Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tihama

Tihama

16-01-2016 om 12:49

Hulp gevraag voor pleegkind: kleding & schoenen (niet mijn pleegkind overigens)

hoi

Een medeforummer heeft weinig geld en een pleegkind. Ze vangt een kind van bekenden op, die het ook financieel laten afweten. Vervelend genoeg wacht ze ook al maanden op toekenning van de pleegzorgvergoeding.

Haar pleegkind heeft amper kleding en zij heeft zelf te weinig geld om dit aan te vullen. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeizaam de financiële regelingen lopen bij het opstarten van pleegzorg (wij hebben zelf in de eerste 6 maanden ook alles voorgeschoten).

Vandaar deze oproep: wie heeft kleding en/of schoenen over voor een jongen van 16, ongeveer 1.72 lang, maat L, nu schoenmaat 43, maar nog niet uitgegroeid.

Zomer en winterkleding en sportkleding: allemaal gewenst.

Als iemand mee wil helpen: mail dan naar mij [email protected]

Ik mail je dan het adres van de pleegmoeder, waar het naartoe kan.
Ze woont in het diepe zuiden, dus langsbrengen is voor mij geen optie, maar misschien wel voor degene die wat over heeft. Ze wilde zelf overigens deze oproep niet doen, omdat ze niet wilde bedelen. Dus ik heb aangeboden om voor haar te bedelen


net veel weggedaan

maar ik ga de kasten nog eens doorspitten!! Woon in t zuiden maar niet heel diep
Ik zat alleen effe te denken, zou maat m ook passen? Ik heb een zoon van 16 met M nu gaande naar L en die is veel langer ( 20 cm)

Moni

Moni

16-01-2016 om 12:53

lief hoor

Ik kan je niet helpen. Eigen zoon is even lang en heeft zelfde schoenmaat. Anders had ik zeker wat opgestuurd.

Wat bedoel je met maat L? Heb je ook een herenmaat als 48 - 50 ?
L klinkt vrij groot voor een jongen van 1.72 lang.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-01-2016 om 14:26

Lief van je Tihama

Wat lief van je Tihama. Mooi initiatief. Ik heb haar onlangs ook e.e.a. gestuurd. Ik neem tenminste aan dat het om dezelfde forummer gaat, want het verhaal is identiek.
Als ik zo vrij mag zijn: ze heeft niet alleen behoefte aan kleding voor haar pleegzoon; het is voor haar sowieso al een hele klus om financieel rond te komen. Een doos met boodschappen (bijvoorbeeld) is ook heel erg gewenst.

Jamie

Jamie

16-01-2016 om 14:37

maat m

Ik twijfel ook aan de maat, mijn zoon is ook een heel stuk langer en heeft wel Lmaten maar die vallen best ruim of is deze jongen in de breedte fors?

Tihama

Tihama

16-01-2016 om 15:56

Antwoord

Ik wacht even de reactie af van de pleegmoeder, want deze details weet ik natuurlijk niet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-01-2016 om 00:21

Ik ga wel eens zoeken

En ik kom ook nog al eens in die buurt, dus ik zou evt. wel een en ander kunnen verzamelen.

Mussie

Mussie

17-01-2016 om 15:16

Dik of dun?

Kun je eens navragen of hij wat meer naar de dikke of meer naar de dunne kant neigt? Ik heb een zoon met dezelfde lengte en hij heeft twee broeken die qua lengte goed zijn, maar die hij bij z'n buik niet dichtkrijgt. Dus als de betreffende jongen type Spijker is, kan hij ze vast wel aan. Verder zal ik ook eea verzamelen, wat een treurnis dat zo'n joch bijna niks heeft.

Tihama

Tihama

17-01-2016 om 15:53

Meer info over kleding

Hoi

Ik had haar gevraagd om de maten van de nu passende broeken op te meten.
Als je de broek plat legt, dan is de breedte bij de taille 46 cm en de lengte van taille tot zoom 102 cm. De broeken zijn maat 32/32 in inches.
Als je met deze gegevens de broeken meet, dan zou het goed moeten gaan.

De huidige bovenkleding is L, maar vermoedelijk zal het snel XL zijn.

De schoenmaat bleek overigens 44 (dus niet 43).

Tihama, [email protected]

Tihama

Tihama

17-01-2016 om 16:04

Nog meer

IJsvogeltje had gelijk: kleding is niet het enige probleem.

Ik heb gisteren uitgebreid met de pleegmoeder gebeld. De financiën knellen enorm, met name omdat er nog steeds geen pleegzorgvergoeding is. Ik herken het probleem, want bij ons heeft het meer dan een half jaar geduurd voor we de vergoeding kregen en intussen maak je aardig wat kosten en zeker voor een kind met achterstand. Uiteindelijk kwam bij ons de vergoeding met terugwerkende kracht voor 2 maanden. Helaas is dit dus de praktijk.

Een pakket boodschappen is bijzonder welkom. Ik heb een uitgebreide lijst gekregen van haar gebruikelijke boodschappen (alle houdbare producten, want vers is wat minder makkelijk te regelen).

uit haar mail:
"aardappelen, rijst, macaroni/pasta, melkhagelslag, jam, alle
soorten groenten en fruit (ook in pot en blik en ook peulvruchten),
tomaatblokjes/tomatenpuree, wc-papier, keukenrol, ontbijtkoek,
beschuit, bloem, zelfrijzende bakmeel, mie (voor bami),
appelmoes, cornflakes, melk, limonadesiroop
aardbei of bosvruchten, wasmiddel, vaatwasmiddel, melk, thee,
koffie (snelfiltermaling voor in een gewoon koffiezetapparaat),
scheermesjes/schuim, douchegel en shampoo (hij wil het liefste AXE, maar we zijn blij met alles."

Als iemand mee wil helpen: mail dan op [email protected] dan mail ik je het adres.

Angela67

Angela67

17-01-2016 om 16:57

pakketkosten

Ik zie op de site van postnl dat het tot en met 2kg net zoveel kost als tot 10kg, namelijk euro 6,95. Dit even als tip voor de zenders.
gr Angela

Moni

Moni

17-01-2016 om 17:11

Schrijf mij maar in...

voor een geldbedrag. Dat lijkt me het makkelijkst.

Knurf

Knurf

17-01-2016 om 19:55

gemaild

Tihama, ik heb je gemaild.

Moni

Moni

18-01-2016 om 19:35

Tihama, heb je voldoende reacties?

Zo niet, dan hoop ik dat nog meer mensen gaan reageren.

Even zo

Even zo

20-01-2016 om 11:07

Er is iets onderweg

Er is iets onderweg hoor! En dit onderwerp verhuist weer beetje naar boven; 2 vliegen in 1 klap!

Tante

Tante

20-01-2016 om 14:02

Dank

Ik ben zo flabbergasted dat ik niks te schrijven wist vandaar mijn late reactie. Allemaal zo ontzettend bedankt. Gisteren een enorme doos met heel veel duct tape en allemaal heerlijke dingen. Van anderen een bijdrage in de kosten en ik lees net dat er nog wat aankomt. Ik ben er gewoon stil van. Zoveel lieve mensen. Dit helpt enorm. Ook om de moed er in te houden. Tihama heb ik al per mail bedankt maar dat wil ik graag nog een keertje doen. Ontzettend bedankt
Er is ook eindelijk goed nieuws. De organisatie die de pleegzorg gaat begeleiden en betalen is bekend en ze hebben me gemaild. Ik geloof het pas als de bijdrage ook echt op mijn rekening staat maar het ziet er naar uit dat er eindelijk iets gaat gebeuren. Mag ook wel na 3 maanden al zal het allemaal nog wel even duren. Tot nu toe werkt niks heel snel dus ik reken er op dat het nog minstens een maand misschien wel 2 gaat duren.
Met neefje gaat het goed. Hij went aardig en doet het goed op school. Hij ligt behoorlijk achter qua stof maar we gaan toch alles op alles zetten dat hij in mei eindexamen kan doen. Hij is slim en kan hard werken dus dat zou moeten lukken. Ik probeer natuurlijk alle zorgen zoveel mogelijk van hem weg te houden maar hij was ook heel blij dat de officiële kant nu geregeld lijkt te gaan worden. Omdat dat soort dingen niet in orde zijn kan ik hele domme dingen zoals een bibliotheek abonnement niet regelen. Daar heb ik namelijk het pleegzorgcontract voor nodig net als voor het inschrijven bij de gemeente. Maar volgens de organisatie komt dat er nu aan
Nogmaals iedereen ontzettend bedankt voor de steun en hulp

vanuit het hoge noorden

vanuit het hoge noorden

20-01-2016 om 15:30

pakket onderweg

Als het goed is wordt er vandaag nog een pakket bezorgd.

Tante

Tante

20-01-2016 om 20:09

Pakket

Net nog werd jouw pakket bezorgt. Geweldig. Superbedankt. Hij is er vanavond niet maar ik denk dat het in de smaak zal vallen

Tante

Tante

21-01-2016 om 16:47

Jouw pakket kwam net. Helemaal perfect.Heel erg bedankt. Het voelt inderdaad net als kerst. Ik vind het echt hartverwarmend dat er zo veel lieve mensen zijn. Iedereen ontzettend bedankt.

Tante

Tante

22-01-2016 om 17:41

Jarig

De postbode zal ondertussen wel denken Het voelt net alsof ik heel erg jarig ben Alweer een doos. Van Anneque. Ontzettend bedankt. Zo lief

Graag gedaan Tante

Ik gun ieder (pleeg)kind zo'n tante.

Een tip die ik nog kreeg:

jemagerzijn.nl

Depot waar je gratis spullen voor een pleegkind kunt halen.
Mss zit er een in de buurt, en hebben ze daar wat kleding voor hem?

Tante

Tante

23-01-2016 om 21:43

Jammer

Wat jammer Fenix, allemaal heel ver uit de buurt. Maar over 2 weken komt de peelgzorgmedewerker op huisbezoek en dan vraag ik wel meteen of er niet zoiets hier in de buurt is. Je hebt me wel op een spoor gezet
Lief van je Anneque

Ineens gebeuren er zoveel mooie dingen. Zoveel hartelijkheid en hulp. Dank allemaal.

Ha tante

Mooi dat je er zelf even bent, heb een vraag:
Ben aan het kijken voor dingen voor je pleegkind, maar is er ook iets waar ik jou blij mee kan maken? Al is het een maskertje of een scrub o.i.d?

Tante

Tante

24-01-2016 om 15:03

Ow wat lief

Wat lief van je Fenix. Maar ik hoef echt niks. Er is al zoveel voor mij gedaan hier waar ik ontzettend blij mee ben. Ik ben een gezegend mens met zoveel warmte en hartelijkheid om me heen. Dank allemaal

Knurf

Knurf

24-01-2016 om 19:43

Tante

'Ik ben een gezegend mens met zoveel warmte en hartelijkheid om me heen'

Onze bijdragen zijn vast niet genoeg om alles op te lossen. Maar hopelijk helpt om jou/jullie wat meer lucht te geven, en wat meer vertrouwen in de toekomst.

Als we meer kunnen doen, laat het dan vooral weten!

Juno

Juno

25-01-2016 om 11:25

De scheermeshouder is onderweg!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-01-2016 om 16:17

Tante?

Ik heb hier nog 3 zaken met kleren staan. Zit ook wat zomerspul in.
Ik ben in de Carnavalsvakantie bij jou in de buurt. Misschien dat we ergens wat kunnen afspreken? Mag ook op het station ofzo hoor.
Wil je me even mailen?

Tante

Tante

25-01-2016 om 16:48

Leuk

Ik zou het heel leuk vinden als je een kopje thee komt drinken Je hebt het adres en telefoonnummer via Tihama? Dan app je me gewoon als je weet wanneer je komt.

In navolging van Juno:

De scheermesjes gaan morgen op de bus!

Tihama

Tihama

25-01-2016 om 19:58

Ginny

You've got mail

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.