Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-04-2022 om 13:41
Ikzelf schiet meteen in de stress als mijn dochter (4), of zoon (3), nog maar een snotneus heeft. Dan begint bij mij de molen al te draaien en gaan de alarmbelletjes al af.. Ze gaat weer ziek worden, kan wss nie naar school, opvang zoeken, al dan niet naar dokter, wa gaan ze op werk weer zeggen als ik thuis moet blijven.. En dat heeft invloed op mijn eigen gezondheid. Ik krijg er direct een knoop in men maag van. Waardoor ik geen honger meer heb (door de stress dus), en dus al wa kilo's ongewild kwijt ben..
Het is iets dat automatisch gebeurd want ik weet dat ik nie veel aan kan doen en dat het logisch is dat ze als peuter vaak verkouden of ziek is. Maar toch gebeurd het telkens weer..
Soms vraag ik me af of er een soort van medicatie voor bestaat. Of er iets anders aan de hand is waardoor ik mss dicht tegen Burn-out aan kom te zitten
04-04-2022 om 12:33
Tompie schreef op 04-04-2022 om 12:29:
[..]
Ja als dat wat vaker nu voor komt eigenlijk wel, ik werk ook in een kleine zaak waar, als er iemand uitvalt, soms direct probleem kan zijn. Dus dan na verloop van tijd krijg ik idd wel een schuldgevoel
Kan je vrouw niet ook af en toe thuisblijven als er een kind ziek is? Of dat ze naar opa/oma/buren/familie/vrienden kunnen?
04-04-2022 om 13:16
Tompie schreef op 04-04-2022 om 12:32:
[..]
Weet niet of er vrije medicatie bestaat om stress te verminderen. En of dit nuttig kan zijn, echt helpt of eerder gevaarlijk is..?
Nee, je hebt geen pillen nodig, maar een therapeut/psycholoog. Waarschijnlijk ben je na een paar gesprekken er al grotenddels van af. Echt, leren met dergelijke stress om te gaan is vaak een kwestie van anders gaan denken over die dingen, en een therapeut kan je daar vrij simpel bij helpen.
04-04-2022 om 13:50
Bestaat in België ook zoiets als een praktijkondersteuner bij de huisarts? Ik zou een andere huisarts zoeken, als het advies enkel meer eiwitten eteb is. Of je hebt je probleem niet goed uitgelegd. Want het gaat niet over het afvallen, maar over adequaat om kunnen gaan met geen controle hebben oid. Dat zal nog eens worden met twee kleine kinderen thuis
05-04-2022 om 08:17
Cala schreef op 04-04-2022 om 13:50:
Bestaat in België ook zoiets als een praktijkondersteuner bij de huisarts? Ik zou een andere huisarts zoeken, als het advies enkel meer eiwitten eteb is. Of je hebt je probleem niet goed uitgelegd. Want het gaat niet over het afvallen, maar over adequaat om kunnen gaan met geen controle hebben oid. Dat zal nog eens worden met twee kleine kinderen thuis
Praktijkondersteuning ken ik niet echt. Denk niet dat dat bestaat. Dokter kan je wel doorverwijzen
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.