Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-08-2014 om 21:48
Eindelijk, dit jaar geen vakantiestress. Normaliter wel want: op vrijdag nog werken en op zaterdag of zondag vertrekken met vooraf: alle was wegwerken, huis opruimen, inpakken, sleutel wegbrengen, tuin aan kant, hijg, hijg, gezellig we zijn op vakantie. Niet dus. Het is dan niet gezellig, alles moet op het laatste moment, een hoop chagrijn en ik ben bekaf als we eindelijk in de auto zitten.
Dit jaar: op vrijdag is iedereen al vrij, twee weken geleden begonnen met alles direct op te ruimen, vrijdag alle boodschappen gedaan, vorig jaar een lijst gemaakt van alles wat er mee moet/wat we tekort kwamen/ te veel hadden meegenomen, nu alleen even printen. Op de lijst twee kolommen om af te vinken : klaargezet en ingepakt. Vandaag is alle was gewassen en opgeruimd. Huis en tuin zijn klaar, iedereen gedag gezegd, buur heeft de sleutel al, kinderen hebben hun tassen al gepakt, man en ik doen dat morgen en op dinsdag gaan we weg. Morgenavond uit eten (geen rommel meer), morgen bij de bakker de bestelde broodjes ophalen! Het voelt zo goed. We komen twee weken later terug op woensdagavond en hebben dan 4 dagen om alles weer op te ruimen. Het enige wat minder fijn is: een paar dagen minder op vakantie: de tijd moet ergens vandaan komen. Maar: geen stress dit keer en dat is me veel waard, ik ben zowaar uitgerust!
03-08-2014 om 21:57
Goed zo!
Veel beter op deze manier, ik snap het helemaal! Een hele fijne vakantie gewenst!
03-08-2014 om 22:28
jammer
dat je daar nu pas achterkomt .
Volhouden voor andere vakanties.
Het hangt vast met je temperament samen en hoe je dit soort dingen doet toch? Ik begin met alles erg op tijd. Ik was ook geen laatste moment de nacht door studeerder. Ik begon al weken eerder elke dag een beetje.
Al jaren neem ik halverwege de week al vrij en in aanloop heb ik boodschapjes binnen. Ook halverwege de week beginnen weer met werken. Dan hoef je maar twee dagen en dan is het weer weekend . Dan hou je het gevoel langer vast.
Anyway fijne vakantie!
04-08-2014 om 16:45
Stress gekregen tijdens de vakantie
en een hartverzakking van schrik. Ik heb tijdens onze fietsvakantie in Duitse heuvels richting Tsjechie mijn zoon onderuit zien gaan terwijl hij met 50 km/u de heuvel afracete. Hij is er vanaf gekomen met zware schaafwonden en heeft gelukkig niets gebroken, maar de fietsvakantie kon niet verder want fietsen gaat voorlopig even niet.
Ik heb meer dan 20 fietsvakanties in mijn leven gedaan en ongeveer 10 met kinderen, maar dit is de eerste keer dat het misging.
Mijn zoon vond mij maar een watje omdat ik heuvelaf niet sneller durf dan 35 km/u maar nu begrijpt hij ook waarom ik zo'n watje ben...!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.