Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
cath

cath

20-08-2013 om 15:43

Hoe oplossen

Mijn 2 kinderen hebben jaren geleden samen een wii gekocht.
Nu gaat de oudste het huis uit en wil de wii meenemen.
Jongste wil de wii ook houden.

Ze spelen er allebei niet echt veel op maar willen hem dus allebei toch hebben.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Man stelde voor om te kijken wie et het meeste geld voor over zou hebben om hem zeg maar af te kopen bij de ander.
Maar dat lijkt me niet juist want oudste heeft veel meer geld dan de jongste

Markplaats

Laat ze samen een tweedehands wii van vergelijkbare leeftijd zien te scoren en de kosten delen, hebben ze er beiden een.

Andere mogelijkheid: oudste koopt het ding voor de helft van de huidige waarde (voor waarde: zie marktplaats oid), geeft dat geld aan jongste, die gaat zelf sparen voor een tweedehandsje (of een nieuwe. Of iets anders, mag-ie zelf weten).

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

20-08-2013 om 19:32

Eerst de een een tijdje. .

en dan de anderen en dan kijken of ze 'm veel gebruiken of niet. Zo groot is zo'n ding niet dus als je nou allebei twee of drie maanden 'm hebt kun je daarna met elkaar bepalen of er wel een oplossing moet komen of dat een van de twee zegt dat de ander 'm mag hebben. .. En als ze 'm echt allebei willen tegelijkertijd dan is Temets oplossing creatief!
gr Angela

Mussie

Mussie

20-08-2013 om 20:01

Niet jouw probleem

Ik vind dat jij en man helemaal niets hoeven op te lossen. Oudste gaat huis uit? Dan ben je dus ook oud genoeg om je eigen sores op te lossen. Laat ze lekker dit draadje lezen en wens ze veel succes.

Dat laatste vind ik ook

Maar tevens vind ik dat alles in dit huis in de eerste plaats van ons (man en mij) is en dan pas van de kinderen. Er zal dus niks het huis uitgaan zonder dat wij dat goed vinden. Ook geen zelfgekocht iets door de kinderen...Ik zie het al voor me, hier hebben ze ook samen de trampoline gekocht en samen een laptop en zo nog wat dingen. Dat is allemaal in principe van man en mij en dan pas van de kinderen. Zolang ze hier wonen en wij ze (grotendeels) onderhouden is dat zo.
Hier zou het dus zijn dat de Wi in principe hier blijft. Mits ze daar beiden enorm over eens zijn dat ie wél mee kan en man en ik ook nog. Zou oudste ermee willen spelen, dan is die van harte welkom (thuis dus).
Ik vind het ook wel enorm kinderachtig van je oudste die gaat kibbelen met z'n broertje over een spel waar hij/zij amper gebruik van maakt om dat mee te nemen. Weet je zeker dat ie eraan toe is om uit huis te gaan?
groeten albana

-Flupke-

-Flupke-

21-08-2013 om 11:33

Gelukkig

heb ik maar een kind....
Maar in dit geval zou ik zeggen; de wii blijft gewoon in huis en de oudste mag erop komen spelen! Waarom zou die meer rechten hebben dan jongste?
Albana, ik heb nergns gelezen dat er weinig door oudste op gespeeld wordt. Ze speelden er beiden niet zo heel veel op, begreep ik. In die zin zijn ze beiden net zo kinderachtig. Maar ik vind het een beetje flauw van oudste en klinkt ook een beetje als machtsstrijd. Ik zou het daarom opnemen voor de jongste!

Brianna F

Brianna F

21-08-2013 om 12:30

Hier

is de WII meegegaan met oudste, die had ook 'm ook zelf gekocht hoor, maar nu staat hij toch weer hier in huis. ze speelde er zelf nooit op.

Jongste

Ik zou de WII laten waar hij is, bij jongste dus, dat zou voor mij rechtvaardiger voelen. Ten eerste is de WII gekocht voor in jullie huis waar ze toen samen woonden, oudste is degene die 'ervoor kiest' om weg te gaan. Ten tweede zal oudste vaker bij jullie over de vloer komen en dan nog kunnen WII-en dan andersom. Oudste kan de WII natuurlijk best af en toe een weekje lenen in overleg.
Kun je het niet een beetje op het gevoel van oudste spelen? Het is voor jongste vast al jammer genoeg dat zijn oudere broer (of zus?) uit huis gaat, er verandert al genoeg etc. Daarbij krijgt oudste het waarschijnlijk al zo druk met het nieuwe leven dat er voor de WII toch geen tijd meer is, terwijl jongste de dingen die ze samen deden ook al niet meer kan doen. Zoiets?

Flupke

Ja dat had ik ook gelezen....maar aangezien de oudste blijkbaar al zo verstandig en volwassen is dat die het huis uit kan/mag/gaat. Dan denk ik dat die ook diegene zou moeten zijn die zelf kan bedenken dat ruzie maken met je broertje/zusje om iets waar je beiden amper mee speelt nogal kinderachtig is.
Broertje/zusje is daar nog niet aan toe...Dus krijgt die de credits van mij en mag nog even kinderachtig blijven.
Ik weet wel dat onze oudste (19) haar schouders erover op zou halen. Die zou daar echt niet meer om kibbelen of ruzie maken. Die zou denken 't komt nog wel (in een goede bui van jongste) of 'm komen lenen of hier ermee spelen, zoiets...Dat soort kibbelarij laat ze zich eigenlijk niet meer in meeslepen.
Daarom dat ik ook vroeg of diegene er wel aan toe was om uit huis te gaan. Gezien z'n gedrag.
En hier woont oudste nog gewoon thuis. Heeft wel allerlei plannen...maar dat zijn nog maar plannen.
groeten albana

cath

cath

22-08-2013 om 18:10

Opgelost

Ten eerste; bedankt voor het meedenken.

Dan wil ik zeggen dat er beslist niet over gekibbeld werd maar een gewone vraag wat er met de wii zou gebeuren.
Het was meer dat ze hem allebei willen voor de momenten dat ze het willen.
(er werd wel op gespeeld door beide, maar niet wekelijks, eerder met buien)

Spullen die de kinderen zelf kopen van hun eigen geld, (of wat ze hebben gekregen voor verjaardagen of kerst etc) hoeven beslist niet in huis te blijven. Dat zou ik erg onredelijk vinden.
De wii hebben ze dus echt samen betaald en is van hun samen.

Oudste zal niet vaak op visite komen aangezien hij meteen naar het buitenland vertrekt. Dus dat wordt geen "zondags kopje koffie drinken bij pa en ma"....

Maar oudste kan natuurlijk wel wat geld gebruiken, en heeft gekeken wat ze 2ehands kosten. Hiervan wil hij iets minder dan de helft hebben van jongste. Die ging ermee akkoord.
Samen hebben ze het dan toch op een "volwassen" manier opgelost.

Of oudste verstandig, zelfstandig en wijs genoeg is om op zichzelf te gaan wonen, zal de tijd moeten uitwijzen. Maar is 18 jaar dus gaat z'n eigen gang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.