karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen

karenm2
04-04-2025 om 22:28
Ninoea schreef op 02-04-2025 om 10:59:
Dappere, zorgzame vrouw! Heel knap dat het je lukte. Het is niet makkelijk. Je bent aan het trainen voor een marathon maar hebt het materiaal nog niet helemaal op orde. Maar dat geeft niet want je zet de stappen om de voorwaarden te creëren dat je dat kan. Je bent begonnen aan de training. Echt heel goed!
Lukt het je om te genieten van het succes dat je zoon zo’n fijne verjaardag heeft gehad? Want je vroeg ons hoe je moest tonen een goede moeder te zijn. Dit was een moment dat het heel zichtbaar was voor je zoon zelf en hij is de belangrijkste graadmeter. Hij heeft door jouw inspanningen, die niet makkelijk zijn gezien hetgeen het oproept aan emoties bij je familie, de fijnste verjaardag ever gehad. Als dat geen compliment is. Je bent een topmoeder en vrouw want in die context deze keuze maken is gewoon ontzettend zwaar.
Heb je de AA in overweging? Zo niet dan wil ik het je ook aanraden. Ik gun je zo dat je in contact komt met mensen die net als jij het zwaar hebben, net als jij ambitieus zijn om gezonder voor zichzelf en hun geliefden te kiezen. Bij wie je herkenning voelt. Die bij jou herkenning voelen. Die erkennen “de struggle is real”. Dat je een noodlijn hebt die je kunt bellen of appen van “pff het is nu pittig” dat je het wat minder alleen hoeft te doen.
Dank je. Ja daar kan ik wel van genieten dat hij zegt dat hij zo`n leuke verjaardag gehad heeft. Het is heel zwaar maar daar aan denken helpt zeker om het vol te houden.
Ik heb het al opgezocht de AA. De therapeut denkt ook dat dat me nog kan helpen. Omdat ik meer steun nodig heb. Ik kan hem wel mailen tussen de afspraken door maar hij kan dan meestal niet antwoorden. Ik snap hem dat hij grenzen heeft en hij snapt mij ook dat ik dat lastig vindt dat ik niet steeds antwoord van hem krijg dus ik moet andere oplossingen zoeken voor meer steun. Ik heb ook al opgezocht waar ze zitten maar het is praktisch lastig want dan moet ik weer oppas zoeken en het geeft me ook veel stress dus het is me nog niet echt gelukt om er echt iets mee te doen.

Schemerlampje
04-04-2025 om 22:43
Zou de benedenbuurvrouw niet op willen passen? Of misschien zijn er ook groepen overdag als de kinderen op school zijn?

duizel
05-04-2025 om 04:38
karenm2 schreef op 04-04-2025 om 22:23:
[..]
Dank je. Ja ik wil echt dat zij heel anders opgroeien. Dat wist ik al maar nu nog meer.
Ik wil ook zeker het beste voor mijn jongens. Ook hulp accepteren als dat nodig is. Maar ik denk niet dat we gezinsbegeleiding nodig hebben, thuis gaat het goed. Maar ik wil ook echt niet extra hulp op school voor hem tegenhouden als hij dat nodig heeft. Ik hoop dat er een laagdrempelige soort van hulp mogelijk is, niet jeugdzorg, die op school komt en waarvoor ook niet eerst een heleboel onderzoeken nodig zijn. Misschien kan ik dat op het volgende gesprek vragen.
Bureau jeugdzorg komt echt niet als eerste om de hoek kijken. Jeugdzorg is echter niet altijd bureau jeugdzorg. Jeugdzorg zijn eigenlijk alle hulpverleners die met jeugd werken. Dat is een verschil.
Die onderzoeken zijn handig omdat mensen dan zien waar ze bij kunnen helpen en hoe. En soms wordt het kind, dus jouw zoon, direct geholpen doordat ze met hem gaan werken. Daarnaast gaat de juf tips krijgen hoe ze het beste met je zoon om kan gaan. Daar is dit ook voor bedoeld. Tot slot zal jij waarschijnlijk ook tips krijgen hoe je thuis ook met hem kan oefenen. Dat het thuis anders gaat als op school is logisch. Thuis zijn maar 2 kinderen en geen 25 ofzo. Toch kun je sommige dingen ook thuis oefenen zodat het op school wat beter gaat en dus ook fijner wordt voor hem.
Uit huis plaatsen zal om de redenen die jij noemt vanuit het gesprek echt niet zomaar aan de orde zijn. Mijn ervaring is dat wanneer ouders hulp accepteren, actief aan de slag gaan met alle tips en vooruit gang laten zien, kinderen helemaal niet snel uit huis worden gehaald. Of er moet echt een gevaarlijke situatie zijn voor kinderen. Er is echt wel een verandering bezig waarbij ze kinderen zoveel mogelijk bij hun ouders willen laten wonen, met de ondersteuning die nodig is.

Ysenda
05-04-2025 om 20:19
ik las vandaag deze tekst en moest aan jou denken:
My therapist told me this:
You are not healing to be able to handle trauma, pain, anxiety, depresion. You're used to those. You're healing to be able to handle joy and accept happiness back in your life.
Je doet enorm je best, zet grote stappen ik bewonder je hierom want het is echt niet makkelijk te veranderen als je omgeving je niet steunt. Maar je kinderen merken het wel zoals je zoon bij zijn verjaardag en daar doe je het voor.
👍🫂

Ninoea
05-04-2025 om 20:27
Ysenda schreef op 05-04-2025 om 20:19:
ik las vandaag deze tekst en moest aan jou denken:
My therapist told me this:
You are not healing to be able to handle trauma, pain, anxiety, depresion. You're used to those. You're healing to be able to handle joy and accept happiness back in your life.
Je doet enorm je best, zet grote stappen ik bewonder je hierom want het is echt niet makkelijk te veranderen als je omgeving je niet steunt. Maar je kinderen merken het wel zoals je zoon bij zijn verjaardag en daar doe je het voor.
👍🫂
❤️❤️❤️