Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-08-2021 om 19:32

Rachel. schreef op 10-08-2021 om 19:30:

[..]

Muahahaha sorry even off topic, maar ik zat zo serieus mee te lezen... en ineens zie ik dit! raaap me op hoor!!

Hahahahaha sorry 

t begint nu ook wel over te komen alsof kids zo'n grote last zijn...  dat zijn ze absoluut niet.
Alles wat je met liefde draagt of doet is nooit TE zwaar.

Eigenlijk mag ik persoonlijk voor mijn kind zorgen ook een hobby noemen, daarmee bedoel ik niet dat ik zomaar kan stoppen wnnr ik wil. Maar ik bedoel daarmee ik heb ervoor gekozen om moeder te zijn  en ik geniet daarvan, ook het zorgen voor, alles wat met moederschap te maken heeft geniet ik van want ik heb er voor gekozen om moeder te zijn en sta daar ng steeds achter.

Nose schreef op 10-08-2021 om 19:32:

[..]

Hahahahaha sorry

Nee kvond t geweldig, ik hou van die spontane gekkigheid 🤣

Julali

Julali

10-08-2021 om 19:42 Topicstarter

Domiet schreef op 10-08-2021 om 19:22:

[..]

De vraag was wat je verwacht had bij het ouderschap. Niet hoe dankbaar of je bent.

Ik dacht dat het heel zwaar zou zijn, dat lees je namelijk overal. En dat je totaal geen vrijheid meer hebt en dat je lichaam kapot gaat en dat je geen carrière meer kunt maken. 

Het is mij erg meegevallen! Op de eerste paar maanden na die ik bij mijn tweede kind erg zwaar vond (vanwege medische complicaties) ervaar ik het ouderschap als zeer verrijkend. 

Alles waar ik bang voor was van tevoren ging veel beter en makkelijker dan ik had kunnen bedenken. Ik herstelde zeer snel na allebei mijn bevallingen en heb na een paar maanden mijn werk kunnen hervatten. Ook mijn hobby's, sport en sociale leven heb ik vrij snel weer opgepakt. 

Ik had nooit kunnen voorspellen dat het ouderschap zo geweldig zou zijn, er zitten zoveel facetten aan die ik nog niet kende van het leven en die me veel hebben geleerd. Ik zou het nooit willen missen. 

_melon schreef op 10-08-2021 om 18:41:

Inderdaad. Maar niet teveel eten met al die draaien van het onderwerp, anders word ik nog misselijk.

AcidicShark11

AcidicShark11

10-08-2021 om 21:09

_melon schreef op 10-08-2021 om 18:41:

Ik geef het nog 2 weken.

Lekker popcorn eten in mijn 'vrije' tijd.

Keuzes
Naast de maat hoeveel zorg iemand nodig heeft of hoe intensief een baan is, speelt er volgens mij nog iets anders. Dat is de vraag hoeveel tijd je erin wilt steken.
 Die vraag is ook inherent aan de tijd die je als vrije tijd kan bestempelen. Bv ga je een half uur met je kind verven of een uur uur wandelen terwijl je ook meer tijd zou kunnen maken, maar je verkiest te sporten of met je vriendinnen te gaan lunchen.
Het gaat niet zo zeer hoeveel tijd je hebt, maar of je meer of minder tijd in anderen wilt steken omdat me-time ook erg belangrijk voor je is.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-08-2021 om 21:33

Rachel. schreef op 10-08-2021 om 19:35:

t begint nu ook wel over te komen alsof kids zo'n grote last zijn... dat zijn ze absoluut niet.
Alles wat je met liefde draagt of doet is nooit TE zwaar.

Eigenlijk mag ik persoonlijk voor mijn kind zorgen ook een hobby noemen, daarmee bedoel ik niet dat ik zomaar kan stoppen wnnr ik wil. Maar ik bedoel daarmee ik heb ervoor gekozen om moeder te zijn en ik geniet daarvan, ook het zorgen voor, alles wat met moederschap te maken heeft geniet ik van want ik heb er voor gekozen om moeder te zijn en sta daar ng steeds achter.

Ik vind het ook geweldig, ik heb ook niet het idee dat ik nu drukker ben dan voor hij er was. Ik deel mijn tijd anders in en ik vind met mijn zoon bezig zijn alleen maar leuk, ik ervaar hem niet als een last. Meer een verrijking van mijn leven

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-08-2021 om 21:34

Flanagan schreef op 10-08-2021 om 21:29:

Keuzes
Naast de maat hoeveel zorg iemand nodig heeft of hoe intensief een baan is, speelt er volgens mij nog iets anders. Dat is de vraag hoeveel tijd je erin wilt steken.
Die vraag is ook inherent aan de tijd die je als vrije tijd kan bestempelen. Bv ga je een half uur met je kind verven of een uur uur wandelen terwijl je ook meer tijd zou kunnen maken, maar je verkiest te sporten of met je vriendinnen te gaan lunchen.
Het gaat niet zo zeer hoeveel tijd je hebt, maar of je meer of minder tijd in anderen wilt steken omdat me-time ook erg belangrijk voor je is.

Eens met deze post

Julali

Julali

10-08-2021 om 21:39 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-08-2021 om 21:29:

Keuzes
Naast de maat hoeveel zorg iemand nodig heeft of hoe intensief een baan is, speelt er volgens mij nog iets anders. Dat is de vraag hoeveel tijd je erin wilt steken.
Die vraag is ook inherent aan de tijd die je als vrije tijd kan bestempelen. Bv ga je een half uur met je kind verven of een uur uur wandelen terwijl je ook meer tijd zou kunnen maken, maar je verkiest te sporten of met je vriendinnen te gaan lunchen.
Het gaat niet zo zeer hoeveel tijd je hebt, maar of je meer of minder tijd in anderen wilt steken omdat me-time ook erg belangrijk voor je is.

Daarom vind ik het fijn dat mijn kinderen nu in de fase zijn dat ze wel 12 uur per nacht slapen en ook hun eigen bezigheden hebben, zoals school en hun eigen vriendjes, band met de familie en andere bezigheden. 

Dan hoef je niet steeds die keuzes te maken, want je kinderen zijn er niet op ieder moment. De balans is op deze manier veel beter en dat werkt door in al die momenten dat we wel samen zijn. 

Julali

Julali

10-08-2021 om 21:45 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-08-2021 om 21:29:

Keuzes
Naast de maat hoeveel zorg iemand nodig heeft of hoe intensief een baan is, speelt er volgens mij nog iets anders. Dat is de vraag hoeveel tijd je erin wilt steken.
Die vraag is ook inherent aan de tijd die je als vrije tijd kan bestempelen. Bv ga je een half uur met je kind verven of een uur uur wandelen terwijl je ook meer tijd zou kunnen maken, maar je verkiest te sporten of met je vriendinnen te gaan lunchen.
Het gaat niet zo zeer hoeveel tijd je hebt, maar of je meer of minder tijd in anderen wilt steken omdat me-time ook erg belangrijk voor je is.

Ik denk trouwens niet dat alleen een keuze is hoeveel me-time je nodig hebt, dat ligt vooral aan hoe je in elkaar zit. 

Ik ben bijvoorbeeld echt een leukere moeder als ik naast het leven met mijn gezin ook werk en mezelf op andere vlakken ontwikkel. 

Terwijl andere ouders jarenlang volledig thuis kunnen zijn bij hun kinderen en daar hun volledige geluk uithalen. Dat is echt een verschil in karakter. 

Beide types kunnen goede ouders zijn. 

Ik vind dat altijd zo zielig voor de kinderen als een vrouw zegt dat ze een leukere moeder is als ze werkt. Wat als je om 1 of andere reden je baan verliest? 

Julali

Julali

10-08-2021 om 21:59 Topicstarter

watertoren schreef op 10-08-2021 om 21:53:

Ik vind dat altijd zo zielig voor de kinderen als een vrouw zegt dat ze een leukere moeder is als ze werkt. Wat als je om 1 of andere reden je baan verliest?

Zullen we stoppen met het shamen van werkende moeders? 

Als ik mijn baan verlies, dan ga ik iets anders doen waar ik mezelf in kan ontwikkelen. Ik vind dat voor mijn kinderen trouwens ook het beste voorbeeld. 

Het huisvrouwenideaal van een moeder die alleen maar moeder is, zonder andere activiteiten ernaast is voor sommige vrouwen nog altijd zeer prominent aanwezig, dat weet ik en dat is prima. Maar het is niet het ideale model voor elke vrouw en we moeten ermee stoppen om elke moeder in dat ene hokje te dwingen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

10-08-2021 om 22:01

Julali schreef op 10-08-2021 om 21:59:

[..]

Zullen we stoppen met het shamen van werkende moeders?

Stoppen we dan ook met het shamen van alles wat niet in jouw kleine wereldje past? Nee he? 

Julali schreef op 10-08-2021 om 21:59:

[..]

Zullen we stoppen met het shamen van werkende moeders?

Ik heb niks tegen werkende moeders maar wel tegen moeders die zeggen dat ze dan een veel leukere moeder zijn. Dat vind ik onzin .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.