chaoot
03-10-2013 om 09:49
help, ik ben een chaoot!
Zoals de titel van mijn bericht al aangeeft ben ik een chaoot. Deels heb ik dat geaccepteerd en deels heb ik daar hanteerbare vormen aan kunnen geven. Dat is zeker nodig want ik heb een supergestructureerde man (die niet met rommel en onverwachte dingen kan omgaan), vier kinderen en ik werk als freelancer.
De laatste tijd merk ik dat de chaos in mijn hoofd steeds groter wordt. Ik vergeet dingen, kan dingen niet meer structureren en overzien. In mijn werk heb ik daar geen last van. Ben wel een beetje laks met factureren maar ik vergeet nooit wat.
In mijn dagelijkse leven gaat het mis: ik vergeet afspraken (orthodontist), tijden waarop de kinderen moeten sporten, juffenverjaardagen, ik vergeet de helft van de boodschappen (zelfs als ik een lijstje maak). Dus het is niet zo dat ik vergeet om mijn kinderen op te halen van school maar het gaat meer om organisatorische dingen. Dingen die echt gepland moeten worden.
Het gekke is dat ik verder heel punctueel ben en ook in huis de boel best wel op orde heb. Het is schoon, netjes, was altijd netjes in de kast, geen rotzooi.
Verder hebben we weinig sores, geen financiële problemen etc. Dus weinig stress. Vind ik.
Wie heeft advies of tips?
chaoot
03-10-2013 om 09:58
nog een kleine aanvulling
Even een aanvulling op mijn chaosverhaal: ik merk dat ik steeds minder goed tegen lawaai kan, iedereen die door elkaar heen praat, harde muziek, harde stemmen, dat soort dingen. Teerwijl ik wel kan genieten van muziek.
We hebben een half jaar terug bewust gekozen voor een wat eenvoudiger levensstijl: kleiner huis, heel veel spullen weggedaan, zeer rigoureus opgeruimd. Dat is een hele goede stap geweest. bevrijd van al die ballast. Nu nog aan de binnenkant.
Hoe kan ik de stap maken van verzet (tegen mijn chaos) naar acceptatie (een comfortabel gevoel, rust, fitheid).
Ben ik misschien gewoon een ouwe muts aan het worden (misschien nadert de overgang wel...)?
Jasam
03-10-2013 om 10:19