Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lars

Lars

25-12-2015 om 11:17

Is dit normaal

Gisteren met mijn dochtertje Lisa naar een indoorspeeltuin geweest van Ballorig, kleine meid natuurlijk de grootste lol.

Gaan we even wat eten en drinken halen, jassen etc. laat ik op de stoelen hangen. Neem wel waardevolle spullen mee. Komen we terug, zit er opeens een gezin aan onze tafel, onze spullen gewoon weg gehaald! Ik hield mij rustig en zei dat wij aan deze tafel zaten en waar onze spullen zijn. De vader kijkt mij dreigend aan en zegt dat zij meer recht hadden op de tafel omdat ze met 6 waren en wij maar met 2. IK blijf rustig want had geen zin in een discussie.

Ik naar de balie van Ballorig, 'ja meneer we kunnen niets doen want we hebben niet gezien dat u aan die tafel zat'

Hoeveel!

Kwaad was ik, maar bleef rustig en hoop de hele indoorspeeltuin afgezocht naar onze spullen maar nergens. Niemand van de indoorspeeltuin hielp ons!

Kwaad een bericht achtergelaten bij de balie voor onze spullen en met Lisa naar huis gegaan,natuurlijk Lisa niet blij!

Maar onze spullen.

Die waren door dat fijne gezin, bleek later, bij een gezin gegooid die daar een kinderfeestje hadden!

Schoenen van Lisa zijn we nog steeds kwijt, als mede een tas met wat losse spullen geen waardevolle.

Gisteravond laat opgebeld door moeder van jarige, die dat kinderfeestje had, over Lisa haar jas. Gelukkig stond haar naam erin als mede mijn telefoonnummer.

Tja, morgen moeten we terug naar de indoorspeeltuin want mijn jas is later door dat gezin, dat daar een kinderfeestje had, naar de balie gebracht. Lisa haar jas was per ongeluk meegenomen door een gezin. Volgens de moeder vonden ze een vreemde heren jas bij hun spullen, die hadden ze bij de balie afgegeven. Lisa haar jas hadden ze bij hun jassen gedaan. Bij het naar huis gaan deden 4 kinderen van de 6 niet hun jas aan waarvan 3 meiden. Zo Lisa haar jas viel niet op tussen de jassen. Pas bij hun thuis, toen de kinderen van het feestje naar huis gingen in de avond, hadden ze in de gaten dat er een meisjes jas is die van niemand was.

Morgen die ophalen, wel bijna 2 uur rijden!

Ga nooit meer naar die indoorspeeltuin van Ballorig

Mijntje

Mijntje

25-12-2015 om 11:28

opgestaan plaats vergaan

Het is bij dit soort indoorspeeltuinen opgestaan plaats vergaan, en zeker als het druk is. Je hebt geen recht op je stoel als je weg bent.
De jassen kan je overigens beter aan de kapstokken aldaar ophangen.
En er had beter 1 van jullie kunnen blijven zitten om eten te halen en op de spullen te passen. Wij nemen dan gewoon altijd alles mee en gaan later evt ergens anders zitten. De schoenen van de kinderen staan ook bij de kapstokken en ja er is altijd risico dat iets kwijtraakt, maar gelukkig had je een eerlijke vinder (en een naamlabel met nummer)
Natuurlijk is het niet netjes dat die mensen jullie spullen op een hoop gooien, maar dat soort publiek komt er nu eenmaal

Goudvis

Goudvis

25-12-2015 om 11:41

nou

Ik vind het heel horkerig om zomaar spullen van iemand op een stapel te gooien. Helaas komen dat soort onbeschaafde lui ook in zulke speeltuinen. Zeker op drukke dagen kan dat heel hinderlijk zijn. Volgende keer op een rustige dag gaan en je plekje bewaken.
Fijn dat de meeste spullen terecht zijn. Misschien kun je die jas tegen betaling laten opsturen, dat lijkt me goedkoper dan 2 uur rijden.

maria

maria

25-12-2015 om 11:54

ja vervelend

maar naief. Je laat je spullen toch geheel onbewaakt achter.
Overigens is het ook niet al te sociaal om een tafel te bezetten met spullen als je er niet bent, als het druk is en te weinig tafels.

Ik ben zelf jaren geweest naar dat soort speeltuinen. Heb altijd spullen gewoon laten staan (waren genoeg tafels) en dat is altijd goed gegaan. Je hebt gewoon pech gehad, denk ik.
Maar als ik mijn spullen kwijt was geraakt, tsja, dan was het toch mijn eigen schuld geweest.

Bedenk me nu wel dat ik eigenlijk ook vaak vriendjes mee heb genomen. Vraag me dan wel af hoe dat had gezeten met aansprakelijkheid ed. Elke ouder die ik ken gooide spullen gewoon ergens neer. (Als er vriendjes bij waren zat ik wel bij de tafel, maar liet die ook weleens alleen)
Ik had zelf dan wel nooit dure jassen of schoenen, maar vriendjes misschien weer wel..

Hoe dan ook loop je sowieso met kinderen groot risico spullen kwijt te raken oid, hoort er een beetje bij vind ik. (Maar ik zou ook balen hoor)

Lars

Lars

25-12-2015 om 12:07

reactie

ps Ben een alleenstaande ouder, Lisa is 4 jaar

We gaan met geluk toch morgen die kant op, waar we Lisa haar jas moeten ophalen

Ely

Ely

25-12-2015 om 12:12

Nou

Ik vind het wel asociaal van die mensen hoor. Kom op zeg, zo ga je toch niet met elkaar en elkaars spullen om? Die mensen hadden ook gewoon ff kunnen wachten bij de spullen van Lars en toen hij terugkwam met hem kunnen overleggen? Vaak zijn de kinderen t gros van de tijd toch aan t spelen en kun je zo'n tafel best delen als het druk is

Ava

Ava

25-12-2015 om 14:38

Normaal

Ik woon in een grote stad met een (aantal) indoorspeeltuin waar het met vakanties loeidruk kon zijn. Als je even met je kind naar de wc moet, laat je je spullen gewoon staan. Het kan gebeuren dat iemand op je stoel gaat zitten maar dat was dan snel opgelost als ik naar m'n jas wees.

Ik denk dat je een nogal onbeschoft stelletje hebt ontmoet. Ballorig had zich ook anders op kunnen stellen door te bemiddelen of de situatie glad te strijken door tussenkomst. Zij zitten natuurlijk ook niet op tokkie-types te wachten, lijkt mij zo!

Ad Hombre

Ad Hombre

25-12-2015 om 15:02

Zwembaden

Bij zwembaden maak je het ook geregeld mee dat mensen snel een paar stoelen en een tafel claimen door hun spullen erop te draperen. Vervolgens staan die stoelen de halve dag ongebruikt.

Vooral irritant als je wilt lunchen er geen tafeltje vrij is. Reken maar dat ik die spullen er dan (netjes) vanaf haal.

In die ballorig achtige tentjen heb ik dat eigenlijk nooit zo erg meegemaakt, maar ik kan me de irritatie van sommigen ook wel voorstellen. De beperkte voorzieningen moeten efficient gebruikt worden.

@Ava
In mijn optiek zijn het juist de Tokkie-types die dit soort claimgedrag vertonen.

Bekijk het positief

Wat aardig en netjes van die verjaardagsfeestmensen dat ze je bellen om te zeggen dat ze je spullen hebben gevonden. Die andere mensen waren inderdaad horkerig en jij een beetje naïef om je spullen zo te laten liggen.

skik

Jamie

Jamie

25-12-2015 om 15:51

ik snap één ding niet

' Ik hield mij rustig en zei dat wij aan deze tafel zaten en waar onze spullen zijn. De vader kijkt mij dreigend aan en zegt dat zij meer recht hadden op de tafel omdat ze met 6 waren en wij maar met 2. IK blijf rustig want had geen zin in een discussie. '

Op het moment dat ik mijn spullen kwijt ben gaan die spullen voor het tafeltje. Ik had dus gevraagd waar mijn spullen zijn neergelegd en dan was ik blijven staan tot ze mij een richting hadden gewezen. Noway dat ik het hele complex dan ga afzoeken maar ik was blijven staan. Desnoods had ik daar iemand voor bij gehaald, niet om mijn tafeltje terug te krijgen maar mijn spullen. Ik begrijp dat punt dus niet goed. Hoe kan het dat die personen niet gewoon naar jouw spullen wezen? Hoe kan het dat je nog steeds de schoenen van je dochter en je tas niet terug hebt?

Lars

Lars

25-12-2015 om 16:46

Reactie op Jamie

Weet het niet Jamie.

Denk ook wel om Lisa te beschermen, dat ze geen (-)woorden te horen krijgt en dat ze mij niet boos ziet worden of dat we in een felle discussie verwikkeld raken. Wat ik al zei, die man keek mij al dreigend aan. In die man kan ik wel twee keer en was groter, dan nog niet te spreken over zijn vrouw.

Ook wel dat ik geen ene medewerking kreeg van de speeltuin, anders was ik met hun terug gegaan voor onze spullen.

Grote kans dat onze spullen al gevonden zijn, morgen kijken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-12-2015 om 16:48

Allebei mwah

Ik krijg ook van die zwembadachtige visioenen, mensen die een complete rij ligstoelen claimen met hun handdoek en dan een halve dag wegblijven. Als ik dat zie leg ik ook gerust de handdoekjes even opzij als ik een stoeltje zoek. De spullen wegmikken vind ik dan ook weer wat ver gaan. Ik vind het eigenlijk allebei Tokkiegedrag.

Als je een plekje claimt en het is druk moet je daar ook gebruik van maken. Even een kopje koffie halen is prima maar als je langer wegblijft is het wel zo netjes om een ander de kans te geven om te zitten.

Jamie

Jamie

25-12-2015 om 16:50

maar

als ik inschat dat ik geen ruzie met iemand wil ga ik dus niet beginnen met zeggen dat die tafel van ons was maar vraag ik kalm waar mijn spullen zijn neergelegd. Ik neem aan dat de meeste tokkies dan hun vinger een bepaalde kant op laten wijzen en dan heb ik wat ik wil zonder dat zij op hoeven te staan en hoeven te beginnen met dreigen.

Katniss

Katniss

25-12-2015 om 21:04

Het bekende handdoekje

Waarschijnlijk baalden deze mensen ervan dat de zitplaatsen waren gemarkeerd met spullen, door iemand die vervolgens voor onbepaalde lange tijd afwezig was. Te vergelijken met toeristen die 's morgens een ligbed bij een hotelzwembad 'reserveren' door hun handdoek neer te leggen.
Ik heb er ook geen problemen mee om ruimte te maken om te gaan zitten. Dan leg ik spullen wel netjes opzij en niet verspreid of kwijt.

Nimbo

Nimbo

26-12-2015 om 01:00

maar....

Vind jij het dan normaal om een tafel van 6 personen bezet te houden in een drukke gelegenheid, terwijl je twee stoelen nodig hebt? Ik vind dat eigen lijk ook vrij aso.
Daarnaast ben ik helemaal eens met de mensen die er ook nogal eens tegen aanlopen dat in een zwembad zoń stoel de halve dag leeg is, maar wel geclaimd wordt door de handdoek.

Een stoel is om op te zitten...niet om je spullen op te zetten.

Ze zouden in dit soort gelegen heden ook haken of kluisjes moeten regelen en het niet toestaan dat spullen onbeheerd achterblijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.