Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
jessica5

jessica5

29-10-2009 om 00:27

Halloween of Sint Maarten?

Wat doen jullie aan Halloween in jullie buurt?.
Vorig jaar zijn ook onze kinderen weer langs de deuren geweest en het bleek een groot suxes. We kregen een volder door de bus dat je kind mee kon lopen en dat als je zelf het leuk vond om mee te doen een Tekening op het raam kon plakken dat er bij jou wel aangebeld kon worden(voor snoep). Ook ik heb meegedaan vorig jaar en kwam aan de deur als heks. Ook dit jaar doen wij mee de jongste twee van 7 lopen mee en wij aan de deur.
Toen we nog in het Noorden van het land woonden was er Sint Maarten,hier doen ze in het Westen aan halloween.
Hoe gaat het bij Jullie?. Halloween of Sint Maarten?.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-10-2009 om 07:15

Halloween

Mijn kinderen,samen emt andere kinderen uit de buurt,vinden eht leuk om in vol ornaat langs deuren te gaan.En verder organiseert de school van jongste elk jaar een spannende halloween speurtocht voor het hele gezin in het grote park vlakbij school.
Groetjes,bastet

Helemaal niks

Ik vind het hartstikke leuk, al die feesten. Ik pas de sfeer in de woonkamer ook aan op Halloween, van mij mogen ze best aan de deur komen voor snoepjes!
Maar helaas... er wordt gewoon niks aan gedaan hier, ik hoor er nooit iemand over.

Het eerste jaar dat we hier woonden had ik voor Sint Maarten snoepjes enzo in huis gehaald, heb de hele avond zitten wachten, geen kind gezien... Dat doen we dus niet meer. Maar jammer is het wel...

Jessica de Vries

Jessica de Vries

29-10-2009 om 10:46

Doe er niet aan mee

Hier is het gewoonte om Sint Maarten te lopen, iedereen, wij ook, loopt in de winkelstraten, daar is nou eenmaal het meeste te halen, geen kinderen dus aan de deur.

Als ze voor Halloween langskomen krijgen ze niets. Ik doe daar niet aan mee. Vind het veel leuker als kinderen een liedje zingen en en een kleine beloning ontvangen/verwachten dat het trick or treat verhaal. Kwestie van invalshoek en achtergronden. Halloween is van oorsprong een feest om boze geesten te verjagen, op 31 oktober snachts (dat is toch de dagn van Halloween), is er ook een bijeenkomst van heksen. Niet mijn hobby.

Brianna F

Brianna F

29-10-2009 om 11:21

St. maarten

Hoewel ik mijn huiskamer inmiddels helemaal in halloween sferen heb gebracht, doen ze er hier verder niets aan. Nou, dan doe ik het toch zelf
St. Maarten wordt hier wel gevierd, met lampionnenoptocht, grote troshoop waar de brand in gaat, het uitdelen van warme wafels en kinderen die met hun lampion langs de deuren gaan. Liedje zingen=wat lekkers.

Maxime.M

Maxime.M

29-10-2009 om 12:39

Hier niets

Hoi,

Hier ('t Gooi) geen St.Maarten of Halloween aan de deur. Zelf ook nooit gedaan trouwens. En ik vrees dat als er ineens kinderen aan de deur staan dat ik dan inderdaad met een pot augurken ofzo naar de deur moet want ik heb nooit snoep in huis, aiai (en ik ga het nou ook weer niet kopen, de kans is heel groot dat er zoals altijd niemand komt)

Maxime

reina

reina

29-10-2009 om 16:18

St maarten

Zolang Almere bestaat wordt er al st Maarten gevierd ( de eerste keer werd ik erdoor verrast (woonde daarvoor o.a. in het Gooi en op de Veluwe).

Sera

Sera

29-10-2009 om 20:35

Leuk

Ik vind Halloween helemaal geweldig. Hier gaan de kinderen (nog) niet langs de deuren maar dat is ook omdat we twee weken later St Maarten hebben. Ik zou het wel heel leuk vinden als er plotseling kinderen aan zouden bellen. Gelukkig heb ik altijd snoep in huis.

Ik heb het huis helemaal in Halloween sfeer versierd. Afgelopen weekend heb ik samen met de kinderen pompoenen uitgehold en Halloween versiering gemaakt.

Met Halloween geven we ook een feestje. Iedereen verkleed. Ik ook, de kinderen ook! De kinderen hebben ook vriendjes uit mogen nodigen voor het feestje. 's middags is er dus een feestje voor de kinderen en dan 's avonds voor de volwassenen.

Ik ben echt dol op Halloween!!

Eigenlijk op alle feesten!

Sint maarten!

Hier is er op 11 november al jarenlang een lampionnenoptocht. De kinderen gaan dan achter het orkest aan naar de kerk, waar het verhaal van Sint Maarten verteld wordt. Een paar kinderen mogen dan Sint Maarten en de bedelaar spelen. Het is erg leuk, en de kerk zit helemaal bomvol met kinderen.
De laatste jaren gaan de kinderen hier ook wel langs de deuren. Onze kinderen (nog) niet, die gaan wel mee naar de optocht en naar de kerk. Meestal maken we zelf lampions.

ayla

ayla

30-10-2009 om 08:22

Hier

is er altijd met Halloween een spokentocht door de buurt voor de kinderen vanaf 8 jaar. georganiseerd door het buurtcomite. Ik weet dat het altijd een groot succes is en dat vooral de meisjes altijd vreselijk moeten gillen.

Mijn kleutermeisje heeft met haar duikschool een halloween duik. De kinderen mogen verkleed komen en dan in het donker duiken en zwemmen

Hier geen van beide

maar met Sint Maarten gaan wij zelf wel altijd met de kinderen een stukje in het donkeer met lampionnen wandelen.
Lampionnen heb ik ooit zelf gemaakt voor de kinderen met hun naam erin. Vinden ze geweldig en buurtgenoten die we tegenkomen vinden het geweldig!

Gr Pham

M-choice

M-choice

30-10-2009 om 12:25

Film avond

Ik organiseer voor een aantal kinderen uit de klas een film avond met een "enge" film. Enge snoepjes, griezelige drankjes, verkleedpartij en het huis wordt versierd.

Vorig jaar groot succes!

neteret mut

neteret mut

30-10-2009 om 12:45

Beide wel een beetje

Je ziet veel halloween versieringen en een paar jaar geleden kwamen er ook een paar kinderen aan de deur met halloween, vorig jaar niet. Met St Maarten komen er meer aan de deur maar dan overdag. Het is hier de gewonte om overdag langs de deuren te gaan en dan zonder lampionnen, liefst wel verkleed als Martinus. Het is dan ook een vrije dag en de kinderen hebben dus geen school. Ik vind het helaas veel minder sfeer hebben. Met driekoningen is er nog eens kans dat er kinderen aan de deur komen om te zingen voor snoep. Heb ze de afgelopen jaren niet gezien, maar goed het zou kunnen dus.

Judith

Judith

31-10-2009 om 22:39

Geen van beide

Hoi,
Geen idee wie St. maarten was terwijl ik in een katholiek dorp in het westen ben opgegroeid en nu in Brabant woon. Hier komt nooit een kind aan de deur om mooi te zingen, of het nou St. Maarten, Halloween of Driekoningen is.
Halloween werd dit jaar wel op school gevierd, en dat was een groot succes. Ik heb zelf meegedaan als waarzegster en ik mocht 65 kinderen van de groepen 7 en 8 de toekomst voorspellen. Was geweldig! Ik moest oppassen dat het allemaal niet te echt werd, met dat Duitse accent erbij. Bovendien was ik onherkenbaar.
Het is 1 keer gebeurd dat mijn zoontje meedeed met een Halloween-langs-de-deuren. Dat was zomaar een keer georganiseerd door de grote zus van een vriendje. Ik had mijn zoon leuk verkleed en hem een plastic tas meegegeven. Hij kreeg vervolgens al het snoep want verder had niemand een tas bij zich. Hij vond het dus wel een succes!
Eigenlijk vind ik het jammer dat de langs-de-deuren traditie hier niet bestaat. Toch best leuk, van die zingende kinderen....

Groet, Judith

reina

reina

01-11-2009 om 10:31

Kastanjet

Heb je de school gebeld? Misschien hebben ze er daar helemaal niet aan gedacht dat het bij jullie geen traditie is, als juf erbij vertelt dat het niet overal gevierd wordt, bijv in het dorp van kastanjetdochter niet en dat zij hem thuis bijv. buiten mag hangen die avond en daarvoor iets krijgt van haar papa en mama, vindt ze dat misschien ook okee?

Halloween gisteren

Gisteren hier een hele horde buurtkinderen aan de deur gehad en ook kinderen die ik hier nog nooit in de buurt had gezien! Het waren echt véél meer kinderen dan andere jaren. Op een zeker moment was het snoep gewoon op. Gelukkig vond ik nog een zakje snoephartjes en kreeg de rest er daar een paar van.

Maar wat ik opvallend vond was dat heel veel kinderen niet eens 'dankjewel' zeggen! Ze roepen 'snoep of je leven' of 'snoep of je onderbroek' en dan is het snoep inladen en wegwezen. Dan vind ik St. Maarten toch leuker met die lampionnetjes en kinderen die een liedje komen zingen. Maar dat wordt hier niet gevierd.

Lou

Lou

01-11-2009 om 15:41

Sint maarten leuker

Ik vind de Halloween-kreet ook een stuk minder vriendelijk dan het liedje bij Sint Maarten. Inderdaad, zoals Triple zegt: roepen, inladen en wegwezen. Vorig jaar had ik met Halloween nog een paar kinderen aan de deur, maar toen had ik niets in huis. Dit jaar bleven ze weg. Voor een lampion en een liedje op 11 november geef ik daarentegen graag wat lekkers.

groet,

Lou

Als het doel...

Als het doel snoep vergaren is...

Dan is het voor de kids enorm geweldig natuurlijk.
Of het nu St. Maarten is of Halloween.

Wij ouders hebben nog wekenlang de nasleep van hyperactieve stuiterende kinderen die elke dag om hun dosis 'Candy Meth' op te eisen. Maar gelukkig weten ze zelf niet hoeveel ze vergaard hebben

Ikzelf ben groot geworden met St. Maarten, mijn vrouw kende het eigenlijk niet. Onze kids gelukkig wel en ik vind het ook een leuke traditie die voor mij niet uit de deur gegooid hoeft te worden voor Halloween.
Niets leuker dan een vals deuntje zingen om vervolgens een snoepje te vergaren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.