Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Groeten uit België

Hoi, zo te lezen zou je baad hebben bij een stukje balans, lees spirituele voeding, zodat je je beter en rustiger, kalmer gaat voelen.
Allereerst heb je hier niks voor nodig want alles is in potentie al in jezelf aanwezig.
Het gaat meer om een andere manier vinden om in het leven te staan zodat je minder de behoefte voelt om je met anderen te vergelijken, minder de behoefte voelt om jezelf te rechtvaardigen om iets te doen in je leven.
Er was al een tip gegeven over een boek. 
Een ander boek wat ik je zeker zou willen aanraden is 
De Kracht Van Het Nu geschreven door Eckhart Tolle. Hij gaat daarin veel in op het ego in ieder mens en hoe we ons vrijer kunnen voelen als we meer in het moment leven. Dan gaan we rustiger worden in ons hoofd en vind er geen kompetitie meer plaats in jezelf naar de ander. Je leeft vanuit jezelf en het dagelijkse leven krijgt veel meer kwaliteit.

Er is wel veel oefening voor nodig maar niks van kwaliteit komt makkelijk.

Werk jij nu voltijds @TO? Ik begrijp dat je in België ook vaak niet zomaar voor parttime werken kunt kiezen? 

Ik Had dat ook,ook al was mijn jongste toen al 13jaar.... Ik werkte in de verpleging, en was het echt helemaal zat...Heb toen in het wilde weg gesolliciteerd, en ben als begeleitster op een woongroep terecht gekomen.  Daar wonen mensen die een geestelijke beperking hebben.
Nu werk ik daar niet meer maar werk nog steeds met jonge mensen in een dagopvang.....In deze baan kan ik rustig nog 8 jaren werken tot ik gepensioneerd ben.

Ik was geloof ook een beetje klaar met "zorgen"....Het altijd moeten geven....

Als je zoveel tijd op je werk uit je neus kan zitten vreten, zou het natuurlijk het mooist zijn als je voor een deel thuis kunt werken met de kinderen spelen uit je neus vreten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.