Op reis
23-06-2014 om 03:24
Hotel
Even kort: groot hotel langs de snelweg in het buitenland. Geen aan elkaar verbonden kamers te krijgen. Kunnen de kinderen (10, 8 en 5) alleen op een kamer op dezelfde gang?
ook 3 kinderen
23-06-2014 om 07:25
ik zou het niet doen
Wij splitsen in zulke gevallen op. Dus een ouder met een kind, en een ouder met twee kinderen. Dat werkt prima.
Puck
23-06-2014 om 08:21
zelfde als ook 3 kinderen
Ik zou het ook oplossen door de ouders te splitsen over beide kamers.
Jippox
23-06-2014 om 08:58
inderdaad
eens met de voorgangers, gewoon 1 ouder per kamer. Zo doen zij het ook altijd. Als was het maar om te voorkomen dat ze het wel erg gezellig maken i.p.v. te gaan slapen
Flanagan
23-06-2014 om 09:52
Afhankelijk van de kinderen
Zelf altijd opgesplitst, automatisme, voor een goede nachtrust. Maar erover nadenkende, besef ik dat ik als 6-jarige met mijn zus van 7 en broer van 9, 2 weken in een hotel in Spanje op de 11e verdieping met balkon, heb doorgebracht met mijn ouders 5 kamers verderop. Dit is prima gegaan (ook al vonden mijn ouders het wel onrustig). Het hangt dus van je kinderen af, kijk het aan en verander als het dreigt mis te gaan.
Ergens is het net als kamperen; dan slapen de kinderen ook vaak in een eigen bijtentje.
Tijgeroog
23-06-2014 om 10:06
Wij wel
Kinderen sliepen vorig jaar voor het eerst op een hotelkamer zonder deur naar onze kamer, toen waren ze 8 en 5. Ik geloof dat we toen wel een babyfoon erbij gezet hebben (die nemen we meestal nog mee op vakantie voor het geval dat) Bij een volgende keer was er een keer iets met een lastige deur, toen hebben we ze ook uitgelegd hoe ze ons konden bellen.
En ja, ze maken het meestal erg gezellig, maar dat doen ze ook als er wel een deur tussen zit. En als we op de camping aankomen en ze amen in hun tentje slapen ook. Dat blijft de eerste nachten, dus dat kunnen we maar beter snel gehad hebben. Daarnaast, om een uur of elf slapen ze echt wel en kan ik ook rustig slapen. Als een van die twee maast me in bed ligt doe ik geen oog dicht. M'n zoon draait de hele nacht en m'n dochter komt me de hele nacht knuffel en op me liggen, ook als ze zelf slaapt.
Katniss
23-06-2014 om 11:17
Wat willen ze zelf?
Ik denk dat mijn kinderen het eng zouden vinden, zonder ouders op de kamer, maar op zich denk ik dat het wel kan.
Wat willen ze zelf?
ijsvogeltje
23-06-2014 om 11:24
natuurlijk kan dat
Ik zou het gewoon doen hoor. Kinderen slapen thuis toch ook op hun eigen kamer? Mijn ervaring is dat ze het hartstikke leuk vinden. En ze zijn met z'n drietjes!
creabea
23-06-2014 om 11:30
ja hoor, waarom niet?
Alleen lastig met deuren die automatisch in het slot vallen enzo. Ik zou ervoor zorgen dat je zelf de sleutel van de 'kinderkamer' in beheer hebt.
Wij nemen wel altijd een kamer waar de kinderen ook in kunnen, maar wij hebben er dan ook twee; dat past altijd wel in familyrooms langs de snelweg. Verder ook vooral vanwege de kosten, ik vind 1 hotelkamer al duur, laat staan twee.
vlinder72
23-06-2014 om 12:27
Kan wel
Het kan wel maar wij doen het niet. Wij splitsen ook ook. Alleen met een tussendeur laten wij onze kinderen (vier stuks) alleen slapen.
Soms mag het trouwens ook niet. Ik heb het in Amerika meegemaakt dat echt gevraagd werd hoe wij de kinderen gingen verdelen.
Monique D*
23-06-2014 om 14:29
Ik vind het niet zo'n bezwaar...
..maar ik zou de 5-jarige wel op mijn kamer willen nemen. Het hangt natuurlijk van de kinderen af, maar een 8 en 10 jarige zouden samen best wel op een kamer kunnen, mits dit op één verdieping is, zoals de Op Reis al had gemeld.
Mijn eerste gedachte was ook om een tweede sleutel van de kinderkamer in beheer te hebben. En ook kijken of de mogelijkheid bestaat dat ze naar jouw kamer kunnen bellen en omgekeerd.
Thuis slapen ze toch ook op hun eigen kamer? En het extra kindertentje op de camping is ook een goed voorbeeld. Dat gebeurt toch ook gewoon?
Ook is het fijn als die kamers tegenover of naast elkaar zijn. Als die kamer helemaal aan het eind van de gang is en jij zit aan de andere kant dan wordt het een beetje moeilijk. Dan is het wel het beste dat een ouders zich gaan splitsen.
Jaina
23-06-2014 om 15:03
Ja hoor
Ik zou er wel vertrouwen in hebben dat het goed gaat. Thuis delen ze ook kamers dus dat kan op reis ook wel. En als het heel gezellig wordt, nou ja prima, het is toch vakantie. Ze vallen vanzelf een keer in slaap. Wel zou ik afspraken maken over waar wij zijn en er voor zorgen dat ze een telefoon hebben waar ze ons op kunnen bereiken.
Op reis
23-06-2014 om 15:04
Dank
Dank voor jullie reacties. Ik vind het zelf eng, mijn echtgenoot vindt dat onzin. Fijn dus voor mij om te lezen dat niet iedereen roept dat het maar moet kunnen. Mijn echtgenoot wil beslist niet splitten. Ik wil rustig slapen. Dat wordt waarschijnlijk nog een stevige discussie.
Tijgeroog
23-06-2014 om 15:21
Omdenken
Waarom ga je dan niet naar een ander hotel? Eentje met kamers waar je met z'n allen kan slapen, of waar je wel een tussendeur hebt? Een kleiner hotel, iets verder bij de snelweg vandaag, waar je het niet erg vindt als de kinderen op een andere kamer slapen.
Op reis
23-06-2014 om 15:34
Tijgeroog
Ik weet het. Maar het werd hier razendsnel een dingetje. Mijn voorstel om nog even door te zoeken naar een ander hotel werd weggezet als sabotage. Dat niveau...
Katniss
23-06-2014 om 15:44
Vaders
Volgens mij zijn vaders wat makkelijker in die dingen. Ik heb niet het idee dat er bij hen vaker kinderen stuk gaan of kwijtraken, dus misschien moet je hem hier zijn zin in geven. Mits de kinderen het ook willen natuurlijk, dat vooropgesteld.
Jippox
23-06-2014 om 17:26
dat ene nachtje
Ik vind het altijd wel gezellig, zo af en toe eens een nachtje met een paar kinderen op de kamer (we hebben er 4 dus we kunnen ze mooi verdelen).
Nou heb ik er eentje die zelfs thuis nog verdwaald als 'ie 's nachts naar de wc moet, dus dat maakt natuurlijk ook wel uit in de keuze. Daar ben ik liever zelf bij in de buurt. Thuis slaap ik overigens ook altijd met de deur open (om dezelfde reden).
skik
23-06-2014 om 17:29
Splitsen
Die hotelgangen lijken zoveel op elkaar. Als een kind 's nachts om wat voor reden dan ook de kamer uit gaat en denkt dat jullie links verderop zitten terwijl je rechts zit is het zo de weg kwijt. De meeste hotelkamers hebben geluiddichte deuren, dus je hoort ze ook niet zo gauw op de gang. Zijn eigen kamer komt hij ook niet meer in, want de deuren sluiten automatisch. Lijkt mij reuze zielig, een kind dat huilend door de gang loopt op zoek naar zijn ouders.
Buiten dat: als ze niet kunnen slapen of gaan keten zit je de volgende dag misschien met strontvervelende kinderen op de achterbank. Zou ik ook geen zin in hebben. Dan maar één nachtje uit elkaar als echtpaar.
skik
wil40
23-06-2014 om 19:13
mening van mijn man.
Ik heb je vraag aan mijn man voorgelegd. " Splitsen natuurlijk, wie laat er nou 3 kinderen in een vreemd hotel alleen, ik zou geen oog dichtdoen....wat zeg je? De jongste is pas 5....? Hoezo moeten ze daarover nadenken?"
Tihama
23-06-2014 om 20:08
Mening van mijn man
Hij begreep de vraag niet: ja, splitsen, natuurlijk. Net zoals wij altijd deden.
Ik leg het nog een keer uit. Zijn reactie: geschift, je laat geen jonge kinderen alleen op een kamer in een hotel.
En ja, ik ben het helemaal met hem eens
Trouwens waarom wil je man niet splitten? Wil hij de steamy seks in die nacht niet missen?
ijsvogeltje
23-06-2014 om 20:38
Mening van mijn man
Ik heb de vraag ook maar even bij mijn man neergelegd. Hij zou opsplitsen (vanwege de jongste).
Dalarna
23-06-2014 om 20:38
Mening van mijn man en zoon van 15
Huh? Wat bedoel je? Echt? Neeeeee.... vijf jaar? Neeeee!
Stenna
23-06-2014 om 20:43
mag het wel?
van het hotel? minderjarige kinderen alleen in een van hun hotelkamers?
Vorig jaar in de VS moesten wij steeds net doen alsof onze toen 17 (!) jarige zoon bij mij lag en mijn man in de 2e kamer, anders mocht het niet… Nou ja, dat is de VS, maar zulke kleine kinderen als die van jullie, daar kunnen wel meer hotels bezwaar tegen hebben (misschien mag het zelfs wettelijk wel niet, aansprakelijkheid hotel e.d.?)
Ook 3 kinderen
23-06-2014 om 20:46
mijn man denkt er hetzelfde over
Het is bij ons nooit een discussie geweest. Man laat ook niet de kinderen alleen in een hotelkamer. Tuurlijk mist hij mij wel dan .
Jammer dat jouw man er zo'n punt van maakt. Ook al denkt hij er anders over, als jij het niet prettig vindt, is het aardig als hij daar rekening mee houdt.
Is je man niet bang voor heen en weer geloop op de gang, dat de kinderen elkaar wakker houden of 's ochtends vroeg wakker maken, dat ze ruzie gaan maken, dat ze het 's nachts opeens eng vinden in zo'n vreemde donkere kamer, dat de hotelburen van je kinderen last van ze hebben, etc. Ook voor de ochtend vond ik het handig om als ouder erbij te zijn. Om vroege vogels stil te houden en om met z'n allen op tijd bij het ontbijt te zitten zonder veel gedoe.
Minna
23-06-2014 om 20:47
Wij deden dan
Wij namen in zo'n situatie jongste bij ons en de twee oudsten samen. Is dat geen tussenoplossing? Jullie samen met jongste op de driepersoonskamer en de oudste twee op de tweepersoons?
Op reis
23-06-2014 om 20:56
Waarom
Het waarom-niet-splitten van mijn man is nogal een ingewikkeld verhaal. Vorig jaar kregen we op de terugweg van vakantie in de auto ruzie. Hij wilde in ene door naar huis (zoals we al jaren doen) ik wilde dat niet. Ik had dat al ver van tevoren aangegeven: dit jaar eens niet midden in de nacht thuiskomen. De volgende dag zijn we dan allemaal gaar. Ik kom liever halverwege de middag thuis aan. Dus wat mij betreft sliepen we in een simpel langs-de-weg-hotel.
Hoewel hij eerst akkoord was, maakte hij er tijdens de terugweg toch weer een punt van. En ik hield voet bij stuk. De sfeer in de auto was om te snijden.
We komen bij een simpel langs-de-weg-hotel. Ik moest er dan maar uit en het regelen, want ik wilde zo nodig... Nou ja, nog steeds ruzie dus.
Het bleek een hotel te zijn zonder receptie maar met zo'n automaat buiten. Niet een apparaat waaraan je uitlegt dat je graag twee kamers aan elkaar wilt hebben. (Als jullie inmiddels zijn afgehaakt: alle begrip.) Dus ik trek twee kamers uit de automaat.
Hij wilde de kinderen op de ene kamer en wij op de andere kamer. Ik weigerde: ik vond dat eng.
Hij heeft die nacht nauwelijks geslapen. Ik had dit allemaal expres zo gedaan, zodat ik niet bij hem hoefde te slapen. Hij stond op het punt van me te scheiden, het was het dieptepunt in zijn relatie met mij. Een trauma, naar eigen zeggen.
Dit jaar zoeken we dus weer een hotel. Nu voor de heenweg. We googelen wat en bellen naar wederom een simpel langs-de-weg-hotel. Nee, gekoppelde kamers hadden ze niet. Of we een mailtje konden sturen, dan zouden zij zorgen dat we wel kamers op dezelfde gang kregen.
Ik weigerde: te eng.
Maar dat is dus sabotage, in zijn ogen. Ik vind het volgens hem helemaal niet te eng. Dat zeg ik alleen maar om alsnog mijn gelijk over het vorige jaar te halen.
Goed, en zo kwam ik dus hier uit. Omdat ik ergens toch aan mezelf ging twijfelen: is dit inderdaad iets wat belachelijk is om eng te vinden?
Nou, daar kunnen redelijke mensen over van mening verschillen, maak ik op uit de reacties.
(Hmmm, nu ik mijn epistel teruglees, blijkt dit draadje linea recta naar Relaties verplaatst te kunnen worden...)
Katniss
23-06-2014 om 21:03
Klinkt gezellig ;-(
Ik begrijp niet waarom je, als je tijd zat hebt, niet verder zoekt naar een hotel met gekoppelde kamers.
Blijkbaar hebben jullie beide behoefte aan duidelijke afspraken, die ruim van tevoren helemaal duidelijk zijn. Hij wil geen kinderen op de kamer, jij wilt ze niet zes kamers verderop. Dan ga je dus tijdig zoeken naar een hotel met twee kamers aan elkaar. Die zijn er genoeg, dus dat is geen onmogelijke opgave. Je kunt er niet op gokken dat dat zomaar zonder vooraf te boeken beschikbaar is.
Ik had hierboven overigens gezegd dat kinderen best samen op een kamer konden. Dat gaat dan weer niet op bij een goedkoop snelweghotel. Daar voel ik me al niet helemaal 100% lekker als alleenreizende moeder met kinderen. Ik kies dus tegenwoordig voor betrouwbaar ogende familiehotels die iets verder bij de snelweg vandaan liggen (minuut of 10, dus het kost je geen uren extra).
wil40
23-06-2014 om 21:11
tsjonge
Wat een gedoe. De jongste is 5, de oudste richting pubertijd. Er zullen nog vele discussies volgen
de komende jaren, sterkte! Maar goed, misschien is het een idee om dichterbij op vakantie te gaan, zonder overnachting? Jij en je man blij?
Op reis
23-06-2014 om 21:21
Dichterbij
De vakantie zelf is al geboekt, dus dichterbij gaat niet meer lukken.
Onze discussies gaan zelden tot nooit over de kinderen. Nu ook niet: man voelt zich in de steek gelaten. Hij ziet volgens mij in mijn splitsen een afwijzing van hem. 'Je houdt allang niet meer van me,' krijg ik regelmatig te horen. Zo een hotelkamerverdeling bevestigt hem alleen maar in zijn beeld van mij en onze relatie: 'Dit is een vooropgezet plan van jou.' (Met later in de discussie 'kutwijf' en 'trut'.)
Zo veel zin in de vakantie...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.