karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
karenm2
04-01-2025 om 23:32
Mlah! schreef op 04-01-2025 om 23:00:
[..]
Je hoeft er ook niet goed in te zijn, maar je moet er wel wat mee. Ga je stress niet wegdrinken, dat is gewoon niet de oplossing.
Wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf. En bovenal, laat de alcohol staan!
Mijn vader was alcoholist, overleden omdat hij in de winter met zijn zatte kop van zijn fiets is gedonderd en is doodgevroren. Ik was toen nog jong.
Echt, zorg voor jezelf.
Dank je, ik ga ook echt minder drinken.
erg van je vader, voor hem maar meer nog voor jou want het was toch je vader. ik hoop dat je niet teveel trauma's hebt. geloof me ik weet hoeveel last je daar van kan hebben
Kikki39
maar dit is eenmaal gebeurd toch? Laat het dan gewoon niet meer gebeuren, dn ga je dus gewoon niet meer naar cafe. Ga lekker avondje bios en weer naar huis, zo moeilijk moet dat toch niet zijn als dit eenmalig is gebeurd.
Kataravrouw
Het is in Noorwegen momenteel laat licht en vroeg donker....je moet wat he.
Moederkareltje
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 23:26:
[..]
ja ik weet het, ik weet dat ik niet zo goed bezig ben soms met drinken. ik moet minder drinken dat ga ik ook proberen maar de huisarts kan daar niet echt bij helpen volgens mij. ik durf ook niet zo goed gaan want ik wil niet dat die ook gaat oordelen, dan voel ik me nog slechter dat helpt me echt niet
De huisarts kan je volgende week nog helpen. Minder drinken is veel moeilijker dan niet drinken. Als je de rem erop laat en de auto stil vlieg je nooit uit de bocht. Ik heb behalve klinieken waar ik weleens 5 maanden op heb moeten wachten ook hulp aan huis gehad van maatschappelijk werk 3 keer per week die kwamen praten en mij refusal gaven. Er zijn tal van wegen om iemand van de drank af te helpen. Zeggen ik moet minder drinken of ik moet het toch zelf doen is wat letterlijk alle verslaafden mensen tig keer geprobeerd hebben voor ze zich overgaven en dachten niks is misschien toch het beste. Een verslaving betekent dat jouw wil niet meer de baas is. Dat is het hele punt van ellende.
Als het je zoveel angst of weerstand geeft om niet meer te drinken is er ook iets aan de hand. Het is oké om niet te drinken. Het is oke om niet te roken. Het is oké om niet iedere avond een zak chips op te eten. Je overleeft het wel.
karenm2
04-01-2025 om 23:33
Peaches schreef op 04-01-2025 om 23:08:
[..]
Er verandert pas iets als je de noodzaak ziet. TO lijkt de noodzaak niet te zien, praat goed, wuift weg. Dat moet stoppen. Ik weet ook wel dat het niet leuk is om te horen, ik kreeg pas een soortgelijke confronterende boodschap van een psycholoog. Maar het is echt nodig om die boodschap te horen. En dan iets te gaan veranderen.
ik wuif niet weg hoor, ik weet dat het niet goed was.
maar ik moet mezelf wel verdedigen want sommige mensen hier doen echt hysterisch en zitten me aan te vallen of te bedreigen.
Koko67
04-01-2025 om 23:35
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 23:33:
[..]
ik wuif niet weg hoor, ik weet dat het niet goed was.
maar ik moet mezelf wel verdedigen want sommige mensen hier doen echt hysterisch en zitten me aan te vallen of te bedreigen.
Ja, want jij bent het slachtoffer. Niet je kinderen, nee hoor jij.
karenm2
04-01-2025 om 23:37
Peaches schreef op 04-01-2025 om 23:12:
[..]
Nou, dat weet ik niet. Het is een beetje een gok, op basis van wat je hier schrijft. Maar ik denk dat je wel therapie zou kunnen gebruiken. 'niet meer drinken' klinkt heel simpel, maar zo simpel is het vaak helemaal niet.
ik heb ook therapie, alleen momenteel even een pauze want het werd teveel
Marty1984
04-01-2025 om 23:40
Waarom zou je moeten tonen dat je een goede ouder bent?
Ik zou je net tonen zoals je bent. Nemen ze na een tijd die kinderen mee en heb jij terug de vrijheid om je elk weekend lamlazarus te zuipen zonder enige verantwoordelijkheid. Vrijheid blijheid en iemand anders neemt alle verantwoordelijkheid over.
karenm2
04-01-2025 om 23:41
Koko67 schreef op 04-01-2025 om 23:35:
[..]
Ja, want jij bent het slachtoffer. Niet je kinderen, nee hoor jij.
maar waar zijn de kinderen het slachtoffer van dan. jij weet het zo goed dus leg maar uit dan. ze hebben er niet eens iets van gemerkt ze lagen op bed
kijk ik weet dat het niet goed was maar je doet echt hysterisch. de kinderen hebben er geen last van gehad
kaatjecato
04-01-2025 om 23:51
Je weet zelf volgens mij eigenlijk wel dat je een probleem hebt dat je moet aanpakken, anders zou je hier geen bericht plaatsen.
Overigens, aan een alcohol probleem ligt bijna altijd iets anders ten grondslag. Hulp bij stoppen met middelen zoals alcohol moet dus altijd ook gepaard gaan met werken aan de onderliggende problemen, zoals bijvoorbeeld trauma.
Je zegt dat je therapie hebt maar gestopt bent omdat het te zwaar is. Dit kan een reden zijn dat je op dit moment minder grip hebt op jouw gebruik van alcohol. Ik vraag me af of het stoppen van de therapie verstandig is, wat zei je therapeut daarover?
Op www.minderdrinken.nl kun je een zelftest doen om te kijken of je een probleem met alcohol hebt of niet. Zorg ervoor dat je wel echt eerlijk invult. Daar vind je ook informatie over hoe je er mee aan de slag kunt.
Koko67
04-01-2025 om 23:51
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 23:41:
[..]
maar waar zijn de kinderen het slachtoffer van dan. jij weet het zo goed dus leg maar uit dan. ze hebben er niet eens iets van gemerkt ze lagen op bed
kijk ik weet dat het niet goed was maar je doet echt hysterisch. de kinderen hebben er geen last van gehad
De kinderen zijn het slachtoffer van een dronken moeder. Buiten het feit dat mensen die drinken niet in staat zijn om kinderen op te voeden is het ook gewoon gevaarlijk. Je kunt niet voor kleine kinderen zorgen als je dronken bent. Je vermogen om beslissingen te nemen is dan slecht. De kinderen hebben hier enorm last van. Je bent als dronken moeder niet hun veilige haven. Of de kinderen in bed liggen of niet doet er niet toe. De volgende dag heb je een kater en ben je er niet voor de kinderen.
Zeker omdat jij een ervaringsdeskundige bent moet je uit liefde voor je kinderen hulp zoeken en stoppen met excuses zoeken.
karenm2
05-01-2025 om 00:37
kaatjecato schreef op 04-01-2025 om 23:51:
Je weet zelf volgens mij eigenlijk wel dat je een probleem hebt dat je moet aanpakken, anders zou je hier geen bericht plaatsen.
Overigens, aan een alcohol probleem ligt bijna altijd iets anders ten grondslag. Hulp bij stoppen met middelen zoals alcohol moet dus altijd ook gepaard gaan met werken aan de onderliggende problemen, zoals bijvoorbeeld trauma.
Je zegt dat je therapie hebt maar gestopt bent omdat het te zwaar is. Dit kan een reden zijn dat je op dit moment minder grip hebt op jouw gebruik van alcohol. Ik vraag me af of het stoppen van de therapie verstandig is, wat zei je therapeut daarover?
Op www.minderdrinken.nl kun je een zelftest doen om te kijken of je een probleem met alcohol hebt of niet. Zorg ervoor dat je wel echt eerlijk invult. Daar vind je ook informatie over hoe je er mee aan de slag kunt.
dat klopt ik weet dat ik een probleem heb. meer met stress en met emoties dan met alcohol. maar om daarmee om te gaan drink ik soms. en dat is niet goed, daar wil ik ook aan werken.
ik weet dat ik teveel fouten maak en dat ik veel niet goed doe. maar iedereen zegt hier (ok bijna iedereen niet echt iedereen) dat ik geen verantwoordelijkheid neem maar dat is gewoon niet waar. ik heb hulp gezocht en ik heb een goede therapeut en we hadden een behandelplan gemaakt. daarin stond eerst werken aan emoties reguleren en vertrouwen op bouwen, dan pas trauma verwerken. dus wat jij zegt daar was ik mee bezig daar had ik een plan voor. maar het werd me teveel ik werd ook te gespannen tijdens de sessies daarom wilde ik die pauze. hij h eeft terug gemaild dat hij respect heeft voor mijn nood aan een pauze nu en dat hij opnieuw ging mailen over twee weken. ik was toen even boos op iedereen dus ik heb terug gemaild dat dat niet hoeft ik heb niemand nodig. maar nu hoop ik denk ik dat hij toch nog zal mailen volgende week. ik zie het wel, ik zou het ook wel begrijpen als hij me nu helemaal niet meer wil helpen dat is dan echt mijn eigen schuld dat zie ik zelf ook wel. dan zal ik het verder alleen moeten oplossen en mezelf moeten helpen dat heb ik tot nu toe altijd gedaan.
Mlah!
05-01-2025 om 00:44
Mail hem terug. Hij zal erger gewend zijn.
Je hoeft niet alles alleen te doen. Ook jij mag gelukkig zijn en dat je een beetje hulp nodig hebt om daar te komen is niet erg.
Jorni
05-01-2025 om 02:01
Als ik jouw berichten zo lees is er hier wel wat meer aan de hand. Het lijkt erop dat je kampt met wat psychische problemen en heftige emoties die je af en toe of mogelijk wel zeer regelmatig weg probeert te spoelen met alcohol. Daarnaast denk ik dat je een gevoeligheid hebt voor verslaving waarbij dat misschien ook nog eens in jouw familie zit. Dat is allemaal wel al heel link en je hebt nu ook een incident gehad waarmee je flink uit de bocht bent gevlogen (en ja een keer kan gebeuren we zijn mensen). Gelukkig hadden je kinderen er geen last van maar laat dat zo blijven. Ik denk dat je het als een wake up call moet zien en zo snel mogelijk dit bij jouw therapeut aan moet kaarten om erger te voorkomen. Je bent geen slechte ouder, iedereen maakt fouten, maar ga er wel nu echt mee aan de slag om herhaling of erger te voorkomen. Probeer hoe dan ook rustig te blijven.
rionyriony
05-01-2025 om 05:32
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:02:
[..]
dat weet ik wel, waarom schrijf je dit nu, alleen maar om me nog slechter te laten voelen?
Als dat nodig is om daardoor het besef tot je door te laten dringen dat je als je kinderen hebt die belangrijker zijn dan jouw eigen besognes. Dus schort je behoefte aan vergetelheid even een jaar of wat op totdat ze twintig zijn; daarna kan je je helemaal laten gaan. Kinderen gaan vóór jouw vluchtdrang.
Het gaat er niet om dat niemand begrijpt dat je het tot hier kan zitten om voortdurend verantwoordelijkheid te dragen als je een moeder bent maar de aandacht voor je kinderen hoort nu eenmaal de prioriteit te hebben. In plaats daarvan is je focus gericht op je gekwetste ego. En dat is wat opviel in jouw bericht.