Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 20:58

Is dit in scene gezet of niet?

Wat denken jullie, is dit in scene gezet of niet en waarom denk je dat?
https://www.facebook.com/video.php?v=465902026909568&fref=nf

Bangmakerij

Die man zegt dat er 700 kinderen per dag, dus bijna een kwart miljoen kinderen per jaar ontvoerd worden. Onzin, bangmakerij. De werkelijke cijfers liggen ontzettend veel lager, ca. 800.000 meldingen van een vermist kind waarvan 97% snel teruggevonden wordt. De meeste kinderen worden niet door een vreemde maar door een eigen ouder of ander familielid ontvoerd. Desondanks zitten veel Amerikaanse ouders in de wurggreep van stranger danger.

skik

Absurd

Ik heb net de cijfers opgezocht bij het ministerienvan justitie van the usa en het zijn er 115 per jaar!!!! Een heel continent laat zich bang maken en zn kinderen niet meer buitenspelen vanwege angst alleen.

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 23:12

haha

Daar ging het mij niet om, ik was in discussie met iemand die het zo erg vond en ik zei meteen bij het eerste kind al: dit is in scene gezet. Ik heb het eind niet eens gezien LOL

Noet

Noet

07-05-2015 om 07:51

kinderen

Hoe goed je ze ook waarschuwt het zijn net mensen. Die vergeten dat soort waarschuwingen als het echt gebeurt.
Hoewel ik hoop dat mijn dochter het in haar oren geknoopt heeft, denk ik dat ze als het echt is ze toch besluit mee te gaan. Gevangen in het enthousiasme van het moment.

zit een kern van waarheid in

ik denk dat veel kinderen inderdaad vanuit enthousiasme in het moment met zo iemand meegaan, helemaal met dat leuke (voor sommigen dan) hondje. Ik miste in de opnamen een kind dat zei: ik houd niet van honden.

De moeder aan het slot van de opnamen was wel heel rigoreus in haar uitleg aan haar kind, brr. Terwijl veel narigheid helaas aangericht wordt vanuit de naaste vertrouwde omgeving.

Genoemde aantallen zeggen me niet veel. Voor een individueel geval zeggen percentages niets. Je zal die ene maar net zijn.

Slechte test

Wat bedoel je Barvaux? Dat er met die kinderen vooraf is afgesproken dat ze wel meegaan?

Dat weet ik niet. Het filmpje is duidelijk wel gemonteerd.
Maar het is sowieso een slechte test.

Die man met dat hondje heeft namelijk net met moeder zitten praten. Ik zou zomaar denken dat kind dat gezien heeft. Moeder heeft instemmend geknikt. Moeder is niet gaan gillen. Moeder heeft hem niet boos weggestuurd.
Waarom zou kind dat dan doen?

Overigens kun je daarmee ook wel weer zien dat het een goede test is. Tegen vriendeljike meneren met een geloofwaardig verhaal kun je je slecht wapenen. Je zou ook kunnen zeggen dat de moeders zich hebben laten misleiden.

Nastia

Nastia

07-05-2015 om 09:23

Ja.

Duidelijk in scene gezet. De grootste weggever: de kinderen weten al welke kant ze op gaan lopen.

Overigens is de uitkomst voorspelbaar, kinderen zijn nu eenmaal slecht opgewassen tegen liegende en manipulatieve volwassenen...

Noet

Noet

07-05-2015 om 09:43

Nastia

ik zie geen kinderen die al weten welke kant ze op moeten, ze staan allemaal eerst op, kijken naar de man en lopen dan mee aan zijn hand of iets achter hem aan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-05-2015 om 10:10

Oh

Vast in scene gezet.
Maar ik geloof meteen dat hordes kinderen, ook die van mij, mee zouden gaan om te kijken naar al die andere puppies. Zo zijn ze als ze klein zijn.

Mooie reclame dus, dit filmplje....

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 11:14

scene

Mij viel het op dat er geen andere kinderen kwamen kijken, kind overal meteen een antwoord op had, geen moment naar moeder keek en inderdaad wel heel heel heel soepel en snel mee ging.

Was gewoon een toneelstukje. Ik heb overigens zoiets ook eens bij Oprah Winfrey gezien volgens mij en dat was wel echt.

Barvaux

Die andere kinderen hielden zich klaarblijkelijk wel aan het verbod om met vreemden te praten.

skik

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 12:08

skik

Ja dat kan maar het viel mij ook op dat ze niet op of om kijken naar een man met een blijkbaar lief hondje Zo ingestudeerd!

Hanne.

Hanne.

07-05-2015 om 12:31

echt

Of het in scene gezet is weet ik niet. Helaas weet ik uit ervaring dat mijn (toch zeer goed geinstrueerde) zoon vrolijk mee ging met een volkomen onbekende.

De mededeling 'mama is gevallen en ik moet je nu naar huis brengen' bleek voldoende.

Nu klopte het verhaal gelukkig ook, maar achteraf gezien. Stom stom stom. Kinderen vergeten de afgesproken regels, maar mama helaas ook.

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 13:56

Hanne

De vraag is vooral of jouw kind met een vreemde meeloopt terwijl mama 20 meter verderop op een bankje zit. Ik vind dat hoogst verbazingwekkend voor deze leeftijd kinderen en dan nog in Amerika waar je niet eens alleen buiten mag spelen met een jaar of 10.

vragen?

Is het wellicht beter je kind te leren éérst te komen vragen of het met iemand mee mag ipv leren dat het niet met iemand mee mag?

Haha Hanne

Grappig! Ik kwam een keer in het holst van de nacht thuis van een feestje en merkte dat mijn huissleutel niet in mijn tas zet. Nou wordt mijn man echt niet wakker als ik een steentje tegen het raam gooi of als ik hem bel, dus ik drukte maar op de deurbel. Daar wordt hij ook niet wakker van, maar mijn dochter wel. Die deed gewoon zonder te kijken wie er voor stond open. Ik zei: oh dank je schat, maar dat mag je echt nóóit meer doen!

skik

creabea

creabea

08-05-2015 om 13:04

deels 'afgesproken werk'

Het eerste kind lijkt me heel erg deel van het complot (die begint al haast voordat ze het hondje heeft gezien te kraaien van 'ooh, puppy!'), verderop in het filmpje is er een klein jongetje van een jaar of 3. Dat die mee gaat lijkt me niet zo raar, maar op die leeftijd laat je kinderen misschien ook nog niet onbeheerd spelen, denk ik dan maar. Maar het filmpje komt me dus nogal geënsceneerd over....

Tja, mijn kinderen mogen best met vreemden praten, maar als ze ergens heen willen moeten ze het eerst komen vragen. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan. Ik weet nog dat ik vroeger een keer een 'voorval' heb verzonnen, om mijn ouders te laten zien dat ik niet zomaar snoepjes aannam van vreemde mensen

creabea

creabea

08-05-2015 om 13:09

Hanne.

Ik weet niet hoe jij het zoon had geïnstrueerd of waar hij was terwijl jij was gevallen enzo, maar mocht het zo zijn dat hij altijd thuis moet komen vragen, dan was er sowieso toch niks aan de hand op dat punt? (zegt Creabea hoopvol...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.