koentje
03-07-2012 om 10:34
Het zullen je ouders maar zijn....
Wat vinden jullie eigenlijk van het programma 'het zullen je ouders maar zijn'?
In dit programma kunnen kinderen de hulp inroepen van Henk jan, hoe heettie ook al weer als de kinderen zich ergeren aan een bepaalde liefhebberij van hun ouders.
Zo zijn er al enkele verhalen geweest van kinderen van ouders die het hele weekend besteden aan hun hobby om ergens met een groep mensen een ander tijdperk na te bootsen. Kinderen worden dan meegenomen en moeten meedoen en zich houden aan bepaalde regels. Waardoor ze dus een heleboel dingen niet kunnen doen die zij eerder zouden verkiezen. Met vriendjes spelen, voetballen. Dat kan dan soms allemaal niet.Er was ook een aflevering met een meisje die bang was voor de huisdieren die haar ouders hadden (slangen,spinnen) en vond dat ze ook teveel tijd daaraaan besteedden, en te weinig aan haar.
In dat programma worden steeds twee situaties geschetst die afwisselend aan bod komen. Ik kan me vaak wel voorstellen dat zo'n kind dat niet leuk vind en vind het nogal egocentrisch van die ouders dat ze daar zo in opgaan. Je bent de baas in huis zeg maar, maar je houdt toch rekening met je kinderen en hun wensen om tijd door te brengen?
Fiorucci
03-07-2012 om 12:59
Twee kanten
Ja, ik houd rekening met mijn kinderen en hun wensen, maar ook met mijn eigen wensen. De weekenden die jij beschrijft,vinden maar een tot een paar keer per jaar plaats. Volgens mij overleven kinderen dat wel, en andere weekenden zijn zij weer aan de beurt. Als rekening houden met elkaar van twee kanten komt, is er volgens mij niks aan de hand.
T&T
03-07-2012 om 13:20
Verassend leuk
dat vond ik het! zag eens een heel andere kant van Henkjan smits die echt begaan was met de kinderen. Dan ben ik met zappen alleen die aflevering tegengekomen van de moeder in een eco-tribe, en die botox mama. Mijn kinderen keken mee, en zagen eens een wel heeel andere gezins situatie, haha, ze griezelden trouwens vooral van de botox mama met die enge spuiten, en ze vonden haar "oud! ze lijkt op een omaatje" de mama in de eco tribe (die overigens echt niet veel aan uiterlijk deed) vonden ze dan weer niet zo eng, en ze zag er wel lief en jong uit )) Dat "zielige" kind dat de weekends bij mama zijn computer moest missen...daar had ik dan weer mijn bedenkingen bij. Maar goed, erg leuk weer dat ze hem bij de lokale voetbalclub gingen betrekken...
groetjes, Tess
Temet
03-07-2012 om 13:22
Het zal wel weer heel anders liggen
Ik zie vooraankondigingen van dit programma langskomen maar het programma zelf heb ik nooit gezien. Ik ben er echter wel van overtuigd dat met het oog op het dramatische effect alles nog eens extra wordt aangedikt en dat alle nuanceringen die per ongeluk en ondanks de regie toch op de band zijn beland op de montagevloer achterblijven. Er zal wel een kern van waarheid in al die narigheid zitten, maar hoe groot die kern is vraag ik me af. Of eigenlijk vraag ik het me niet eens meer af, ik kijk niet.
Wat ik me wel afvraag is wat mensen bezielt om aan zo'n programma mee te doen. Dat kinderen in hun onbezonnenheid denken dat het leuk is om op tv te komen en hun ouders mores te leren snap ik, maar dat die ouders de camera's toelaten, daar snap ik dan niks van. Of valt er iets te winnen?
Ik viel laatst trouwens per ongeluk in een aflevering van ''help, mijn man is klusser' en daarin bleek dat het stel de programmamakers had belazerd om er een gratis verbouwing uit te slepen. Ik kon mijn gniffel niet onderdrukken.
Groeten,
Temet
Tirza G.
03-07-2012 om 16:00
Paar keer per jaar?
Een kennis van mij zit in die business en dat is toch echt wel vaker dan een paar keer per jaar. Ik denk toch wel zeker een keer of 10, da's eens per maand. En dan gaan ze ook nog naar het buitenland, nog gekker. En dat niet alleen: er moet ook voorbereid worden. En kostuums geknutseld. En gereisd. Het is wel effe een ander weekendje dan een weekendje centerparcs.
Tirza
Fiorucci
03-07-2012 om 18:35
Tirza
Echt? De mensen die ik ken houden het op een keer of drie per jaar geloof ik. Maar eigenlijk doet het er niet eens zoveel toe, mits je elkaar tegemoet komt.
Kaaskopje
04-07-2012 om 00:37
De botoxmoeder
Mijn dochter keek toevallig toen die botoxmoeder in het programma was en vond haar vreselijk. Ze vond mij er met mijn 51 jaar jonger uit zien dan die vrouw.
FayW
04-07-2012 om 05:07
Leuk programma
Inderdaad verrassend leuk. Henk-Jan is een leuke man, heel eerlijk. Is begaan met de kinderen, maar in het geval van de ecomoeder ook heel eerlijk naar kind toe dat hij het wel een interessante en gezonde manier van leven vindt. De plaatselijke voetbalclub was een goede vondst.
Het gaat niet om ouders die af en toe een weekend aan hun hobby besteden, maar er echt erg in opgaan. De wensen van de kinderen waren niet zo heel gek. Eens een weekje als "gewoon" gezin op vakantie, of een dagje naar een pretpark.
Maar waarom de ouders meedoen, geen idee.
albana
04-07-2012 om 09:29
Mwah
Ik zie het omdat de kinderen het willen zien... (arme ik, misschien moet ik ook maar 's zo'n vreemde hobby verzinnen Afijn ik heb dus een aantal afleveringen gezien en van sommige alleen een stukje (kind naar bed, of kind komt laat thuis of weet ik wat).
Maar de strekking van alle programma's heb ik wel meegekregen. Henk-Jan vind ik 'anders' hoewel ik wel met een gevoel blijf zitten dat hij toch nog te popi-jopi wil doen als presentator. Die ouders,tja, ik denk dat e.a. toch wel behoorlijk 'aangedikt' word in de regie. Zoals die botoxmoeder en die ouders die in de weekenden leefden als die ridders...Maar andere ouders zoals die ouders met die spinnen...en die moeder die in een commune leefde leken me toch behoorlijk realistisch. Een aantal spinnen (erg véél!) kan je ook niet in de regie even verdubbelen en die ouders waren en gruwelijk veel tijd aan kwijt. Ik kon met het meisje heel erg meeleven, ze was doodsbang voor die spinnen en aanverwante beesten, maar moest wel slapen in hetzelfde huis..ik ben niet eens bang voor spinnen,maar ik zou er nog de kriebels van krijgen als ik in bed lag. En ze moest ook nog mee naar allerlei rare types om spinnen te ruilen...Ik snapte best dat een heleboel vriendinnetjes niet bij haar mochten slapen..Dat is ook geen kwestie meer van 'geven en nemen' zoals Temet zegt, die spinnen waren en altijd en moesten eten hebben en gevoerd en verzorgt. Voor het kind in kwestie dus altijd 'geven'. Eigenlijk (dat gaven de ouders ook toe) was er geen tijd meer over voor wat anders.
Ook de communemoeder vond ik erg, ze was compleet helemaal met zichzelf 'bezig' maar gelukkig hadden de kinderen nog een wereldse vader die wél met ze bezig was en begaan. Dat compenseerde e.a. dan weer enigzins.
Tja ik weet niet wat ik van het programma moet vinden.
Het is 'anders' en daarom een tijdje w.s. wel leuk of aardig. Maar ik vermoed dat het geen lang leven in het verschiet ligt.
groeten albana
Fiorucci
04-07-2012 om 11:45
Spinnen
Maar vergeet niet, je krijgt te zien wat de programmamakers willen dat je ziet. Lekker aangedikt dus. Alsof spinnen verzorgen veel werk is,alsjeblieft zeg.
FayW
04-07-2012 om 12:57
Fio
Ga eens een aflevering kijken. Het was een behoorlijke kamer vol spinnen, slangen, muizen en insecten.
Linda
04-07-2012 om 13:39
Via zoonlief
Zoonlief wees me erop dat twee leden van een van 'zijn bands' in het programma zaten. Ik heb het zelf niet gezien.
Hoeveel tijd mensen aan 'die weekenden' kwijt zijn, varieert nogal. Grotere festivals zijn een aantal keer per jaar, kleinere evenementen een stuk vaker. Als je wilt kun je inderdaad hele weekenden van huis zijn, nog afgezien van de voorbereidingen en eventuele doordeweekse avonden.
Het toppunt van 'het zullen je ouders maar zijn' vond ik toch wel ouders die op vakantie gingen met hun twee zoons van 11 en 14. De ouders doken (scuba) tot wel vijf keer per dag terwijl de kids zichzelf vermaakten. Zeker die oudste was graag meegegaan, maar van hun ouders mochten zij pas duiken wanneer ze 15 waren. Ze hadden weliswaar elkaar om zich te vermaken, maar op van die verlaten plaatsen waar een kind niets te zoeken heeft en ze de taal niet verstaan. Het waren juist van die kids die graag mensen om zich heen hebben. Ze klampten zich vast aan de mijnen de seconde dat die in beeld waren en anders aan een willekeurig Nederlands sprekende volwassene. Jeetje wat was dat sneu voor die kids.
Fiorucci
04-07-2012 om 22:08
Fay
Heb ik ooit ook gehad,maar met een half uurtje per dag (hooguit!!) weet je alles hoor. Helemaal als je de hobby deelt met je man/vrouw.
FayW
05-07-2012 om 07:16
Fio
Maar heb je de bewuste aflevering wel gezien? Die ouders waren er echt meer dan een half uur per dag mee bezig. Toen ze wat dieren hadden weggedaan, hadden ze meer tijd voor dochter, waren vooral vader en dochter erg blij mee.
Natuurlijk laat een TV-programma niet alles zien, maar je kunt het niet ongezien als flauwekul afdoen.
Wil er verder geen punt van maken hoor, zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet.
Fiorucci
05-07-2012 om 08:18
Fay
Mijn punt is dat een programmamaker laat zien wat hij/zij wil laten zien. En de boel door montage etc kan aandikken.
skik
05-07-2012 om 08:56
Het zullen je ouders online maar zijn
Het wachten is nu op een aflevering met kinderen die klagen dat hun ouders de hele tijd op OOL zitten.
skik
koentje
05-07-2012 om 09:10
Ja skik,
zodat ze veel te weinig aandacht krijgen en ook nog eens allerlei prijsgegeven privacy....
albana
05-07-2012 om 09:37
Die spinnen
Nou die aflevering heb ik volgens mij grotendeels gezien. Dit ging niet om een paar spinnen. Dit ging om kamers en schuurtjes vol met terariums met spinnen en ze hadden ook nog wat slangen....En met vol bedoel ik van plafond tot de vloer....Volgens de ouders zelf waren ze daar per dag meerdere uren aan kwijt. Er moet altijd wel een aantal bakken verschoont worden en ze moeten allemaal gevoerd worden. De ouders kwamen aan die spinnen door ze overal te ruilen voor weer anderen soorten...en dan moesten de kinderen dus mee. 1 spin krijgt 120 kinderspinnetjes per worp...vertelden ze, dat is dus 120 keer ruilen Ze gingen ong. elk weekend wel wat ruilen op verschillende plekken in Ned.
Op vakantie zat er niet in...want die spinnen, wie zou die willen verzorgen? Nee dit was wel écht doorgeslagen. Ik zou ook geen bezwaar hebben als 1 van mijn kinderen bij een spinnenliefhebbende ouder zou willen slapen die een terraium of 5 of voor mij part 10 zou hebben, maar dit was écht extreem. Het deed meer denken aan een spinnen-afdeling in een dierentuin ofzo..
Als mijn kinderen bij zulke ouders zouden willen slapen, zou ik denk ik ook mijn bedenkingen hebben. Niet eens óm die spinnen...maar meer omdat ze zo'n extreem leven hebben. Ik denk niet dat die aantallen erin gemonteerd zijn...die stonden er gewoon, in beeld. De ouders waren er nog trots op ook en noemden aantallen waar het mij van duizelde.
groeten albana
FayW
05-07-2012 om 18:05
Oh ja fio
Geef mij maar de schuld . Je kunt ook zeggen dat je je vergist hebt.
FayW
05-07-2012 om 18:10
Zoek de tien verschillen:
Fay "Ga eens een aflevering kijken. Het was een behoorlijke kamer vol spinnen, slangen, muizen en insecten. "
Fio: "Ik ging af wat fay schreef, namelijk een kamertje met terraria"
Hij is leuk
Fiorucci
05-07-2012 om 19:26
Fay
Nee hoor, ik geef je niet de schuld . Maar een kamer vol is te behappen,daar blijf ik bij. Als er meer ruimtes gevuld zijn,wordt het misschien een ander verhaal. Spinnen hoef je echt maar eens in de zoveel te tijd te verblijden met een schoon huis. En zelfs muizen vallen best mee. En ben je met me eens dat programma makers ook manipuleren en aandikken?
FayW
05-07-2012 om 20:20
Ja dat ben ik met je eens
Tuurlijk, zelfs het journaal wordt gemanipuleerd. Maar daar kwam ik dom genoeg pas achter toen ik een heel filmpje bij RTL zag en een geknipt filmpje bij de NOS. Zelfde filmpje gaf zo een heel ander beeld, viel mij toen zo tegen van de NOS.
Maar ik blijf er ook bij dat je pas echt iets over een programma mag zeggen als je een keer gekeken hebt. Dit programma is echt best aardig. Het is geen opgeklopt sensatieprogramma. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar "Hotter than my daughter". .
Antje74
08-07-2012 om 12:29
Verschil
Ik vraag mij wel af wat nu het verschil is met ouders die bv helemaal gek zijn van voetbal of shoppen. Kan ook een hoop tijd in gaan zitten die niet aan de kinderen besteed kan worden. Maar omdat dit soort hobby's meer geaccepteerd zijn vindt niemand dit zielig voor de kinderen. Zijn de vrijetijdsbestedingen wat vreemder, dan wordt er opeens veel moeilijker over gedaan!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Tirza G.
08-07-2012 om 19:00
Knurf
Een vriendinnetje van mij zei het treffend: oooo, toddlers and tiaras, is dat niet dat programma waar ze een huilende peuter over het podium sleuren onder het uitroepen van: she's soooooo ambitious!
Ik zie in dat programma dingen die ík als kindermishandeling kenschets. Maar ja, wie ben ik.
Tirza
marinade
08-07-2012 om 21:15
Gothic
Tijdens Summer of Darkness stroomt Utrecht vol met gothics etc, die dan drie dagen hun feestje vieren met optredens, modeshows, de hele rimram. De uitdossing variërend van prachtig tot bizar. Goed, eenieder zijn meug en leuk om te zien. Totdat je een heftig verklede vader en moeder ziet, met achter zich aan sjokkend hun 6-jarige zoontje, ook heftig verkleed en overduidelijk ongelukkig met de hele situatie. Het hele terras, tot dan toe genietend van de optocht, viel stil. Het zag er onprettig uit, kindje moest ook gothic maar wilde niet. Hier moest ik weer even aan denken, ivm Toddlers and tiara's.
krin
08-07-2012 om 21:37
Of...
Ik moest aan dit draadje denken bij het zien van het slot van Wimbledon. Die onbestaanbaar schattige tweeling van Federer (zelf ook zo angstaanjagend bijna volmaakt, trouwens). Hoe vaak zouden die hun vader zien? Hoeveel uur hebben ze vanmiddag op dat centrecourt doorgebracht? Hoeveel nanny's zouden ze verslijten in hun jonge sportersjetset-bestaan?
Leuk hoor, ouders, maar ze vreten tijd die je liever aan spelen zou besteden.
marinade
09-07-2012 om 18:54
Julie
Nee, dat verschil kan ik nog wel zien . Bovendien paste te kijk-ons-eens houding van de ouders niet bij een zeurend kind (dat verschil kan ik ook zien