Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Gedwongen vaderschap


ik heb het hele topic gelezen maar echt wat een woede terwijl to echt zichzelf had kunnen steriliseren als zijn kinderwens vervult was en dan nog steeds boos omdat zijn ex geen extra testen in de zwangerschap wilde, het kind is al een paar jaar oud en nu zeuren dat ze te beschermend is over het kind .... ga dan gewoon naar de kinderboerderij

Mario__basso schreef op 13-07-2024 om 22:23:

[..]

Was het zo geweest dat er eerijk werdt gecommuniceerd over de kinderwens had ik in ieder geval het gevoel gehad dat er een keuze was. Maar er werdt op mijn hart gedrukt dat ze het niet meer wilde. Zelfs als mij was gevraagd donor te zijn had ik dat waarschijnlijk niet gedaan maar kon ik daar nog respect voor opbrengen.
tijdens de zwangerschap zei ze” ik heb me hier al op ingesteld en verwacht niets van jou”

Daar hield ik me aan vast. Maar nam niet weg dat mijn kernwaarde daar haaks tegenover staat.
het is ook mijn kind en ik wil er voor haar zijn.
mijn verdriet en boosheid over de situatie moet ik ergens zien te parkeren om vooruit te kunnen. Lang lukte dat maar rupsje nooit genoeg blijft op subtiele wijze het slachtoffer spelen terwijl alle ingrediënten voor een gezonde omgang en liefhebbende familie aanwezig zijn.
de oudste 2 zijn gek op de jongste, mijn huidige vriendin is een fantastisch mens en ook ontzettdol op kinderen. Maar nee…. Het gaat niet zoals mevrouw voor ogen had dus we blijven steken onder water.

Dus vanaf nu zakelijk.
dank allemaal voor jullie reacties. (Ook de advocaat van de duivel)

Ik ga er mee aan de slag.
hopen dat ik mijn gevoel onder controle krijg

We doen het voor de kids 🙏

Succes, misschien kan je ook een activiteit (sport) zoeken, om de emoties wat in af te reageren. Is wellicht lastig te regelen, wanneer je er alleen voor staat met de kinderen. Maar kan wel verschil maken.

MarioBasso: ik benader het even uit een andere hoek:  in hoeverre speelt vermoeidheid/ eenzaamheid mee in je boosheid op je ex? Veel (alleenstaande) moeders kennen het gevoel dat hun leven op veel vlakken on hold staat de eerste jaren van het leven van hun kinderen. Ik bedoel: je hebt twee oudere kinderen, werkt waarschijnlijk en een jong kind waarvan de communicatie met de moeder lastig is. Een mens zou om minder overspannen worden. 
Daarmee wil ik niet zeggen dat je boosheid niet gerechtvaardigd zou zijn. Alleen dat die gevoed kan worden door de druk van de situatie waar je nu in zit. Maar dat vraagt een andere aanpak dan met je boosheid blijven struggelen. 

Lexus schreef op 14-07-2024 om 09:56:

MarioBasso: ik benader het even uit een andere hoek: in hoeverre speelt vermoeidheid/ eenzaamheid mee in je boosheid op je ex? Veel (alleenstaande) moeders kennen het gevoel dat hun leven op veel vlakken on hold staat de eerste jaren van het leven van hun kinderen. Ik bedoel: je hebt twee oudere kinderen, werk waarschijnlijk en een jong kind waarvan de communicatie met de moeder lastig is. Een mens zou om minder overspannen worden.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je boosheid niet gerechtvaardigd zou zijn. Alleen dat die gevoed kan worden door de druk van de situatie waar je nu in zit. Maar dat vraagt een andere aanpak dan met je boosheid blijven struggelen.

Goeds post!

BritgetJones007 schreef op 13-07-2024 om 23:56:

is ze een lieve en goede moeder voor jou jongste kind?

Een goede moeder staat de vader van haar kind toe dat die twee normaal contact hebben. Uit het weinige dat ik van TO weet, concludeer ik dat hij geen slechte vader is. Waarom moet je dan je ex en je kind de omgang met mekaar moeilijk maken. Het gedrag van de moeder heeft zijn weerslag op het leven (misschien zelfs de persoonlijkheid) van het kind. Dus een echt goede moeder kan zij in mijn ogen niet zijn.

letterkoekje schreef op 14-07-2024 om 14:38:

[..]

Een goede moeder staat de vader van haar kind toe dat die twee normaal contact hebben. Uit het weinige dat ik van TO weet, concludeer ik dat hij geen slechte vader is. Waarom moet je dan je ex en je kind de omgang met mekaar moeilijk maken. Het gedrag van de moeder heeft zijn weerslag op het leven (misschien zelfs de persoonlijkheid) van het kind. Dus een echt goede moeder kan zij in mijn ogen niet zijn.

We weten toch net zo weinig over to zijn ex? maar uit dat kleine beetje gekleurde informatie concludeer jij dat ze een slechte moeder is? Beetje heftige uitspraak zoiezo lekker uitgangspunt dat 1 van beide wel een slechte ouder moet zijn... 

Anoniemvoornu schreef op 14-07-2024 om 15:22:

[..]

We weten toch net zo weinig over to zijn ex? maar uit dat kleine beetje gekleurde informatie concludeer jij dat ze een slechte moeder is? Beetje heftige uitspraak zoiezo lekker uitgangspunt dat 1 van beide wel een slechte ouder moet zijn...

Gekleurde informatie ... als ik niet meer kan verdergaan op de info die een TO geeft, wat moeten we hier dan nog aan meningen, raadgevingen, conclusies, ..., ... geven? Als ik lees dat de omgang tussen vader en kind helemaal op de leest van de moeder moet geschoeid zijn, als ik lees dat papa niet met zijn kind mag gaan zwemmen, dan noem ik dat niet bepaald het voorbeeld van een goede moeder. Net zoals TO zich zal moeten schikken naar de grillen van de moeder, zo zal zijn ex het moeten kunnen verdragen dat kind bij haar vader andere dingen mag/moet als vader het kind onder ZIJN hoede heeft. Voor mij komt TO over als een geloofwaardig, evenwichtig, ernstig persoon. En dat beeld krijg ik hier niet van de moeder. Ik ben niet vooringenomen, ik maak alleen conclusies op wat ik lees. En waarom zou iemand die ik niet ken, die niemand hier kent, onze sympathie/begrip willen hebben, zijn gelijk willen halen door zaken te schrijven die niet waar zijn.

En als je het dan toch over 'een heftige uitspraak' hebt: ken jij de situatie van TO omdat je zo stellig schrijft dat zijn informatie 'gekleurd' is? Als je 'um kent, mag je dat schrijven. Als je hem niet kent, weet jij het evenmin als ik!

letterkoekje schreef op 14-07-2024 om 16:25:

[..]

Gekleurde informatie ... als ik niet meer kan verdergaan op de info die een TO geeft, wat moeten we hier dan nog aan meningen, raadgevingen, conclusies, ..., ... geven?

ALLE TOPICS JA ZIJN NAAR MIJN MENING GEKLEURD DOOR DE TO ZIJN/HAAR MENING, DIT IS NIET PERSE EEN NEGATIEF IETS, JUIST DE REDEN TOCH DAT EEN TOPIC VAAK WORDT GEOPENT?OM MENINGEN OF ADVIES TE VRAGEN VAN MENSEN MET MISCHIEN WEL ANDERE MENINGEN EN IDEEEN ALS JIJZELF?

 Als ik lees dat de omgang tussen vader en kind helemaal op de leest van de moeder moet geschoeid zijn, als ik lees dat papa niet met zijn kind mag gaan zwemmen, dan noem ik dat niet bepaald het voorbeeld van een goede moeder. Net zoals TO zich zal moeten schikken naar de grillen van de moeder, zo zal zijn ex het moeten kunnen verdragen dat kind bij haar vader andere dingen mag/moet als vader het kind onder ZIJN hoede heeft. Voor mij komt TO over als een geloofwaardig, evenwichtig, ernstig persoon. En dat beeld krijg ik hier niet van de moeder. Ik ben niet vooringenomen, ik maak alleen conclusies op wat ik lees. En waarom zou iemand die ik niet ken, die niemand hier kent, onze sympathie/begrip willen hebben, zijn gelijk willen halen door zaken te schrijven die niet waar zijn.

En als je het dan toch over 'een heftige uitspraak' hebt: ken jij de situatie van TO omdat je zo stellig schrijft dat zijn informatie 'gekleurd' is? Als je 'um kent, mag je dat schrijven. 

SERIEUS JIJ DENKT VOOR MIJ TE KUNNEN BEPALEN WANNEER IK IETS MAG SCHRIJVEN?? 😅

Als je hem niet kent, weet jij het evenmin als ik!


Gelebloem schreef op 14-07-2024 om 08:15:

[..]


Off topic; waarom onderteken jij je berichten eigenlijk altijd?

dat vraag ik mij ook altijd af

BritgetJones007 schreef op 14-07-2024 om 20:07:

[..]

dat vraag ik mij ook altijd af

Tsjor komt, net als ik, van ouders online en daar was het gebruikelijk om met je naam te ondertekenen.

Schemerlampje schreef op 14-07-2024 om 20:10:

[..]

Tsjor komt, net als ik, van ouders online en daar was het gebruikelijk om met je naam te ondertekenen.

dat verklaart het

wat ik lees TO, is dat jij het idee hebt dat de moeder jou enkel ziet als de verwekker. Maar tegelijkertijd lees ik ook dat je altijd je kind mag zien.
 Ook lees ik vanuit haar, dat je duidelijk hebt aangegeven deze zwangerschap niet te willen. Heb je een abortus voorgesteld?
Over het voorbeeld van het zwemmen en dat zij aangeeft dat eng te vinden, mis ik bij jou juist een beetje invoelingsvermogen om eens oprecht te vragen waar haar angst vandaan komt. Dus niet veroordelend of de strijd aangaan. Ik denk namelijk dat als je weet en snapt wat haar angst is, dat je dat serieus kan nemen en kijken of je daar samen je weg in kan vinden.
Je kan natuurlijk op je strepen gaan staan, het hard en zakelijk houden, maar vanuit het kind lijkt mij wijsheid om dat op een zachtere manier aan te gaan. 

Je wilt een gezonde discussie aangaan, maar lijkt zelf ook wat invoelingsvermogen te missen, omdat je iets van haar wilt, maar het zelf ook niet geeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.