Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-02-2014 om 09:15
Een vriendin stuurde me een link naar een aardig artikel, wat leuk aansluit bij de discussie die ik laatst met Jippox en anderen had.
De discussie ging over of het verstandig is om van school en omgeving te eisen dat alles en iedereen zich aanpast om jouw speciaal getalenteerde kind een zo speciaal mogelijke behandeling te geven. (ik chargeer ongetwijfeld)
Crux van het artikel (volgens mij): Je kind wordt gelukkiger als het zich leert aanpassen in plaats van dat het leert dat de hele wereld zich aan hem of haar bijzonderheid moet aanpassen. Want dat houdt een keer op. (tenzij je Michael Jackson heet, en zoals we weten liep dat uiteindelijk ook niet goed af)
21-02-2014 om 18:53
maar dat is het probleem juist...
Dat artikel gaat nergens over. En volgens mij heeft hier nog nooit iemand beweerd dat de wereld zich maar aan zijn/haar getalenteerde kind moest aanpassen, of dat je kind nooit iets zelf hoeft op te lossen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.