karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
karenm2
04-01-2025 om 22:19
Moederkareltje schreef op 04-01-2025 om 20:52:
TO, zorg dat je nu niet nog meer gaat drinken van de stress.
ja ik heb nu een paar wijntjes op maar probeer het in de hand te houden. ik doe echt mijn best maar heb zoveel stress nu
Nick90
04-01-2025 om 22:19
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:13:
[..]
dank dat je niet zoals iedereen gelijk een oordeel hebt. ik weet ook wel dat ik soms echt niet goed bezig ben maar ik breng de kinderen niet in gevaar. en het is zoals je zegt zoveel mensen worden een keer te dronken
Miss is het een goed idee om je kinderen uit logeren te doen als je weer eens op stap gaat en wil drinken, als je die mogelijkheid tenminste hebt. Heb je ook geen gedoe met te laat komen enz
karenm2
04-01-2025 om 22:23
Labyrinth schreef op 04-01-2025 om 21:13:
Het feit dat je het lastig hebt is niet 'jouw schuld'. Dat je ervoor kiest om je 'shit' te vergeten door je laveloos te drinken en zaken uit de hand te laten lopen wel. Daar ben je wel verantwoordelijk voor. Dat je omgeving zich vervolgens zorgen gaat maken, omdat je de verantwoordelijkheid hebt voor kleine kinderen, is heel begrijpelijk. Het feit dat jij hier dan boos over wordt, laat zien dat jij niet inziet dat je de zorg voor kleine kinderen je 'lastige dagen' niet kunt wegdrinken. Je kan niet dronken worden.
Ik hoop dat je inziet dat je jouw probleem is om te leren gaan met de lastigheden in jouw leven. Leren hoe je daar hulp bij vraagt in plaats van ze weg te drukken. Daarnaast heb je ook een drankprobleem, ook dat moet je gaan aanpakken, is mijn advies.
Kortom 'hoe tonen dat je een goede ouder bent? Erken dat je je onverantwoordelijk hebt gedragen, heb spijt, stop met alcohol, en vraag hulp bij 'soms heb ik het lastig'. Welke last voel je dan?
Ik vind wel dat jullie allemaal erg hysterisch doen. alsof een moeder niet een keer dronken kan zijn. nou dan zijn mijn ouders ook geen echte ouders geweest ofzo
Anoniemvoornu
04-01-2025 om 22:24
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:19:
[..]
ja ik heb nu een paar wijntjes op maar probeer het in de hand te houden. ik doe echt mijn best maar heb zoveel stress nu
Als je alcohol nodig hebt om met stress om te gaan heb je een alchoholprobleem
karenm2
04-01-2025 om 22:26
Theekopje schreef op 04-01-2025 om 22:06:
het is dat ik je adres niet heb. Anders had ik een melding gemaakt bij VT.
Alles aan dit verhaal rammelt. En je probeert recht te praten wat krom is. Je weet heel goed hoe je zelf bent maar door 100 keer te zeggen dat je een goede moeder bent maakt het nog ongeloofwaardiger.
waarom zit je te dreigen? je kent me niet eens
Tipdemuis
04-01-2025 om 22:27
Dit is toch niet echt hoop ik? Denken dat je geen alcoholprobleem hebt? Urenlang onbereikbaar voor oppas/kinderen zijn omdat je drinken op het politiebureau zit? Jezelf toch een goede moeder vinden? Meen je dit nou?
MissDalhousie
04-01-2025 om 22:27
TO, je hebt de luxe niet om dronken te worden (tenzij je kinderen uit logeren zijn). Echt niet. Nooit.
Die weerstand/boosheid die jij net voelde toen je mijn eerste regels las, dat is jouw alcoholprobleem. Want dat heb je. Hoe eerder je dat onder ogen ziet, hoe beter - voor jou, maar nog belangrijker: voor je kinderen!
Maak zo snel mogelijk een afspraak met de huisarts. Misschien kan je het nu gelijk online inplannen? Vraag om ondersteuning bij de strijd die jij aan moet gaan.
Dat is geen strijd tegen de babysitter of tegen Veilig Thuis, maar een strijd tegen jouw ongezonde relatie met alcohol.
karenm2
04-01-2025 om 22:28
Koko67 schreef op 04-01-2025 om 22:06:
[..]
Nou nee, ik denk omdat ze hoopt dat je inziet dat je een behoorlijk probleem hebt. Als je wel gewoon naar huis was gegaan en de oppas naar huis, was je ladderzat alleen bij je kinderen geweest.
Dat is slecht ouderschap.
ok ik snap dat dat een fout is
daarom vraag ik toch ook jullie hulp hier, omdat ik weet dat ik een fout heb gemaakt.
als dronken zijn bij je kinderen trouwens altijd gelijk staat aan slecht ouderschap, dan had ik zelf wel heeeeeeeel slechte ouders
je moet het ook niet overdrijven
Nick90
04-01-2025 om 22:28
Joszy schreef op 04-01-2025 om 20:47:
[..]
Ik vind het toch een raar verhaal. Als je verdacht wordt van moord mag je in elk geval een advocaat bellen die je partner kan inlichten, iets kan regelen voor de kinderen etc. Zou dat hier dan helemaal niet zo zijn? Leuk dat kinderen veilig zijn bij een oppas, maar als je een meisje van 15 thuis hebt, is dat dan echt zo?
Nee je mag helemaal niemand zelf bellen, de politie zorgt dat er een advocaat voor je komt de volgende dag meestal en daar kun je het dan verder mee regelen.
karenm2
04-01-2025 om 22:31
Schemerlampje schreef op 04-01-2025 om 22:07:
[..]
Hoe laat had je afgesproken dat je zou thuiskomen en hoe laat ben je thuisgekomen? Je hebt 4 uur op het politiebureau gezeten en dat zal niet gelijk nadat je weg bent gegaan zijn geweest.
Als mijn 20 jarige had opgepast, had die ook mij gebeld als je niet thuisgekomen was op de afgesproken tijd en ze geen contact met jou had kunnen krijgen. Misschien niet gelijk, maar wel als het een half uur later werd. Ik zou ook naar haar toegegaan zijn en proberen uit te zoeken waar je was. En als je dan half laveloos thuiskomt, zou ik me ook zorgen maken over je kinderen. Dat vind ik niet zo gek.
ja ik weet ook wel dat ik fout was, dat zeg ik toch al.
ik vraag nu hulp wat ik nu kan doen, ik kan ook niet tijd terug draaien ofzo.
karenm2
04-01-2025 om 22:32
Dolfje schreef op 04-01-2025 om 22:11:
Natuurlijk is het jouw schuld dat je niet bereikbaar was voor de oppas. Zo strontlazarus zijn dat je in de cel gegooid wordt is zeker ook niet jouw schuld?
En je moet juist blij zijn met zo'n oppas die zich zorgen maakt als je niet te bereiken bent ipv denken dat ze over jouw gaan roddelen. Als mijn dochter jouw oppas zou zijn zou ze na dit niet meer bij jou mogen oppassen.
nou prima ze mag ook niet meer oppassen
karenm2
04-01-2025 om 22:33
Vera8 schreef op 04-01-2025 om 22:11:
Ik vind de oppas qua ‘ouderverantwoordelijkheid’ sterker over komen dan TO, als ik eerlijk ben.
Maar dit meiske is alweer exit begrijp ik? Omdat TO het niet kan handelen dat een ander de verantwoordelijkheid voor de kinderen wel serieus neemt terwijl TO met haar zatte kop in de nor zat?
Als je de gevolgen niet wilt/kunt dragen moet je ook niet over grenzen gaan TO?
Begin met kritisch naar jezelf kijken en koester de mensen die zich voor jou en je gezin willen inzetten. Of dat nu een betrokkken oppas is of Veilig Thuis. De kinderen (en jij) hebben het kennelijk nodig.
wat nou koester de mensen die zich voor je kinderen willen inzetten
wat weet jij daarvan
ik zet mezelf elke dag in voor de kinderen ook als ik me volledig waardeloos voel en liefst dood wil. ik heb jouw aanval niet nodig
Nick90
04-01-2025 om 22:34
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:31:
[..]
ja ik weet ook wel dat ik fout was, dat zeg ik toch al.
ik vraag nu hulp wat ik nu kan doen, ik kan ook niet tijd terug draaien ofzo.
Het zal allemaal wel loslopen joh, stop met drinken en ga naar AA, meer kun je niet doen.
Gebruikersnaaminvullen
04-01-2025 om 22:34
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:08:
[..]
dank dat je me probeert te begrijpen. het is zoals je zegt, het was niet goed dat weet ik ook wel maar het kan een keer gebeuren.
ik was erg dronken ja, dat geef ik toe. het gebeurt niet vaak, wel af en toe.
excuus aan de oppas ga ik niet doen, misschien als ze niet haar moeder gebeld had en die niet was gaan dreigen ja maar nu niet
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:15:
[..]
dankje. ik heb bijna niemand die me steunt dus als ik dit lees dan voel ik me gelijk niet meer zo waardeloos. ik doe echt mijn best als moeder maar ik weet dat ik fouten maak maar ik breng nooit de kids in gevaar zou ik ook nooit doen
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:16:
[..]
ze hebben me niet laten bellen denk ik. maar als ik heel eerlijk ben was ik daar ook te dronken voor. ik weet niet meer precies hoe het gegaan is
karenm2 schreef op 04-01-2025 om 22:23:
[..]
Ik vind wel dat jullie allemaal erg hysterisch doen. alsof een moeder niet een keer dronken kan zijn. nou dan zijn mijn ouders ook geen echte ouders geweest ofzo
Eigenlijk is het de schuld van iedereen behalve van jezelf?
Je bent als alleenstaande moeder verantwoordelijk voor de veiligheid van je kinderen. Drank heeft effect op je reactievermogen. Stel dat je niet van straat was gehaald, dan had je laveloos in je bed gelegen. Wat als er brand was uitgebroken? Of een kind dat met spoed naar een ziekenhuis had gemoeten?
En je bent raar als je geen excuses aanbiedt aan de oppas. Je was niet op tijd thuis én je was niet te bereiken. Je had ook doodgereden kunnen zijn, dus logisch dat ze haar moeder belde.
karenm2
04-01-2025 om 22:35
Mlah! schreef op 04-01-2025 om 22:19:
[..]
Als je dan na een nacht stappen dronken thuis komt, ben je dan wel in staat om je kinderen uit huis te loodsen als er brand is? Zij zijn van jou afhankelijk voor hun veiligheid, jij bent alles wat ze hebben. En jij bent te dronken.
Je hebt echt wel een serieus probleem.
ja dat weet ik ik werk er ook aan alleen soms maak ik fouten