Temet
19-09-2011 om 10:02
Gek liedje- wie weet het vervolg?
Gisteren barstte kleuterzoon in zingen uit:
"Wie heb ik aan de lijn?/ Een everzwijn/ Wat heb ik nu gehoord?/ K3 vermoord!"
Daar moest ik erg om lachen en ik vroeg hoe het verder ging, maar hij wist het niet. Hij had het van een jongetje op de opvang.
Is er een vervolg op deze fraaie tekst?
Groeten,
Temet
Tinus_p
19-09-2011 om 10:13
Heu
Is er een vervolg? Klinkt alsof Tele-Romeo van K3 is gepardoieerd, zoals eerder de herdertjes lagen bij nachte en midden in de winternacht.
Marjolein
19-09-2011 om 10:16
Wel ander gek liedje...
Sorry, Temet ik heb niet het vervolg. Was het liedjes weekend?
Mijn zoon zong dit weekend tijdens de reclame op tv: "Lelly Kelly schoenen staan je niet goed, je krijgt schimmel aan je voet, o jeh!" Zielig voor de reclame tijgers
Temet
19-09-2011 om 10:24
Tinus
Dan moet ik nu natuurlijk Tele Romeo op gaan zoeken, want dat is me tot nu toe ontgaan. Althans, de tekst, het deuntje kwam me wel bekend voor.
Oudste is een zoon, weet dat K3 'voor meisjes' is, dus daar blijven wij in huis gelukkig voorlopig van verschoond (totdat dochter naar school gaat, schat ik zo in)
Groeten,
Temet
Temet
19-09-2011 om 11:04
Inderdaad tinus
Even gejoetjoept en inderdaad, je hebt gelijk. Maar het refrein van dat liedje heeft 8 regels, de versie van zoon had alleen de eerste vier dus misschien zitten er nog 4 in het vat ...
Groeten,
Temet
Evanlyn
19-09-2011 om 11:17
Parodie op justin bieber
"Ik ben al 16/ Ik lijk wel 8. Op de TV/ wie had dat gedacht. In de top 40/ hoor ik niet thuis. Want ik heb geen balhaar, balhaar, balhaar, oh! ik heb geen balhaar, balhaar, balhaar,oh!" en dan da capo ad nauseam.
En dat alles heel vredig tijdens het lego-en.
ChrisH
19-09-2011 om 12:09
Oh temet
Dat vreselijke K3-nummer! Ik heb het zoon talloze malen horen zingen, in allerlei variaties: "wie heb ik aan de lijn" en dan rijmen maar.
Ikzelf zat er dan de rest van de dag mee in mijn hoofd, terwijl het naadloos overging in het refrein van de cover van de Hermes House Band van I will survive van Gloria Gaynor (nananana nanana nananana).
Ben erg blij dat ik het nooit meer van hem hoor
Chris
Temet
19-09-2011 om 12:30
Chrish
Ook bij mij wordt het in het hoofd een soort K3/Gaynor hybride, dus je bent de enige niet
Groeten,
Temet (krijgt het nu helemaal niet meer uit de kop)
Tink
19-09-2011 om 22:56
Ach ja
Volgens mij wordt K3 voortdurend geparodieerd. Ik hoorde jongste zoon (8) vanmiddag iets zingen wat leek op 'Oya lélé, zak door de plee' en dan nog 2 regels die ik weer vergeten ben.
Van mij mag ie dat trouwens niet doen in het bijzijn van kleine zusje van 3, want die is dol op K3 (en zingt heel aandoenlijk mee van 'wie heppik aamelijm' haha)
Annie
20-09-2011 om 16:13
Sesamstraat
Sesamstraat wie komt er in sesamstraat... ...Pak je teddybeer, trek aan Pino's veer in sesamstraat, in sesamstraaaat. Een grote hit hier die geregeld in de auto wordt gezongen door de mannen achterin. Arme Pino.
Pennetje
20-09-2011 om 18:25
Of hier op de eerste basisschool van dochter, die echt overdreven christelijk was: in plaats van 'Tijd van scheiden is gekomen, gaat gij met mij mee o heer' werd het 'Tijd van schijten is gekomen, enz'. En dan moest de meester natuurlijk weer straf uitdelen.
Wij deden het vroeger al met Beertje Colargol: Ik ben beertje Colargol, beertje dat kan n**ken, met mijn dikke berenp*k maak ik alle meisjes dik, twietwietwietwietwietwiet. En een lol dat we dan hadden, zucht. Kleutervariant van nu: Bob de Bouwer, onderbroekenvouwer.
dirksmama
21-09-2011 om 18:35
Wat oudere versie
Op de school waar ik aantal jaar geleden werkte hoorde ik:
Wie heb ik aan de lijn hallo hallo
Het is Saddam Hoessein hallo hallo
maar verder kwamen ze dan niet, meestal lagen de heren dan al in een deuk.
Ik ben trouwens diep geschokt over beertje Colargol. Jeugdillusie kapot.
Kent iemand trouwens dat liedje van Thierry de Slingeraar?
Iets met 'Ik ben Thierry de Slingeraar, kom uit Frankrijk, ben zestien jaar, ben verliefd op Isabel, Isabel, laat die oude heks maar komen' of zoiets.
Belle Époque
21-09-2011 om 22:20
Ja
Ik moet bekennen dat ook wij die versie van Beertje Colargol kenden
Iets netter, cathegorie onderbroekenlol: "Hallo Meneer de Uil, uw onderbroek is vuil, en was hem dan weer schoon, in Biotex gewoon" (tweede twee regels worden hetzelfde gezongen als de eerste twee).
"Ik ben Thierry de Slingeraar, ik slinger de hele wereld in elkaar..." (en wat was ik verliefd op die vent, al was ik hoogstens een jaar of acht...!)
tonny
21-09-2011 om 22:21
Ah ja thierry
wij hadden nog geen TV toen hij op zondagavond te zien was, maar ik zag 't wel eens bij een buurmeisje. Heel romantisch en spannend, herinner ik me. Maar het liedje weet ik verder ook niet meer, kan de Nederlandse versie op Youtube niet vinden.
tonny
22-09-2011 om 08:42
Ja dat haar!
tjongejonge, geen sprietje scheef, en dat in de haarlak- en gelloze tijd van 1500/1600 (of zo).
Maar de Nederlandse versie van het liedje, heb je die nu al?
Puck
22-09-2011 om 10:49
Die van dirksmama ken ik ook
Variatie op die van Dirksmama:
Wie heb ik aan de lijn
Saddam Hoessein
en weet je wat hij zegt
K3 is slecht
Evanlyn
22-09-2011 om 13:15
Na de pabo
Een vriendin van mij stond na de PABO voor haar eerste kleuterklas. Met Sinterklaas moesten de kleintjes de Goedheiligman "Sinterklaas is jaaarig" toezingen. Mijn vriendin zong de eerste woorden en realiseerde zich opeens dat de laatste versie die zij gehoord had, en dus de enige die zij zich kon herinneren, verder ging met "zet hem op de pot...(enz.)". Ze heeft verder maar geplaybackt. Pas dus maar op....
Temet
22-09-2011 om 14:51
Yep
Die van Beertje Colargol ken ik ook nog. Dat wil zeggen, de eerste twee regels. Die ik gelukkig ook nog in het origineel ken.
Groeten,
Temet
dirksmama
22-09-2011 om 17:23
Meneer de uil
Hier was het
Hallo meneer de Uil
Uw onderbroek is vuil
Stop 'm in de was
en was 'm met das(h)
Evanlyn
22-09-2011 om 22:16
En nog eens k3
Vasn Afrika tot in Afghanistan/Word je neergeschoten door de Taliban
(en dan "drrrrr!" en allemaal op de grond vallen). Overigens, dat "drrrrr" is voor mij wel nieuw; in onze tijd was dat "pieuw pieuw" of "pauw pauw". Zelfs op de basisschool heb je nu machinegeweren in plaats van pistolen.
Vertigo
23-09-2011 om 00:00
Haha pino!
Lig ik hier in de sponde te schudden van het lachen: pino's veer!
Kan niet wachten op de flauwe grappen hier..
Nu lagen ze dubbel omdat ik bert en ernie playbackte
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
albana
23-09-2011 om 13:40
Bananen en adam en eva
En jullie kennen niet 'eet veel bananen, bananen zijn gezond?' ik ken alle coupletten nog.....
Maar 't is nog al veel en ik weet niet op welk orgineel liedje het een parodie is..om eerlijk te zijn (nou ja...ergens héél ver weg, maar ik kóm er niet op, krijg alleen deze versie iedere keer in m'n hoofd).
Omdat alle 'schunnige woorden' maar deels worden uitgesproken blijft ie (ahum) best netjes, ik geloof 8 of 10 coupletten. Mijn kinderen liggen erom in een deuk...zelf nu na 30 jaar dus nog leuk.
groeten albana
Valkyre
24-09-2011 om 08:07
Albana
Ik kan het zo neurien, maar ik kom er ook niet op... (ik wil zeggen de Marseillaise, maar dat is het niet volgens mij. Maar wel zoiets, dacht ik). Wij zongen altijd schunnige liedjes tijdens de avondvierdaagse!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Temet
24-09-2011 om 14:53
Adam en eva
Volgens mij is dat de mars van de Toreadors of zoiets uit Carmen. Maar ik ben niet zo erg goed in opera.
De laatste dagen barst ik weer regelmatig uit in het van mijn vader (jawel) geleerde en aan "Adam en Eva" verwante
Constantijn had een hobbelpaard
Zonder kop en zonder staart
Zo reed hij de kamer rond
Zomaar in zijn blote ...
Constantijn had een hobbelpaard...
Groeten,
Temet
dirksmama
25-09-2011 om 09:59
Gerrit
Toen ik als kleutertje het lied over Constant en zijn hobbelpaard zong beweerde de juf dat het Gerrit moest zijn...maar wat is nou weer je blote gerrit? Snapte ik helemaal niets van toen.