Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tamara

Tamara

10-03-2017 om 15:30

homo of hetero

Mijn zoon heeft een voorlichtingsbijeenkomst gehad over homoseksualiteit waar hij heeft begrepen dat de meeste homo's pas zeker weten dat ze homo zijn als ze uit huis zijn. Ik dacht dat de meeste homo's met 16 wel weten dat ze homo zijn maar blijkbaar is dat niet zo. Uit huis zijn is ook een vreemde aanduiding maar wellicht hebben ze bedoeld dat je pas, als je op jezelf woont en wat geëxperimenteerd hebt het zeker weet? Wie weet hoe het zit? Wanneer weet men 'zeker' dat men hetero, homo, bi etc is, bij welke leeftijd?

Paperclip

Paperclip

10-03-2017 om 15:43

Beetje een rare vraag

Ik denk dat er evenveel mensen dat pas op latere leeftijd 'uitvinden' als dat er mensen zijn die het van jongs af aan al weten. Maar in ieder geval valt er geen leeftijd aan te hangen.
Ik ken iemand die het van zichzelf altijd al geweten heeft, maar ook iemand die al jaren getrouwd was en 3 kinderen had voor het besef kwam. Zo ook voor transgenders, ken van allebei een voorbeeld, dus iemand die het als 3-jarige al zei, maar ook iemand die ruim volwassen was.

Kortom, niets zo veranderlijk als de mens

Josje

Josje

10-03-2017 om 15:57

Wat maakt het uit?

Waarom moet er een label aan gehangen worden en moeten mensen in een hokje geplaatst worden?

Ik kan me nog goed herinneren dat een vriendin van mij een zusje had die lesbisch was. Iedereen vond het prima, maar toen haar relatie uit ging en ze een vriend kreeg vond men het maar vreemd. Blijkbaar was ze in het hokje lesbisch geplaatst en viel ze daar toen buiten.

Tamara

Tamara

10-03-2017 om 16:11

wat het uit maakt

Er komen mensen van het COC om wat te vertellen over homoseksualiteit op school. Ik zou het prettig vinden als die informatie dan ook klopt. Ik vraag dus aan jullie of het klopt. Dat heeft niets met hokjes te maken of het wel of niet accepteren of het op latere leeftijd ontdekken.

Er werd gezegd dat de meeste mensen het pas ontdekken als ze op zichzelf wonen. Dat is geen exacte leeftijd maar volgens mij is dat niet zo maar 'correct me if I'm wrong' zonder te beginnen over hokjes of rare vragen.

exact

Je was er niet bij. De vraag die er aan vooraf ging kan wat anders geweest zijn net als de beantwoording van de vraag. Mensen bedoelen niet altijd hetzelfde of worden niet altijd perfect begrepen.
Er valt genoeg zelf te vinden over genderidentiteit. Zoek zelf dan eens wat op en bespreek dat met je kind. Het COC bestaat uit ervaringsdeskundigen die soms wel heel goed onderlegd zijn maar ook feilbaar kunnen zijn of iets niet begrijpen.

http://ikvrouwvanjou.nl/2015/11/aseksueel-panseksueel-poliseksueel-en-gender-fluide/

"Eigenlijk is het natuurlijk zonde dat dit allemaal een naam moet hebben. Waarom kunnen we niet allemaal mensen zijn die gewoon verschillende voorkeuren hebben? Waarom moeten we onszelf en anderen per se indelen in een bepaald hokje? Simpelweg om het allemaal wat overzichtelijker te maken. Dat is begrijpelijk, maar het zorgt helaas ook vaak verdeeldheid en onbegrip en dat is zonde. In deze blog bespreek in de volgende vormen van geaardheid en seksualiteit: aseksualiteit, panseksualiteit, aromantisch, poliseksueel en demiseksueel."

Limi

Limi

10-03-2017 om 16:32

maakt toch niks uit

Als ze zeggen 'de meeste mensen' heeft dat alsnog geen betekenis voor een individu.

Jij hangt er juist veel duidelijker een leeftijd aan; zij laten het wat open.

Lastige kwestie

Ik denk dat ze bedoelen dat doordat ze uit huis gaan ze meer vrijheid hebben en daardoor meer durven te ontdekken.
Ik vind het echt een slechte uitleg, maar ik snap het ergens wel.

Maar het verschilt per persoon, je hebt mensen die er voor uit komen maar het stiekem al wisten en je hebt mensen die het inderdaad al vanaf hun 5e al wisten.

Iedereen is anders

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-03-2017 om 18:32

Wat bijzonder

Hun ervaring is dat de meeste mensen het pas weten als ze op zichzelf wonen. Nou ja, dan is dat toch zo....

Wat maakt het uit? De een heeft het altijd al geweten, de ander wist het al lang maar durfde het lang niet toe te geven aan zichzelf en de buitenwereld en bij een derde valt het kwartje pas heel laat.

Er is geen 'Men'

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-03-2017 om 19:53

Jammer

Ik vind het een beetje jammer dat het kennelijk nodig is om heel expliciet uit de kast te komen. Dan krijg je inderdaad situaties waar mensen direct gaan labelen en in de war raken als je na een relatie ineens met iemand van hetzelfde geslacht of juist het andere aan komt zetten. Ik ken mensen die zichzelf bijv niet lesbisch noemen maar wel al 20 jaar met een vrouw samen zijn. En ook wel mensen die na een normaal gelukkig huwelijk ineens verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht.

liza

liza

01-04-2017 om 05:28

is daar geen...

Is daar ouders geen mogelikheid om docent van zon voorlichting achteraf contact te nemen en direct vragen? Werd dan geen meil-contact achter gelaten? Als je kind een piano les krijgt mag je wel vragen stellen, waarom zou sx voorlichting anders zijn...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.