deze fiets heeft nl een lage instap. We hebben ook een echte jongensfiets staan, maar mijn zoon vindt de hoge stang maar niets.
pookie
07-10-2008 om 21:38
Geen k3 fiets hoor!
het moet inderdaad een omafiets worden, die zijn cool, een roze k-3 fiets waarschijnlijk niet.
*Sophie*
07-10-2008 om 22:12
Mat zwart!
moest 'ie worden en dus heeft zoonlief hem helemaal, en met helemaal bedoel ik ook helemaal matzwart gespoten, ook de velgen, spaken etc. Lampen etc. moesten er allemaal af (hij heeft van die losse dingetjes). Hij herkent hem altijd heel gemakkelijk uit alle andere omafietsen, want hij is de enige met een matzwart gespoten stuur! ;- )
groetjes, Sophie.
Puck2
07-10-2008 om 22:15
Hier echt niet
Ik herken het hier helemaal niet. Jongens willen hier echt niet rijden op iets wat ook maar de zweem van een meisjesfiets heeft. Stoere jongensfietsen moeten het zijn, mountainbikes, batavus snake en dat soort modellen, liefst met een ossenkopstuur of zo'n stuur met aan de zijkanten opstaande stukken.
wendelien
07-10-2008 om 22:25
Zeker
Het is voor de heren onder de 21 alhier heel modieus om zich te verplaatsen op een oude omafiets. Langer haar lijkt ook deel uit te maken van de standaarduitrusting, maar da's een ander draadje in een andere rubriek.....
Lys Lionne
08-10-2008 om 00:27
Ook veel gezien hier:
de transportfiets! Helemaal geweldig vind ik die dingen. Helaas is zoon fysiek nog niet groot genoeg voor z'n gevaarte. Hopen dat 'ie komend jaar nog flink groeit, dan kan 'ie volgend jaar naar het V.O op zo'n stoer ding. Of op ee opoefiets, dat moet hij zelf weten.
Een ding is zeker: oude tijden herleven
Coco
08-10-2008 om 08:03
Misschien...
.... willen ze straks ook zo'n zelfgebreide sjaal van vier meter lang en een parkajas.
Paula B
08-10-2008 om 09:55
En...
... dochter kreeg voor haar tiende verjaardag een nieuwe fiets, maar dat mocht beslist geen meidenfiets zijn. Dat wil zeggen: geen roze, geen bloemetjes, geen tuttigheidjes. Stoere meidenfietsen waren niet te vinden, maar gelukkig wel een stoere jongensfiets. Het werd een (tweedehands kerriegele Gazelle Bike Machine, en ze is er helemaal blits mee.
Zie ook de commotie afgelopen weken over een artikel in het blad van de Fietsersbond over deze trend (dat stom genoeg door de media is opgepakt alsof de Fietsersbond de afschaffing van de damesfiets propageerde, maar dat was niet de teneur van het oorspronkelijke artikel).
Petr@
08-10-2008 om 12:08
Omafietsen kunnen versnellingen hebben
maar dat scheelt wel flink in de prijs (100 euro duurder).
Jongste heeft een omafiets zonder versnellingen gekregen om naar het VO te gaan. Dat is 8 km fietsen en híj heeft er geen problemen mee.
Emmalynn
08-10-2008 om 16:54
Leeftijd
Ik denk dat het wel aan de leeftijd van de jongens ligt. Op de lagere school zie je hier geen jongens op een meisjesfiets fietsen, maar vanaf de middelbare (sommige eigenlijk al wel in groep 8) dan fietsen inderdaad hele massa's jongens op omafietsen. Zoonlief wilde er inderdaad ook één toen hij naar het
Zo'n fiets fietst trouwens heerlijk, ook zonder versnelling. Vroeguh reed ik ook altijd ruim 7 km. naar school op een opoefiets (zo noemden wij die toen) zonder versnellingen. En dan ook nog door de regen ....
Emmalynn
08-10-2008 om 16:55
Sorry, nog niet klaar
Sorry, ik drukte te snel op de verzendknop. Ik wilde nog vermelden dat zoonlief dus ook zo'n fiets wilde toen hij naar het VO ging. Vanaf dat moment viel het ons ook pas op dat hele volksstammen op zo'n fiets fietsen.
Emmalynn