Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Eva

Eva

13-10-2012 om 15:37

Goede voorbeeld....grr

Even van me afschrijven...
We hebben een nieuw bankje in een zijkamer waar de kinderen altijd speelden (en op de oude bank ook aten/rotzooi maakten - toen niet erg). Nu nieuw bankje en afgesproken dat ze daar NIET mogen eten, snoepen en drinken.

Guess what: mijn man zit daar nu en zit te eten, grrrr. Terwijl dochter van 11 erbij zit.

Het erge is dat als ik er nu wat van zeg hij vast heel boos wordt (kan niet zo goed tegen dit soort opmerkingen van mij), en dat komt me op dit moment niet zo handig uit. Dus laat het maar, zucht. Maar hoezo het goede voorbeeld geven....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

13-10-2012 om 15:54

Ja weet je. . .

ik vind het niet echt nodig meer om 11 jarige kinderen dit te verbieden. Ze zijn toch oud genoeg om netjes te doen? En dat is natuurlijk dan ook het punt waarom je man het in ieder geval wel mag: hij eet netjes (neem ik aan ). Dus ipv haar te verbieden zou ik het wel toelaten onder duidelijke uitleg en afspraken.
En ik vind overigens niets mis met onderscheid tussen volwassenen en kinderen, dus jongere kinderen die inderdaad minder goed opletten/onhandiger zijn vind ik dat je best kunt verbieden het te doen en het zelf wel doen (niet pontificaal ernaast denk ik dan ).
groet,
Angela

Ach

zo gaan die dingen.

Man was met modderschoenen door de kamer gelopen (plavuizen, niet erg, maar je ziet het wel). Ik grijns: vroeger tegen de kinderen zeiden we: schoenen bij de deur! 'Heb ik gedaan,' zegt hij. ??? Ja, ik kwam door de achterdeur binnen en heb ze bij de voordeur neergezet. Net mijn zoon, maar dan x jaar later

Iedereen lapt zulke regels weleens aan zijn laars. De meeste mensen zeggen 'niet eten bij de computer'- en welke OO'ers zondigen daar niet tegen? Zie je wel!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-10-2012 om 10:11

De toon?

Kun je je man niet met een grapje aan de afspraak herinneren? Dat werkt hier het beste, ook bij mij.
Niemand vindt het fijn om als een klein kind terecht gewezen te worden....

Wat was de afspraak

en stond je man er wel achter?
Ik vind het raar dat je op een bank niet mag eten of drinken als volwassene of 11 jarige. Maar misschien heb je ook nog jongere kinderen?
Heroverweeg samen met je man nog even deze afspraak. Mogelijk staat hij er niet echt achter. Of vindt hij dat het alleen voor de kinderen geldt en niet voor hem, wat ik mij heel goed voor kan stellen.
Geen reden voor boosheid lijkt mij.

koentje

koentje

14-10-2012 om 14:32

Haha,

niet mogen eten en drinken op de bank. Waar ga je met je visite koffie drinken dan? Of mag het dan wel?
Lekker voorbeeld zeg...☺

Rafelkap

Rafelkap

14-10-2012 om 18:48

Sommige dingen gelden alleen voor volwassenen of vanaf hun 18e. Wij drinken wel koffie en eten met bordje op schoot op de bank, kinderen niet. Autorijden en wijn drinken mogen ze hier voorlopig ook niet. Verschil moet er zijn

Eva

Eva

14-10-2012 om 21:35

Mach

Bedankt voor jouw invalshoek. Heb inderdaad de gemaakte afspraak geher-evalueerd. Gewoon besproken, hoefde hij niet boos te worden .

Afspraak is nu: niet eten, snoepen en drinken op die bank, tenzij een van ons erbij is en toezicht kan houden of het goed gaat (hebben inderdaad ook een jonger kind, waarbij morsen nog sneller voorkomt).

Eva

Eva

14-10-2012 om 21:36

Koentje

Haha, het is niet DE bank in de woonkamer, maar een (hele nieuwe best dure) bank in een zijkamer.... Daar zit het bezoek dus niet.

Op de andere bank (die is oud) mag wel gegeten en gedronken worden.

Merel

Merel

15-10-2012 om 09:10

Ligt er aan wat

Het ligt/lag er hier wel aan wát er gegeten werd, we hebben n.l. een witte bank! Hij heeft wel wasbare hoezen hoor, maar toch. Toen de kinderen klein waren moesten ze maar aan de salontafel zitten (of de gewone tafel), toen mochten ze niet op de bank zitten tijdens het eten en met drinken lag het eraan wat het was. Glaasje kleurloze drank, daar was ik minder moeilijk mee dan knalrode ranja. Koekjes mogen ook best op de bank gegeten worden, een bord spaghetti met rode saus niet. Nu zijn ze groter en gaat het niet meer zo vaak mis, en als het zo is, weten ze wat ze moeten doen, want dan is snel schoonmaken wel noodzakelijk.

Nieuwsgierige vraag

Waarom koop je een dure nieuwe bank voor een zijkamer waar geen bezoek komt, waar alleen je eigen gezin verblijft (maar niet mag eten en drinken?)

Ik zou een mooie nieuwe bank zetten in de zitkamer en in de zijkamer wat ouds waar 'alles' mag. Maar goed, er zit vast een heldere redenring achter!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.