Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Even Anno

Even Anno

14-04-2015 om 09:52

Hoe het beste handelen

Gistermiddag was een vriendin van me hier samen met haar 2 zoons van 7 en 4. Wij waren samen aan het praten en haar zoontjes speelde met mijn kinderen. De kinderen hadden het over school zoons van vriendin zitten op andere school in de buurt. En mijn oudste dochter had het over haar stage juf. Toen mijn vriendin de naam hoorde van deze stage juf schrok ze zich rot. De stage juf heeft namelijk een paar keer opgepast op de jongens van vriendin en ze heeft ook daar volgens vriendin ongewenste sexuele handelelingen met de jongens gedaan. Tuurlijk gelijk nooit meer opgepast en vriendin en haar man hebben ook voor de rest niks verders mee gedaan.

Maar wat moet ik met dit verhaal moet ik hiermee naar de directie of het zo laten misschien is de stagejuf er zelf ook zo van geschrokken dat ze het nooit meer heeft gedaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-04-2015 om 09:59

Meer details a.u.b.

Welkje handelingen heeft die oppas precies met die jongens gedaan? Als we dat niet weten kunnen we ook geen advies geven.

Suze

Suze

14-04-2015 om 10:05

Feiten

" ze heeft ook daar volgens vriendin ongewenste sexuele handelingen met de jongens gedaan."

Volgens vriendin.
Heeft vriendin het gezien, heeft een van de zoons het verteld, zo ja welke en wat heeft die precies? Wat is er precies feit en wat is horen zeggen of interpretatie?

Niet dat ik het niet serieus zou nemen, maar het is goed als je eerst precies de feiten noemt.

Bij doorvertelling veranderen de feiten nog wel eens (denk maar aan het spelletje van een kring waarin een zin steeds in een oor van de buurman gefluisterd wordt. Komt er vaak heel anders uit dan het erin ging!).

Lekker is dat.

Een stagiaire die seksuele handelingen verricht met kinderen en ouders die niks doen.

Waarom? Zou dat ook zo gegaan zijn als stagiaire en stagiair was geweest?

Wat dat betreft leven we nog echt in een wereld van dubbele standaarden.

Suze

Suze

14-04-2015 om 10:31

Mark

Hoezo ouders die niets doen?

Omdat TO aan ons vraagt wat ze zal doen? Omdat Ad Hombre en ik vragen stellen.

Jij houdt er wel van on kort door de bocht meteen maar iets te roepen en te doen, he?

Lekker ongenuanceerd op heksenjacht.

Probeer je even voor te stellen dat jouzelf dat zou overkomen. O nee, dat kan natuurlijk niet. Jij doet niets fout en *dus* zal jou dat niet overkomen.

Moeilijk om je in te leven in een dergelijke situatie voor jou, denk ik.

Barvaux

Barvaux

14-04-2015 om 10:38

suze

Mark doelt hierop: "Tuurlijk gelijk nooit meer opgepast en vriendin en haar man hebben ook voor de rest niks verders mee gedaan."

Wat dat betreft heeft hij gelijk maar wellicht wisten ze niet dat ze de pabo deed of wellicht deed ze dat toen nog niet? Maar goed: als er iets bewezen is ga ik inderdaad wel naar de politie zodat het ergens genoteerd wordt. Wellicht was er geen bewijs?

Even anno

Even anno

14-04-2015 om 10:39

reacties

Mijn vriendin heeft het van de jongens gehoord dus ze is niet op heterdaad betrapt. De handelingen waren volgens de jongens was dat de oppas aan hun piemel heeft gezeten en de jongens aan haar borsten heeft gezeten.

Zit echt in twijfel of ik dit moet melden aan de directie van de school. Wil ook niet op mijn geweten hebben dat ik de toekomst van dat meisje op het spel zet.

@Suze

Is het zo moeilijk om begrijpend te lezen? Ik had het vanzelfsprekend over de ouders bij wie die stagiaire heeft opgepast.

Als zij serieuze vernmoedens hebben dan moeten die op zijn minst gemeld worden.

Leerkracht

Waarom vertel je deze info niet aan de vaste leerkracht? Dan kan die in de klas zelf beoordelen of de stagejuf handelingen verricht die niet juist zijn. Ik denk ook aan gymles.
Als dat inderdaad het geval is, kan deze het met de directie bespreken.
De toekomst van het meisje is, denk ik, ondergeschikt aan de toekomst van de kinderen, jouw kinderen.

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

14-04-2015 om 13:09

Even advocaat van de duivel.

Het gaat hier om een voorval "van horen zeggen" dat 1? 2? 3? jaar geleden heeft plaatsgevonden.
Gaan we er voor het gemak van uit dat dat 2 jaar terug was, dan waren de betreffende kinderen 2 en 5.

Ik vind het nogal wat om op een verhaal "van horen zeggen" wat alleen van de ouders komt, waarvan je niet weet welke (sugestieve) vragen ze gesteld hebben, en je ook niet weet hoe zij hier verder mee om zijn gegaan. Je weet ook niet welke situatie dit gebeurd is.

En op basis van deze vage verhalen willen jullie melding maken bij school? Wat wil je melden? Oh ja, via via hebben wij dit en dat gehoord? En dan?

En wat betekend dit voor die juffrouw in spe? Willen jullie echt op basis van "vage" verhalen haar zo in discrediet brengen dat zij met een beetje pecht van die school en haar opleiding afgestuurd wordt?

Is dat echt wat je wil?

Karen

Karen

14-04-2015 om 13:17

Aanvulling op Sindbads vrouw

Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat degene waarvan dit via via is gehoord het kennelijk niet de moeite waard vond om er melding van te maken om te voorkomen dat andere kinderen iets zou gaan overkomen. In hoeverre twijfelde de via via persoon op dat moment eigenlijk aan de verhalen van haar eigen kinderen?

Open

Daarom kies ik voor een open benadering. Wat als het wel gebeurd is, en de jongetjes geen onzin verteld hebben?
Het verhaal is uit de mond van de vriendin, niet als een roddelverhaal op het schoolplein maar als waarschuwing.

Laat een derde zelf erop letten wat van het verhaal waar is. Als die niets vreemds ziet, hoeft de directie ook niet ingelicht te worden en kan de jongedame haar opleiding afronden. Leerkrachten weten ook dat kinderen een grote fantasie rijk zijn, maar dat betekent niet meteen dat een verzinsel is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.