Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Julali schreef op 20-09-2021 om 12:56:

[..]

Meestal gebeurt dat niet nee. En als je het wel doet en je ziet het niet meer zitten, dan kun je makkelijk naar parttime, dus ik denk niet dat veel mensen daar een probleem in zien.

En waarom zou je dan fulltime werken, niet waar? Ergo: voer voor commentaar op fulltime. 
wat een gezeur toch. Schoenmaker, hou je bij je leest. 

Poni schreef op 20-09-2021 om 12:57:

[..]

Noem eens een leraar/lerares die parttime werkt.

Veel parttime in het onderwijs is niet zo vrijwillig als het lijkt. 

Poni schreef op 20-09-2021 om 12:57:

[..]

Noem eens een leraar/lerares die parttime werkt.

Slechts 44 procent van de beroepskrachten in het primair onderwijs heeft een contract van 32 uur per week of meer (daarvan werkt dus nog steeds een deel parttime). 

36 procent tussen de 20 en 32 uur. 

En 19 procent heeft een contract van minder dan 20 uur per week. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 12:38:

[..]

Onderwijs is met al die vakanties makkelijk te combineren en de schooltijden sluiten exact aan op de tijden van het kdv en de school.

Nee want je moet na schooltijd nog vergaderen, gesprekken met ouders, administratie, nakijkwerk, voorbereiding voor de volgende dag etc. Genoeg docenten die pas tegen een uur of vijf weggaan op school en dan is je kind al lang uit. Nakijkwerk en lessen voorbereiden kan ook in de avond thuis natuurlijk. Maar een vergadering niet.

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 12:59:

[..]

En waarom zou je dan fulltime werken, niet waar? Ergo: voer voor commentaar op fulltime.
wat een gezeur toch. Schoenmaker, hou je bij je leest.

Mij maakt het verder niet uit hoor, ik werk zelf ook parttime. Ik heb het alleen over de reacties die je krijgt en dat de mate kan verschillen per sector. 

MamaE schreef op 20-09-2021 om 13:03:

[..]

Nee want je moet na schooltijd nog vergaderen, gesprekken met ouders, administratie, nakijkwerk, voorbereiding voor de volgende dag etc. Genoeg docenten die pas tegen een uur of vijf weggaan op school en dan is je kind al lang uit. Nakijkwerk en lessen voorbereiden kan ook in de avond thuis natuurlijk. Maar een vergadering niet.

Hbo, waar colleges in de avond gegeven worden is ook geen onderwijs natuurlijk. Middelbaar waar je op schoolreisje gaat in de vakantie, of regelmatig voorstellingen of schoolfeesten zijn (waren/in de toekomst wel weer), vergaderingen met leerlingen in de avond, ook even vergeten. Oepsie. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:04:

[..]

Mij maakt het verder niet uit hoor, ik werk zelf ook parttime. Ik heb het alleen over de reacties die je krijgt en dat de mate kan verschillen per sector.

Dat kan verschillen inderdaad, maar je moet niet zo piepen dan, als je een ander er gebaseerd op los zand ook van langs wil geven.  

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 13:08:

[..]

Dat kan verschillen inderdaad, maar je moet niet zo piepen dan, als je een ander er gebaseerd op los zand ook van langs wil geven.

Volgens mij geef ik er niemand van langs? Ik benoem alleen hoe het gros van de mensen denkt over een bepaalde sector. 

Als je in de zorg werkt gaan mensen er bijvoorbeeld weer vaker vanuit dat je dus onregelmatige uren werkt, terwijl dit lang niet altijd zo is. Zo bestaat er over elke sector wel een beeld dat in meer of mindere mate klopt. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 13:12

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:04:

[..]

Mij maakt het verder niet uit hoor, ik werk zelf ook parttime. Ik heb het alleen over de reacties die je krijgt en dat de mate kan verschillen per sector.

Waarom werk je partime? 

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:11:

[..]

Volgens mij geef ik er niemand van langs? Ik benoem alleen hoe het gros van de mensen denkt over een bepaalde sector.

Als je in de zorg werkt gaan mensen er bijvoorbeeld weer vaker vanuit dat je dus onregelmatige uren werkt, terwijl dit lang niet altijd zo is. Zo bestaat er over elke sector wel een beeld dat in meer of mindere mate klopt.

Nee, je benoemt hoe jij denkt, of meent de denken. Dat is een cruciaal verschil. 

Mevrouw75 schreef op 20-09-2021 om 13:07:

[..]

Hbo, waar colleges in de avond gegeven worden is ook geen onderwijs natuurlijk. Middelbaar waar je op schoolreisje gaat in de vakantie, of regelmatig voorstellingen of schoolfeesten zijn (waren/in de toekomst wel weer), vergaderingen met leerlingen in de avond, ook even vergeten. Oepsie.

Mijn man is docent in het vo en probeert zoveel mogelijk op school te doen om thuis echt vrij te zijn. Lukt niet altijd, er zijn drukke en minder drukke periodes.
Wat mijn man als voordeel ervaart is dat hij eigenlijk maar één collega heeft waarmee hij een vaksectie vormt en ze hebben de taken eigenlijk heel strikt verdeeld  dus erg veel overleg is er niet nodig. Scheelt behoorlijk wat tijd aldus mijn man.

Als er een voorstelling of iets cultureels is gaat dochter ook wel eens mee, vindt ze leuk.

Keetie schreef op 20-09-2021 om 13:12:

[..]

Waarom werk je partime?

Omdat ik er de eerste jaren voor mijn kinderen wilde zijn toen ze nog niet naar school gingen. Vijf dagen naar de opvang vonden mijn man en ik te veel, dus we zijn allebei een dag minder gaan werken.

Nu zijn de kinderen naar school, maar dit ritme bevalt ons prima  We denken er zelfs aan om onze vrije dag op dezelfde dag te gaan plannen, zodat we een dag in de week samen hebben 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 13:19

Julali schreef op 20-09-2021 om 13:16:

[..]

Omdat ik er de eerste jaren voor mijn kinderen wilde zijn toen ze nog niet naar school gingen. Vijf dagen naar de opvang vonden mijn man en ik te veel, dus we zijn allebei een dag minder gaan werken.

Nu zijn de kinderen naar school, maar dit ritme bevalt ons prima We denken er zelfs aan om onze vrije dag op dezelfde dag te gaan plannen, zodat we een dag in de week samen hebben

Maar waarom zeur je dan over anderen. Ga dan zelf ook fulltime werken en je partner heeft zeker een hippe papadag? 

Op mijn werk en in mijn familie/vriendenkring heb ik werkelijk nog nooit een vraag gehad van ga je nou minder werken of stop je. Wel iets in de trant van ‘hoe gaan jullie de opvang regelen?’. Ik ben niet anders gewend dan dat men samen de boel op de rit houdt, in wat voor verdeling dan ook. Mijn eigen moeder is gestopt met werken toen ik kwam, dat was toen wel gebruikelijker dan nu, en ze is weer begonnen met werken in haar eigen vakgebied toen haar jongste kind 12 was. Dat werkte toen goed voor mijn ouders, maar ze vinden het echt niet raar dat ik wel werk. 

Keetie schreef op 20-09-2021 om 13:19:

[..]

Maar waarom zeur je dan over anderen. Ga dan zelf ook fulltime werken en je partner heeft zeker een hippe papadag?

Wij noemen het geen mama en papadagen, omdat wij op alle dagen mama en papa zijn. 

Fulltime werken ga ik misschien ooit wel weer doen, maar voorlopig vind ik het prima zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.