Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Egel

Egel

14-01-2016 om 17:26

Harry Potter-spullen

Mijn dochter is bijna jarig, ze wordt 14 en vraagt Harry Potter-fanspullen. Ik heb wat op internet gezocht, ook samen met haar.
Ik heb een Engelse website gevonden met wat geschikte spullen.
En een website die Alie express heet, maar ik vind het moeilijk te bepalen of deze betrouwbaar is.
Tot slot heb ik gevonden dat de Primark (waar ik nog nooit ben geweest) Harry Potterkleding heeft. En leuke gympjes. Ik wilde ze net online gaan bestellen maar helaas, het lijkt erop dat dat niet online kan en dat we dan langs moeten

Eerste vraag is dus: als we langsgaan (is niet erg in de buurt helaas), is er dan veel of weinig kans dat de spullen die dochter wil, er zijn?

Tweede vraag: hoe kom ik er eigenlijk achter dat zo'n site waar ik meer kan kopen, betrouwbaar is? Amazon vertrouw ik wel, en ik neig er ook naar die Engelse site te vertrouwen. Maar die Alie express voelt niet helemaal goed (maar heeft erg leuke dingen, dochter werd ontzettend enthousiast).

Alvast bedankt!
groeten, Egel

Annelies B.

Annelies B.

14-01-2016 om 17:36

Aliexpress

Prima site. Bestel regelmatig en alles netjes geleverd. Een soort Chinese Marktplaats.
Let er wel op of je de spullen met gratis verzending kan bestellen. Er zijn er ook die met (flinke) verzendkosten leveren. Veel plezier met uitzoeken!

ali!

Ali heeft alles! Kwaliteit kan wisselen maar alles wordt keurig geleverd

goed te doen

Mini in the box, ali express, wel lange levertijden en minder kwaliteit. Dat geldt ook voor Primark. De HP liggen er meestal wel en anders genoeg keuze. Het is wel een zaak voor mensen die houden van rommelig, druk en warm.

Eko

Eko

14-01-2016 om 18:59

Ali

Wij bestellen regelmatig via AliExpress. Gaat hier altijd goed. De kwaliteit is wisselend, maar daarvoor moet je gewoon goed naar de reviews kijken. Let wel op de verzendtijd, dat is rustig 'n paar weken! En denk ook aan de kosten voor de douane (als het duurder is dan 22 euro mag het niet gratis worden ingevoerd).

Elisabeth

Elisabeth

14-01-2016 om 19:21

ja Ali

Is goed. Kan wel ff duren! Ik heb ook een Harry Potter toverstaf besteld vorig jaar voor haar verjaardag. Duurde 3 weken,maar netjes verzorgd geleverd!

Egel

Egel

14-01-2016 om 19:36

goed om te horen

Bedankt allemaal, goed om te horen dat Ali kan, mits ik op wat dingen let. Wat betreft de invoerrechten: mag het per bestelling maximaal 22 euro zijn, of per 'item'?
Jammer van de levertijd (ik denk dat dochter er wel tegen kan).
Gelukkig wordt er ook gereageerd op de Primark. Misschien kan ik een bezoek aan die winkel (die me nou niet echt leuk lijkt) combineren met bezoek aan familie, die daar wel best dicht bij woont.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-01-2016 om 19:45

invoerrechten

Bij die invoerrechten zit er nogal een verschil tussen de regels en de praktijk. Wij bestellen geregeld spullen in het buitenland en hebben echt nog nooit invoerrechten betaald. Maar heel som hoor ik van anderen dat ze wel extra kosten hebben moeten betalen. Ik denk dat het steekproefsgewijs gaat. Je kunt dus pech hebben.

Moni

Moni

14-01-2016 om 20:11

Leuke pyjama bij de Primark

Mijn dochter heeft een leuke pyjama gescoord en sokken van elk huis.

Ga in ieder geval niet op zondag naar de Primark.
Wij waren er op maandagochtend 11.00 uur. Ongelooflijk hoeveel mensen er dan al zijn. Niet te druk of zo maar wel drukker dan elke andere winkel die ik ken op maandagmorgen.

mijk

mijk

14-01-2016 om 20:45

etsy

Is voor dit sport dingen ook leuk! https://www.etsy.com/search?q=harry+potter

Mijntje

Mijntje

14-01-2016 om 21:29

Ooooo Mijk

Wauw wat leuk allemaal!

Eko

Eko

14-01-2016 om 21:31

Wij wel

Wij zijn wel eens verrast met invoerheffingen, best een dure grap (alleen al de kosten van de vervoerder waren iets van 17 euro, en daarnaast nog btw).

Het gaat om de waarde van de zending, exclusief verzendkosten. De meeste Chinese webwinkels zetten erop dat het om een gift gaat, dan is de kans groter dat hij er doorheen glipt. Maar er is altijd een kans dat je er tussenuit wordt gevist (en afgezien van het geld kan het ook nog weken langer duren voor je je pakketje hebt). Bij gratis verzending plaats ik zelf dus meestal meerdere kleine bestellingen achter elkaar, zodat ze allemaal onder de 22 euro blijven.

Egel

Egel

14-01-2016 om 21:35

leuk

Geweldig inderdaad, Mijk! Ik zie al heel veel moois en leuks. Dan wordt mijn dochter ook echt verrast.
Bedankt ook Eko! Nu weet ik wat ik moet doen of laten.

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2016 om 22:05

Ptimark

Primark heeft een super pyamalijn van HP, echt gaaf. En ik hou niet van druk,,warm en rommelig, maar het is t waard

Nog meer Primark

T-shirts, sokken, trainingspak, warme trui, huisbroek. Mijn dochter is fan en heeft kleedgeld. Win-win wat haar betreft. Kwaliteit is redelijk in vergelijking met sommige spullen van Primark.

Andere site: http://www.large.nl/search/harry%20potter/

Genoeg te kiezen van een klein prijsje tot best wel kostbaar.

Zet jezelf op de mailinglist, dan krijg je al een kortingsbon en heel regelmatig korting of gratis verzending. En een heel bijzondere catalogus

Nog meer Primark

T-shirts, sokken, trainingspak, warme trui, huisbroek. Mijn dochter is fan en heeft kleedgeld. Win-win wat haar betreft. Kwaliteit is redelijk in vergelijking met sommige spullen van Primark.

Andere site: http://www.large.nl/search/harry%20potter/

Genoeg te kiezen van een klein prijsje tot best wel kostbaar.

Zet jezelf op de mailinglist, dan krijg je al een kortingsbon en heel regelmatig korting of gratis verzending. En een heel bijzondere catalogus

Lange levertijd: http://www.miniinthebox.com/nl/harry-potter_c7741?keyword=harry+potter

Yvonne

Yvonne

15-01-2016 om 06:29

aliExpres

Werkt prima, duurt soms lang komt niet altijd aan. Maar ze hebben een kopers bescherming, als het niet aankomt open je het dispuut en geld staat binnen een paar dagen terug op je rekening.
Mijn dochter heeft ook een aantal HP truien en shirts van de primark

Postbezorger

Postbezorger

15-01-2016 om 07:21

Eko

Fijn dat ik nu eindelijk weet waarom ik zo vaak meerdere minipakjes uit Azië tegelijk krijg.

MamavanSenH

MamavanSenH

15-01-2016 om 08:43

Ja Ali

Goede site. Wij bestellen regelmatig wat daar. De 22 euro is per verkoper, dus als we bij 1 verkoper de 22 hebben bereikt dan zoeken we de volgende producten gewoon bij een andere verkoper. Vervolgens kun je wel alles gewoon in 1 keer afrekenen, lekker makkelijk en snel.
De verkoper krijgt het geld pas als je hebt aangegeven de producten te hebben ontvangen of als je dat niet doet na een bepaalde datum (staat altijd bij dat je tot een bepaalde datum een week of 6 verderop tijd hebt om te reageren als je het niet ontvangen hebt, daarna gaan ze ervan uit dat het ontvangen is en krijgt de verkoper het geld).
Ik let persoonlijk wel altijd op de beoordeling van de verkoper. Relatief nieuwe verkopers met nog weinig bestellingen en weinig beoordelingen laat ik liggen en ik bestel alleen als ze al veel bestellingen hebben gehad en positief beoordeeld zijn door de kopers. Er is hier nog nooit iets niet aangekomen. Gaat altijd goed.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-01-2016 om 08:48

Ali vs. V&D

Maar als de winkelstraten in de stad steeds saaier en leger worden en je kinderen geen werk kunnen krijgen weet je hoe het komt.

ook

ik zie dit draadje nu pas, maar hier ook harry potter fans.

de primark heeft ontzettend leuke harry potter kleding maar de winkel zelf is een gruwel. tenminste, afhankelijk waar je naar toe gaat. Ik ken de winkel in Eindhoven, daar kom ik liefst zo weinig mogelijk: druk, rommelig, juiste maten zijn niet te vinden, warm, vlucht!!!

maar ik ben nu een paar keer naar de primark in nijmegen geweest, op vrijdag- of zaterdag ochtend en die is prima te doen. Ruim, licht, opgeruimd en niet al te druk. Fijn!

we hebben laatst ook een shirt besteld bij Etsy (bericht van Mijk), en dat ging prima. Aflevering duurde wel anderhalve week, maar dat is iets waar je rekening mee kunt houden. daar hebben ze erg leuke shirts met combinaties van bv hongergames, harry potter en divergent: allemaal populaire boeken.

Egel

Egel

17-01-2016 om 12:42

helaas

Helaas, mijn man is vandaag naar de primark in Rotterdam geweest maar de Harry Potterlijn gaat eruit. Ze hadden alleen nog een pyjamabroek in een heel grote maat....goed balen! Ik zal nog wat andere Primarks bellen of ze nog ergens een restje hebben liggen. Vooral de gympen vond mijn dochter erg leuk.
Maar dan ga ik straks in ieder geval op Ali bestellen. Ondanks jullie positieve berichten, toch een beetje spannend vanwege het gedoe met invoerrechten en zo.
En misschien ook wat op Etsy. Het wordt een heel uitzoekwerk!

Ad Hombre, op zich ben ik het met je eens. Maar V&D heeft geen Harry Potterkleding en dat ik wat ze zoekt. Ik had graag gehad dat er een plaats was in Nederland waar ik naar een winkel kon gaan met die kleding, maar het leek erop dat dat alleen de Primark was, en die is bezig daarmee te stoppen.
Wij kopen boeken bijvoorbeeld heel bewust in onze plaatselijke boekhandel (eventueel bestellen we iets bij hen). We doen zelfs gewone boodschappen lang niet allemaal bij de supermarkt, maar ook bij allerlei kleinere winkeltjes. Zit ik me nou te verdedigen. Eh, ja.

Bedankt iedereen!

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2016 om 14:01

Egel

Zoetermeer heeft nog volop

Egel

Egel

17-01-2016 om 15:13

Super Fiorucci

Mijn man zit al in de trein! (en ik heb gebeld met de primark)

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2016 om 17:38

Egel

Graag gedaan!

Egel

Egel

20-01-2016 om 20:46

Ja, en:

en het hielp ook Fiorucci. Mijn man heeft leuke dingen meegenomen. Ik heb er echt zin dat ze binnenkort alles uitpakt.
Mijn ouders heb ik een link gestuurd uit een van de andere opties. En zelf heb ik ook iets van ver weg besteld (dat is natuurlijk nog niet binnen).
Hartelijk bedankt allemaal!

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2016 om 16:25

Egel

Fijne verjaardag alvast!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.