Emine
17-05-2014 om 00:37
Interview met moeder Ruben en Julian op tv
Maandag kwart over tien on Nederland 1
Moeder praat over verlies Ruben en Julian
Moeder praat over verlies Ruben en Julian
Twee weken was Nederland in de ban van de verdwijning van de broertjes Ruben en Julian. In een ingelaste uitzending van Het drama van... spreekt hun moeder nu openhartig over de nachtmerrie die haar trof. “Ruben zei nog: ‘mama ik hou van jou’.”
Twee broertjes die verdwijnen en twee weken waarin politie, leger en vrijwilligers alles op alles zetten om hen te vinden. Het gebeurt een jaar geleden als Ruben en Julian spoorloos verdwijnen. Op zondag 19 mei komt na een intensieve zoektocht het bericht waar iedereen eigenlijk al bang voor was. De broertjes zijn dood. Hun lichamen worden gevonden in een sloot in Cothen.
Openhartig
Dit weekend praat hun moeder Iris over de gebeurtenissen in een documentaire van RTV Utrecht. Een dag later, op maandag, is haar openhartige verhaal te zien in een ingelaste uitzending van Het drama van… op Nederland 1. Twee weken lang leefde zij tussen hoop en vrees om vervolgens te horen dat haar beide kinderen door hun vader om het leven zijn gebracht. Over de laatste keer dat ze de jongens zag zegt ze: "Binnen had ik al afscheid genomen van Julian, Ruben was buiten aan het spelen met zijn vader. Toen hij in de auto stapte zei Ruben nog 'mama ik hou van jou'."
Negen en zeven
Het drama rond Ruben en Julian begint op 6 mei, als hun vader zijn zoons ophaalt voor een vakantie. Een dag wordt hij dood gevonden in recreatiegebied het Doornse Gat in Doorn. Vanaf dat moment ontbreekt van de broertjes, dan pas negen en zeven jaar oud, ieder spoor. Een grootscheepse zoekactie begint. Iedereen die denkt te kunnen bijdragen, helpt zoeken. Het is een toevallige voorbijganger die de broertjes uiteindelijk levenloos aantreft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.