Dendy Pearson
10-09-2012 om 15:08
Ggd
Hallo,
Onze dochter zal dit jaar opgeroepen gaan worden voor het onderzoek van de GGD. Ze zit in groep 7. Ik heb begrepen dat er dan ook over haar gepraat gaat worden met de leerkracht.
Met onze jongste komen wij al niet meer bij het cb en eigenlijk willen wij het onderzoek bij dochter door de ggd ook niet meer.
Ik weet dat het ook niet hoeft, dat ik dit kan afzeggen. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Hoe doe ik dit het beste?
Mvg,
Dendy
Temet
10-09-2012 om 15:41
Contact opnemen
Ik zou zowel met de GGD als met de school contact opnemen (schriftelijk, bewaar kopie) en doorgeven dat je niet wilt dat zij in het onderzoek betrokken wordt en dat je nadrukkelijk ook niet wilt dat de school/leerkracht informatie over haar aan de GGD verstrekt. En dan zou ik dat ook nog even apart tegen de leerkracht zeggen, voor het geval de school intern e.e.a. vergeet door te geven.
groeten,
Temet
Fiorucci
10-09-2012 om 15:57
Dat...
Dat kun je aangeven op de info die je krijgt voor het onderzoek plaatsvindt. Voor de zekerheid heb ik het ook de leerkracht gemeld.
Leen13
10-09-2012 om 18:24
Je dochter
Ook inlichten dat je geen toestemming geeft. Licht dat ook toe voor zover ze daar oren naar heeft. Je wilt niet er dingen opgeschreven worden die 34 jaar later nog opduiken in een dossier. En een onbegrepen opmerking is zo gemaakt. De campagnes zijn gespitst en geneigd om van alles te signaleren dat mogelijk iets zou kunnen zijn maar het in de meeste gevallen niet is.
Temet
11-09-2012 om 12:32
Annej, niet overdrijven
Niet overdrijven AnneJ! Die dossiers worden bewaard tot het 'kind' 34 is (bijna net zo lang na zijn meerderjarigheid als de minderjarigheid geduurd heeft) maar dit kind zit al in groep 7 en zal dus zo'n 9 jaar oud zijn. Het valt dus reuze mee: foute opmerkingen worden niet meer dan 25 jaar bewaard
Groeten,
Temet
Leen13
12-09-2012 om 21:10
Register
Helaas houdt ik er ook rekening mee dat je met een weigerbriefje ingevoerd wordt in een register van weigeraars. Net als met het EPD waar ik ons toen ook niet uitgeschreven heb omdat ik ook niet in een register van weigeraars wil.
Genista
12-09-2012 om 23:37
Geen gebruik van de uitnodiging
In de brief stond dat het een uitnodiging was om mee te doen aan onderzoek bla-di-bla en dat je bezwaren kon aangeven bla-di-bla.
Wij hebben geredeneerd dat je van een uitnoding gewoon geen gebruik kan maken. Dat heb ik dus ook gemeld aan ggd en leerkracht: we maken geen gebruik van de uitnodiging. Dan hoef je een en ander ook niet toe te lichten, zoals bij een bezwaar, je deelt alleen mede dat kind niet meedoet. Wel heb ik expliciet vermeld dat ze ook geen vragen aan kind gaan stellen. Dat is om te voorkomen dat bij kind gaan vissen naar redenen datkind niet meedoet en dat wil ik voorkomen.