Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

28-08-2009 om 09:14

Gezocht: moeders met bijstandsuitkering die het lukt de eindjes aan elkaar te knopen

betaald bericht

Krantenmagazine zoekt: Moeders met een bijstandsuitkering die het lukt de eindjes aan elkaar te knopen
Voor een artikel (interview + foto) in Volkskrant Magazine zoek ik bijstandsmoeders die (redelijk) kunnen rondkomen van hun uitkering. Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Wat moeten ze daarvoor laten? Waar proberen ze nooit op te bezuinigen? Hoe denken de kinderen erover: komen ze weinig/niks te kort of toch wel? Alle deelnemers lezen hun tekst na voorafgaand aan publicatie.
Meer info? [email protected]
Dank alvast!
Lara Aerts

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Millenia

Millenia

28-08-2009 om 10:35

Merkwaardig toch weer

Vaders met een bijstandsuitkering doen er niet toe, kennelijk. En gezinnen met een bijstandsuitkering ook niet. Ik neem aan dat de moeders in de bijstand in de meerderheid zijn in dit land. Maar om hen nou alleen te interviewen....

En dan nog

Waarom zou een redactie niet speciaal moeders mogen zoeken? Hun artikel...

Millenia

Millenia

28-08-2009 om 14:23

Ja ja

ze mogen van mij prima een artikel schrijven over moeders met een bijstandsuitkering. De reden dat ik de vraag raar vind is vanwege het vervolg van het bericht. Want daaruit blijkt dat men zich wil richten op: hoe kom je rond van dat bedrag? En dat rondkomen heeft niets met moeders te maken. Als het gezinnen zijn, is er geen reden om alleen moeder te interviewen. De journaliste gaat er zo te zien stilzwijgend van uit dat moeders de poet beheren?

liora

liora

29-08-2009 om 08:11

Let op

"Alle deelnemers lezen hun tekst na voorafgaand aan publicatie."

Je mag het dus lezen, maar als je het oneens bent met hoe je over komt, staat er niet dat het wordt veranderd.

Rafelkap

Rafelkap

29-08-2009 om 08:25

Saai

En dan wordt het vast weer het zoveelste artikeltje over dat het allemaal wel meevalt, zo'n bijstandsuitkering. Ja, dat is weer zo'n bij-de-kapper/komkommerverhaaltje in tijden van crisis!
Volgens mij lukt het ook nooit om eens wat nieuws te verzinnen, in 'de bladen' (daarom lees ik ze ook nooit), elke paar jaar circuleren dezelfde onderwerp in zgn. een nieuw jasje.

Millenia

Millenia

29-08-2009 om 13:52

Fladderbeest

ze vraagt niet naar bijstandsouders. Ze vraagt naar bijstandsmoeders....

Holiday

Holiday

30-08-2009 om 11:15

Eens met fladderbeestje

Waarom zou je je lenen voor zo'n artikel. Het wordt het zoveelste verhaal dat we nu wel kennen en waar je zelf als bijstandsouder geen fluit wijzer van wordt. Of voor wie is het artikel bedoeld eigenlijk. Voor je collega- bijstandsouder om hem/haar een hart onder de riem te steken danwel een mes in de rug? Het is maar net hoe je het ervaart, te lezen dat je collega het wel redt en jij niet. Of is het artikel bedoeld voor de niet-bijstandsouder, kijk es hoe goed jij het hebt en hoe het ook kan?

Nou, ik val buiten de doelgroep maar als ik bijstandsmoeder was dan zou mijn eerste vraag nu zijn, wat schuift het.

Marleen

Marleen

30-08-2009 om 21:27

Heel goed

Even een tegengeluid, ik vind het goed zo'n artikel! Want voor menig bestuurder is het een ver-van-mijn bedshow, de uitkering. En een artikel kan dingen inzichtelijk maken. Verder kan het mook nog tips opleveren voor andere bijstandsgezinnen, al betwijfel ik of die een Volkskrant lezen, in ieder geval niet met een abonnement, veelte duur. Misschien een idee voor de schrijver van het stuk, biedt een gratis abonnement aan!
Groetjes, Marleen.

Lara Aerts

Lara Aerts

31-08-2009 om 11:51

Aanvullende info

Dank voor al jullie reacties. Ter aanvulling:
* ook bijstandsvaders? Graag!
* alleen bijstand? Nee, ook ouders met een inkomen op of rond bijstandsniveau zijn meer dan welkom te reageren. Een ouder die parttime werkt en een inkomen heeft op of rond bijstandsniveau omdat tijd met kinderen belangrijker is dan een hoge materiele levensstandaard. Of een kunstenaar met weinig inkomen en/of een wik-uitkering. Kortom: alle ouders die creatief met weinig geld omgaan en daarover willen vertellen.
* nalezen? uiteraard ter correctie.

Ken/ben jij zo iemand? Stuur me een mail voor verdere info en overleg.

Dank alvast!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.