Monet
09-02-2011 om 17:04
Heb jij je donatie aan Ouders Online al gedaan?
(Met toestemming van forumbeheer in alle rubrieken geplaatst)
Naar aanleiding van de gebeurtenissen van de laatste dagen op dit prachtige forum bedacht ik me dat het weer hoogtijd wordt om een donatie te doen.
Ik roep iedereen op dit ook te doen! Dit prachtige fenomeen, en niet alleen het forum, maar de gehele website,moet natuurlijk blijven voortbestaan.
Als je nog geen donateur bent, meldt je dan aan op
http://www.ouders.nl/forms/fdonateurs.htm
Heb je al eerder een donatie gedaan, maak dan ook voor dit jaar je bijdrage over naar rek.nr. 44.65.63.013
ten name van "Vrienden van Ouders Online" in Almere-Stad.
Nog beter is het natuurlijk als je er een automatische overschrijving van maakt, jaarlijks, of per maand. Dan hoef je nergens meer aan te denken!
Annet
09-02-2011 om 20:06
Ik wacht tot ik een herinnering krijg
Vorig jaar heb ik al aangegeven dat ik de methode nogal ouderwets vind. Er wordt afgewacht of een donateur het volgende jaar zelf denkt aan een donatie. Nou, niet dus, in de meeste gevallen.
Ik heb ook aangegeven dat ik het geen probleem vind om elk jaar een soort factuur of herinnering te krijgen. Daar zou over nagedacht worden.
Ik heb nog geen resultaten gemerkt. Ik ben bereid elk jaar een donatie te doen maar ik wil het wel een beetje makkelijker hebben. Nu moet ik na gaan zoeken of ik betaald heb vorig jaar, hoeveel dat was, betaling regelen. Veel werk als dit niet je grootste prioriteit is. Ik wil gewoon een factuur die ik kan doorsturen naar echtgenoot (hij regelt het telebankieren) en dan ben ik klaar.
Monet
09-02-2011 om 21:16
Annet
Ik denk dat je de achtergrond van OudersOnline niet kent. Neem van mij aan dat het onmogelijk is om van de eigenaren van Ouders Online te vragen om alle donateurs eraan te herinneren dat ze weer mogen betalen.
Maak aub gebruik van de mogelijkheid om bij jouw bank een jaarlijkse automatische betalingsopdracht aan te maken, dan hoef jij nergens aan te denken, jouw man geen factuur te betalen, en de keihard vrijwillig werkende mensen achter de schermen van OudersOnline geen herinnering te sturen in hun vrije tijd die ze alleen snachts hebben.
Annet
09-02-2011 om 21:27
Toch niet
Ik ken de achtergrond van Ouders Online al jaren. Ik weet dat het hard werken is.
Vorig jaar heb ik hierop gereageerd. Er zou over nagedacht worden. Het is nou eenmaal niet van deze tijd dat mensen zelf moeten denken aan een betaling.
Een jaarlijkse betalingsopdracht doe ik niet. Hoe weet ik nou of ik over een jaar nog wil betalen?
Ik zie mijn reactie als tip. Ik betaal al jaren. Maar het gaat met horten en stoten om eerdergenoemde redenen. Volgens mij moeten er andere oplossingen zijn dat herinneringsberichten op het forum.
Ja, een andere opzet kost tijd. Maar het zou wel eens meer geld kunnen opleveren dan de tijd die het kost.
Puck
09-02-2011 om 22:25
Annet
Je kan er ook voor kiezen door iedere maand 1/12 van je jaarlijkse donatie automatisch over te laten schrijven. Dat is iets anders dan een automatisch incasso. Bij automatisch overschrijven houdt je zelf de regie en je kunt het stopzetten wanneer je wilt.
Simone
10-02-2011 om 10:49
Wat wordt er eigenlijk met het geld gedaan?
dat vraag ik me serieus af...
IK kom hier al jaren op dit forum en heb nog nooit een oproep tot donatie gezien...
Kaaskopje
10-02-2011 om 13:38
Annet
Even los van de vraag of je wilt doneren of niet is het absoluut wél van deze tijd dat je zelf je betalingen in de gaten moet houden. Ook al heb je overal automatische incasso's voor je bent en blijft zélf verantwoordelijk en niet het bedrijf, de instantie of wat dan ook waar je aan betaalt.
Ik ben zelf ook geen voorbeeldige betaler, dat geef ik eerlijk toe, maar dat is mijn 'fout'. Iedere herinnering die verstuurd moet wordt kost geld, dus bij iets als Ouders Online verwacht ik dat totaal niet. Bij een bedrijf waar ik iets bij afneem kost een herinnering tegenwoordig al snel een eigen bijdrage, en terecht vind ik. Maar dat soort bedrijven hebben een financiële administratie die dat allemaal bijhoudt. OO heeft dat niet op die manier.
Als je geen jaarlijkse betalingsopdracht wil doen, daar sta je vrij in vind ik, dan zou je op zijn minst jaarlijks na kunnen denken of je het weer wilt doen. Ik zou als vanuit jouw gedachtengang een herinnering júist erg opdringerig vinden.
Kaaskopje
10-02-2011 om 13:46
Na het lezen van de reactie van tops
ben ik het er wel mee eens dat een herinnering per mail of via het forum niets extra's kost. Ik denk dat ik daar ook minder 'dwars' van wordt dan wanneer een medeforummer die oproep doet. Het heeft mij overigens wel tot nadenken gezet, dat dan weer wel.
Monet
10-02-2011 om 16:54
Simone
http://www.ouders.nl/mdon2002-oproep.htm
Simone, in deze link lees je waarom Ouders Online donaties hard nodig heeft.
Annet
10-02-2011 om 21:45
Donaties moeten wel makkelijk gaan
Nee, ik houd ook niet van gezeur van organisaties waar ik donateur van ben. Ze mogen mij elk jaar een acceptgiro sturen maar niet ook nog verzoeken tussendoor voor speciale doelen en zo. En al helemaal niet bellen.
Maar ik houd ook niet van het zelf in de gaten houden van donaties. Hoeveel heb ik vorig jaar overgemaakt. Wanneer was dat? Of was dat dit jaar nog? Wat is het bankrekeningnummer, etc.
Als ik zo'n herinnering lees, ben ik het forum aan het lezen. Niet mijn donaties aan het bijwerken.
Wat vind ik ideaal?
Ik zou graag 1 mail willen per jaar met ongeveer de tekst:
Beste donateur, Wat fijn dat u vorig jaar heeft bijgedragen aan OOL met een bedrag van ..... euro. Dat wordt erg gewaardeerd want daarmee kunnen wij ..... en l..... en ....
Zou u ook dit jaar willen doneren? Natuurlijk kunt u het bedrag zelf kiezen (eventueel richtbedrag aangeven). U kunt uw bijdrage overmaken naar het rekeningnummer..... ten name van ......... onder vermelding van uw donateursnummer........
Wij danken u bij voorbaat hartelijk. Volgend jaar zullen wij u opnieuw benaderen voor een bijdrage.
Mocht u daar geen belangsteling voor hebben, dan kunt u reageren naar [email protected] Dan ontvangt u geen herinneringen voor donaties meer.
Voor mensen die niet eerder gedoneerd hebben (maar wel aangemeld zijn) zou ik een mail sturen met algemene info over nut en noodzaak. En het verzoek om donateur te worden en de vermelding dat ze maximaal 1x per jaar een herinnering krijgen om ook voor dat jaar te betalen. En dat ze dit altijd kunnen opzeggen.
Wedden dat Simone (en vele anderen) dan gaat betalen!!!!
Simone
14-02-2011 om 09:57
Monet enne pelle..
Monet: bedankt voor de link.
En Pelle: Ikke niet snap..
Simone
14-02-2011 om 11:01
Dank
Pelle, dank voor de instructies. Idd lees ik altijd zonder frames. Dat vind ik prettiger lezen. Dat verklaart ook gelijk waarom ik hierover nooit iets gelezen heb.
Ik ga me er gelijk in verdiepen!
Groet
Puck
14-02-2011 om 11:30
Nee simone
Niet verdiepen, nergens voor nodig.
gewoon je bijdrage storten om OO in de lucht te houden